Montere Givi vindskærm. {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop købt og monteret en givi vindskærm model A600 på min rebel.
Jeg kan godt mærke at den giver en del læ men har store problemer med at der dannes en virkelig ubehagelig turbulens bag skærmen som nærmest "banker" ind i hjelmen foroven og får hjelmen til at vibrere på en underlig og ubehagelig måde der slører mit syn når jeg kører over 90. Det mærker lidt som hvis man kunne forestille sig nogen står og drejer hjelmen fra side til side med en hurtig frekvens. yders generende og støjende.
Det er model A600 som har en udskæring der gør at man ville synes den skulle monteres lige over lygten så den runder sammen med den.
http://www.twistedthrottle.com/imagecatalogue/imageview/7294/?RefererURL=/trade/productview/740/420/
Men kan nogen sige mig hvordan jeg undgår den turbulens. Jeg har kun hørt positivt om at installere en vindskærm når bare det bliver gjort rigtigt. LIge nu er der 10 cm fra mit synsfeldt og ned til toppen af skærmen. Skal den flyttes op så jeg kun lige kan se over den eller hvad skal jeg forsøge.
Input modtages gerne.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
Jeg har den samme model på BMW'en og er glad for den, dvs. jeg har ikke oplevet det du beskriver. Måske du skal øge vinklen på skærmen - bare en smule (behøver ikke nødvendigvis at se morfar-agtigt ud), så luftstrømmen bedre kan passere over din hjelm i stedet for at ramme ind i den?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
Håber det giver mening.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
maj 2007
dec 2006
Det jeg foreslår er at du skal øge vinklen mellem skærmen og "vandret" - altså så skærmen peger mere mod lodret op i luften, bare et lille nøk. Da jeg monterede min var det hvor på de 2 metalstænger beslagene blev skruet fast der afgjorde dette.
I øvrigt var jeg nødt til at korte de 2 stænger af for at de ikke skulle gå mod tanken ved fuldt styreudslag, men hvis du har samme problem på din har du nok regnet dén ud.
maj 2007
maj 2007
maj 2007
dec 2006
Husker selv monteringen som en lille smule bøvlet, men det kan nok ikke være anderledes når skærmen skal passe til flest forskellige cykler. Du må have pøj-pøj med at finde det der passer dig bedst!
maj 2007
Montere Givi vindskærm.