1.655 visninger
|
Oprettet:
Hyosung GT 650R {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres erfaringer med hyosung! Hvor langt køre de hvis de har fået passet service!
Cyklen jeg kigger på er ikke kørt som mormor kørsels det er en ung motorcykel-mekaniker som har købt den af hans svend! Men altid passet service! Motor er den nye model fra 2008 og frem!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Ikke en MC jeg overhovedet ville turde binde an med, uanset årgang.
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 26 Emner: 13 Svar: 186
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 160
Skal da være ærlig, det var min første MC og jeg behandlede den ikke altid lige godt med de kold start og mange omdrejninger. Men ja, fik en sv650 efter den og hold da kæft en anden verden. Så .. kun hvis den virkelig er billig, ellers lad være
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
maj 2017
Følger: 1 Svar: 7
Den er NØJAGTIG ligesom alle de kritiske anmeldelser du kan læse flere steder på nettet. Det viste sig desværre at den kun kunne køre ca 20min ad gangen før den begyndte at sætte ud og skyde i udstødningen, det opdagede jeg ikke da jeg købte den fordi jeg kun kørte en kort prøvetur.
Den havde allerede fået skiftet laderelæ og nogen havde forsøgt at udbedre de usædvanlig ringe stelforbindelser i ledningsnettet - uden større held må jeg tilføje.
Men netop fordi de har så mange fejl er der et rigtig fint community hvor der er masser af hjælp at hente hvis du har hænderne skruet rigtigt på.
Jeg udskiftede de dårlige tændspoler og kabler med brugte spoler m. NGK kabler fra en 2007 SV650, som jeg købte på eBay for 220kr inkl. fragt. Den fik to nye iridium tændrør og en ny Elektrosport stator fra Italien til små 1000kr. Det dårlige mellem stator og laderelæ blev fjernet, ledningerne loddet sammen og så lavede jeg ekstra forbindelser til batteriet for at løse problemet med dårlig opladning. Den dårlige støttebenskontakt blev fjernet og erstattet af en lus og så fjernede jeg de dårlige stelforbindelser og loddede nye I som erstatning.
Endelig fik den et almindeligt service med god fuldsyntetisk olie og nye filtre.
Sammenlagt tog det mig vel ca 2 arbejdsdage at rette alle fejlene med on/off arbejde på projektet i min fritid og udgifterne løb op i små 2000kr i alt. Siden har den kørt fuldstændig upåklageligt og den er både frisk og sjov for en lavbudget MC.
Kosmetisk er meget af finishen af ringe kvalitet og gensalgsværdien er nok næsten nul, men den er frisk og sjov og siden jeg kører under 1000km om året og har investeret under 14000kr i alt i den, er jeg samlet set rigtig godt tilfreds.
Min pointe er at hvis du kan købe én billigt og selv kan reparere de fejl som den helt sikkert har (eller får kort efter du har købt den) så er det en fin og sjov maskine. Bare hold dig til dem med sprøjt og sort stel - det er de bedste af dem.
Hvis den skal til mekaniker hver gang, så lad den være og køb en SV I stedet.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Men ville også kigge efter andre mærker medmindre den er meget billig.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.075
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
Det kan lynhurtigt blive en meget dyr fornøjelse.....
Udover det styre de som en balje lort som Brian skriver
Hyosung GT 650R