{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Et par blandede spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Hvor rent kører jeres maskiner?

det skal forstås på den måde at min har lidt med 1 og 2 gear, hvis jeg holder i N og sætter i 1, kommer der et KLONK og det rykker i min cykel, når jeg skifter fra 1 til 2, kommer der også et klonk, men mindre et (lydmæssigt) efter af mine gear er stort set lydløse.

Noget jeg burde for kigget på?

Når jeg er oppe i fart og slipper gassen kan jeg svagt høre en DUUUUUUUUuuuuu lyd (prøv at sige som en bombe der falder fra et fly men med ordet du, håber det giver mening
Ved ikke om det er motor eller gearkasse der laver lyden.

Sidste spørgmål for i dag
Hvor meget/lidt tikker jeres cykler?
Jeg synes at min tikker ret meget nemlig...

Håber ikke det er for meget på en gang smiley

(Det drejer sig om en Suzuki GSF Bandit fra 1996, se eventuelt i min profil)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par blandede spørgsmål :)
  • #1   29. okt 2015 stille ventiler + ny olietype måske?
    alt afhænging af hvornår det sidst er ordnet/ændret?


  • #2   29. okt 2015 Tikker den fra ventiler eller knastkæde ? Hvor langt har den kørt ?
    Står den for højt i tomgang ( giver høje KLONK lyde når der trampes i 1ste) Skifter du til 2 i for lave omdr ?


  • #3   29. okt 2015 kan også være kæden...

  • #4   29. okt 2015 Den fik ordnet ventiler i 13'
    Olie blev skiftet for 3 dage siden, brugte 10/40
    Jeg er ikke helt sikker hvor at tikke lyden kommer fra.
    Kæden må jeg lige kigge på, passet det at den kun må kunne bevæge sig 2 cm?
    Den står i tomgang ved cirka 1100-1200.
    Ja, jeg skifter gear ved 3000 cirka...


  • #5   29. okt 2015 Kæden er for stram.

  • #6   29. okt 2015 #2
    Alle mine MC'er har "klonket" når 1. gear lægges ind, og de har mig bekendt stået som de skulle i tomgang.

    Er du sikker på, at det du skriver er korrekt, eller er det noget du tror?


  • #9   29. okt 2015 Der er meget stor forskel på "klonk" og "KLONK" ...Alle siger det lille klonk. Men nogle støjer SÅ meget man tror gearkassen brister ....

    Tjek din manual ( har du ingen så køb en) om din tomgang er korrekt. Og hvorstram din kæde skal være. 2 cm slack virker af for lidt.

    Prøv at skifte til andet gear ved lidt højere omdrejninger..

    Tikker / rasler din knastkæde ?


  • #10   29. okt 2015 Dumt spørgsmål, hvor sidder/er min knastkæde?

  • #11   29. okt 2015 Inde I motoren, den går fra krumtappen og op omkring knastakslerne.. Den kan larme forfærdelig.

  • #12   30. okt 2015 Ville også starte med at se om kæden til baghjulet er justeret rigtigt, inden du kigger på ventiler og knastkæde som er lidt mere omfangsrigt, især hvis man ikke har den store mekaniske indsigt. smiley

    Gearskiftet må gerne sige et lille "klonk" ifm 1. gear, men kun et lille et, som måske kan mærkes som et forsigtigt ryk i maskinen. Men det må ikke være så meget at det giver et kraftigt ryk forlæns så maskinen begynder at rykke sig, eller at den skære tænder i gearkassen eller på andre måde sige destruktive metalliske lyde (med mindre din bandit leger Duc smiley )

    BTW. Det er mig bekendt kun i Hollywood at bomber siger på den måde du beskriver, jeg har ihvertfald aldrig oplevet den lyd i virkeligheden smiley


  • #13   30. okt 2015 Kim, Nu er du jo heller ikke så gammel smiley

    På STUKA bomber (WWII) satte man en lille propel bagi bomben, netop for at frembringe den lyd - det var et eksperiment i psykologisk terror mod fjenden..


  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
    #14   30. okt 2015 Hej

    Den der DUUUuuuuu lyd kommer helt sikkert fra din kæde ... eller nærmere dit foreste kæde tandhjul ... min sv'er gjorde det også efter jeg havde skiftet kæde+tandhjul .. pga. det nye tandhjul ikke var originalt men et massivt stål tandhjul, så kan det godt sige den lyd ved motorbrems .... og min kæde var rigtig spændt (til den slappe side endda!) .... jeg skiftede til et "Ognibene Silent" tandhjul og det reducerede lyden markant .... smiley ... men det er ikke noget du skal være nervøs for som sådan, så længe din kæde er korrekt spændt.

    Mht. tikkeriet så kan det, som der også blev sagt tidligere, være knastkædestrammeren/knastkæden, eller ventiler der trænger.
    Hvis din bandit bruger den samme model som SV'erene fra 99-02 så kan det nemt være den ... Jeg skiftede på min sv.. og der lød det som om knastkæden klaskede mod indersiden af motoren også foruden tikkkeriet ... men det er svært at hjælpe ud fra beskrivelsen ...evt tag en video af cyklen i tomgang med optageaggregatet tæt på motoren ??? ...

    god jagt!

    Mvh. Michael


  • #15   30. okt 2015 Nej, vi kan jo ikke alle være gamle nok til at kunne huske 2. verdenskrig smiley smiley
    Men okay så smiley Når hollywood genskaber lyden af bombe typer der ikke bliver brugt mere, så lyder det som beskrevet smiley
    Jeg har som sagt aldrig oplevet en bombe som man har kunne høre før detonationen smiley
    Men det er jo også OT smiley smiley


  • #16   8. nov 2015 Du kan prøve med dine ben at skubbe mc'en lidt i fremad bevægelse inden du smider den i gear, hvis den ikke siger klonk der, er det vel bare alm slidtage.. - vil jeg mene smiley

Kommentér på:
Et par blandede spørgsmål :)

Annonce