{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

Nicoline S
Nicoline S
Tilmeldt:
29. okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Hvilken mc..? {{forumTopicSubject}}

Hey derude..!

Jeg vil gerne ud og købe mc, men er "desværre" faldet for to vidt forskellige cykler. Nu kunne jeg godt bruge lidt feedback fra de kloge.. smiley

1. Honda cbr f2 '93 med 46.000 km på bagen. Den er lækker og der er gjort mange forbedrende tring ved den. Den står til omkring de 50k. garanti = ingen.:S
Betalt kontant

2. Suzuki gsf bandit 650 s '07, 0 km, med kåbe og lidt ekstraudstyr til ialt ca 86k. ny mc med 2 års garanti på alt. finansiering af de sidste 36k.

Mit behov er ik transport som sådan, men blot til sjov og og indimellem nogle ture over storebælt til familien.. smiley

Takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken mc..?
  • #1   30. okt 2007 Klart den F2.

    Det er vel en af dine første mc'er så hvis du kommer til at holde af at kører mc, så er det kun et spørgsmål inden du vil have en anden. til den tid er din spritnye faldet så meget i værdi at du taber en masse penge på det, plus du evt stadig betaler af på finansering.

    Har selv haft en F2 og det er en fin maskine


  • #2   30. okt 2007 Hey nicoline
    Svært valg ??.. fornuften ville vælge den nye suzuki, du får en maskine du kan stole på, og en større mulighed for at skifte til en anden model, uden at skulle sloges med at sælge sådan en ældre honda. CBR'en er en rigtig fed maskine, men vælger du sådan en ? så gå efter en nyere model. tjek evt hvad du skal give i forsikring på de 2 forskellige modeller. "håber at det hjalp bare lidt" smiley


  • #4   30. okt 2007 Ved køb af den F2 så syntes jeg der er et par flere fordele end dem jeg nævnte før.

    Den er ikke så dyr, så du behøver ikke partout have kasko.
    Den nye skal til stort service efter 1000 km = et par 1000 i udgift.

    Du skal ikke betale oprettelse + renter på den finansering.

    F2 har lige en stak flere heste, og er i min øjne pænere i udseende.


  • #5   30. okt 2007 Nyere brugt bandit!!

    Det ville jeg vælge...


  • Nicoline S
    Nicoline S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #6   30. okt 2007 Tak for de hurtige svar..

    Hælder mest selv til cbr'en, men er kommet i tvivl, da jeg ikke ved hvor meget jeg kommer til at ofre på reparationer senere hen. Min far er mc-mand og han råder mig self til den nye, men det er vel begrænset hvor meget man kan tabe på cbr'en på ex. 2 år..?


  • #7   30. okt 2007 Een ting er de mere fornuft prægede ting der nævnes i div. indlæg, en anden er hvad din mavefornemmelse siger dig når du har prøvet dem begge.

    Jeg har før forelsket mig i div. motorcykler og når jeg så prøvede dem kunne jeg straks mærke at de bare ikke var mig. Omvendt når jeg så prøvede en cykel, der var mig, så vidste jeg det efter at kørt få hundrede meter. Fornemmelsen af hele cyklen var bare rigtig. Så, ud og prøv dem smiley


  • #8   30. okt 2007 det kommer an på hvad du er for én;)
    honda cbr er mere en racermaskine og der er mere sjov i denne efter min målestok...den vil tabe betydeligt mindre værdi men kan self. også komme til at skulle en tur på værksted...-hvis den gør det vil det næppe koste noget nær det du taber på at sælge en maskine du har kørt fra ny...-der er ingen grund til at bekymre dig om du kan sælge en cbr som søren ellers siger...-det er en populær maskine og sælger mindst lige så godt som den anden...
    suzukien er en anden type mc og slet ikke ligeså kraftig...-fordelen ved den nye er self. at du er sikker på der ikke er skjulte fejl og mangler og skulle der være noget tager garantien det...-det er også altid rart med noget der er nyt...-tilgrndgæld bliver første ridse 1000 gange ærgeligere...-men det er to maskiner med forsk. køreegenskaber så tag du ud og prøv dem begge...


  • #9   30. okt 2007 mht. tab er det bedste valg cbr'en...-og hvis ellers ikke den har fået for mange tæsk og ellers er holdt pænt skulle den sagten kunne have en del flere km. at byde på...

  • #10   30. okt 2007 Hvis Hondaen HAR fået tæsk, kan det blive et dyrt bekendtskab, men hvis din far er mc-mand/mekaniker kan han vel hurtigt afgøre om den er slidt op. Ellers er det da en fed maskine til under halv pris.
    V.H. Jens smiley


  • #11   31. okt 2007 Som det bliver nævnt vil du selvfølgelig tabe noget på den nye Suzuki, men alt er til gengæld også nyt så. Dvs. nye dæk, nyt kædekit, nye bremser osv. Alle disse sliddele kommer du højst sandsynligt til at skifte på Hondaen og dette koster også hurtigt en del. Og helt sikkert meget mere end et 1000 km eftersyn.

    Og hvem gider iøvrigt have en 14 år gammel Honda, når man kan få en spritny lækker Suzuki, der iøvrigt også næsten lige er blevet kåret til årets mc...... (Så gennemtestet er den også blevet) Og jeg kan kun sige at jeg synes du får sindsygt meget for pengene.

    En 14 år gammel Honda vil heller aldrig have køreegenskaber der bare kommer i nærheden af Suzukien.

    Jeg er helt klart til Suzukien og jeg er helt sikker på at du også vil hælde til den side hvis du prøver begge to.

    God jagt.........


  • #12   31. okt 2007 >En 14 år gammel Honda vil heller aldrig have køreegenskaber
    >der bare kommer i nærheden af Suzukien.

    Nu er jeg hverken Honda-mand eller CBR fan, men her tror jeg du tager fejl smiley

    Suki'en er en anden type cykel end CBR'en og hvis du med køreegenskaber mener svingvillighed, evne til at formidle feedback fra forhulet til føreren etc, så vil jeg nok sætte mine penge på CBR'en.



  • #13   31. okt 2007 Lars H

    Er helt sikkert ikke enig.......

    Suzukien er efter min mening meget mere let kørt og man føler sig helt klart mere et med cyklen.....

    Hvorimod en 14 år gammel Honda mere føles som en rusten havelåge ;-)...... (Er spændt på at få respons på den) Den føles helt naturligt nok bare ældre...... Og mere slidt....

    Det er lidt ligesom at sammenligne min gamle Ford escort 92 med en helt ny Suzuki swift.....
    Suzukien er milevidt foran, selvom Escorten har været dyrere fra ny..........


  • #14   31. okt 2007 Martin.

    Nu må jeg også tilstå at jeg ikke har prøvet Bandit 650'eren men vurderer ud det segment som den ligger i og udfra praktisk kendskab til tidligere Suzuki'er i samme klasse.

    Hvis du hands-on har prøvet begge og reelt kan sige Bandit 650 er mere styrevillig etc end en CBR F2 så er jeg mildest talt imponeret. Det svarer i hvert fald ikke til mit billede af Suzuki'er i den nævnte klasse - overhovedet.

    Hvordan sådan en Ford kører ved jeg til gengæld. Har selv en Escort '91'er .-)


  • #15   31. okt 2007 http://www.mctouringclub.dk/?id=15874&nyhed_id=11927&pagetype=1

    Og dette er kun en af de mange rosende anmeldelser man kan finde ved en hurtig tur på google......


  • #16   31. okt 2007 Har skam læst læst tests af cyklen og studeret den. Er en ganske fin cykel og vel en af de cykler der for tiden giver allermest valuta for pengene hvis vi taler køb af spritny cykel. Så fuld anerkendelse her.

    Har bare svært ved at forlige mig med tanken om at den skulle være lige så effektiv ude på de små snoede veje som en CBR F2'er - altså i rene køreegenskaber som vi taler her. Nu er jeg nødt til at holde øje med div. åbent hus arrangementer så jeg se om der bliver lejlighed til at prøve sådan 650'er og efterprøve din påstand smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #17   31. okt 2007 Honda'en er en udemærket og generelt gennemført cykel - men den KAN altså ikke rende fra at den er 14 år gammel.
    Den er meget mere kompromisløs og sportslig end Bandit'en, men jeg synes ikke det er en fordel hvis det er din første cykel.
    Visse folk ville kalde Suzuki'en for kedelig, men de 450km jeg kørte på min fætters 650'er var mindst lige så underholdende som min SV'er - bare på en anden måde.
    Køreegenskaber mangler den ihvertfald IKKE i forhold til Honda'en...
    Første service koster den nette sum af ca 1700 kroner på Suzuki'en - som meget hurtigt overhales af Honda'ens første olieskift eller udskiftning af kædekit eller olie i forgaffel som med stor sandsynlighed skal gøres uanset hvad. Det er sjældent at se en 14 år gammel MC som er 112% iorden ved salg...

    Hvis du køber Bandit'en hos en forhandler, kan du normalt også forhandle dig frem til at 1000km service er med i prisen eller halv pris.
    Hvad du vælger er din egen sag, men første MC bør være mere fornuft end "gut feeling".


  • #18   31. okt 2007 http://politiken.dk/forbruger/biler/article308367.ece

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Så er der lidt ekstra læsning...... smiley

    Lars H

    Du kan altid kigge forbi Enghave motor på Enghavevej, Vesterbro......

    De er altid flinke til at stille mc til rådighed til en prøvetur....
    Og man bliver virkelig overrasket over en helt ny Suki....

    Men kan selvfølgelig godt forstå din skepsis,,,,
    Men igen er en Suzuki swift milevidt foran min Escort 92 ene og alene fordi at den er langt nyere.....

    Og jeg vil påstå at det samme gør sig gældende her..... Ved Hondaens introduktion var den en bedre maskine sammenlignet med tidens konkurrenter end Suzukien er nu......
    Men det kan stadig ikke røre ved at utroligt meget er sket på de sidste 14 år, Og Suzukien derfor har overhalet...;-)



  • #20   31. okt 2007 Ja da den er nem at sælge igen- Hvis du går 20.000 ned i pris. for at overbevise folk om de ikke bare skal købe en ny fremfor din

  • #21   31. okt 2007 Ville og vælge CBRen , den er stærkere og har betydeligt mere potetiale end Banditten ....
    og som du selv antyder er det meget begrænset hvad du kan sætte til på Hondaen selvom du skulle køre på den i ex. 2 år + det er din egen mc


  • #22   31. okt 2007 > Ta f2, ikke købe brugt som nybegynder (bare min mening).


    Finn tror du ikke du skulle tage en kop morgenkaffe mere, hvor vil du købe en NY CBR F2?

    Personligt ville jeg købe brugt.


  • #23   31. okt 2007 Prøv evt at kigge efter en cbr til samme pris som suzuki'en.... Så for du noget mere end en F2 med 46000 km på tælleren smiley og så er du vist ikke i tvivl om dit valg længere.
    Betal lidt ekstra og handel ved en forhandler du har tiltro til og så har du også et halvt års garanti på dyret

    Jeg har til nu i år kørt 5000 km på min F3 og har ikke brugt så meget som en 25 øre på vedligehold på den (bortset fra kædeolie)


  • #24   31. okt 2007 Nicoline S,

    hvis du var i tvivl inden du postede her, så må du være dobbelt i tvivl nu og totalt forvirret... .-)


  • Nicoline S
    Nicoline S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #25   31. okt 2007 Lars H:
    Ja meget mere.. hehe.. smiley

    men bør lig tilføje at cbr'en har nye bremseklodser, kædekit og dæk, er mest bekymret for transmission og motor.

    Men må jo ud til forhandlere og prøve af.. smiley

    Men Tak for hjælpen.. smiley


  • #26   31. okt 2007 motoren fejler yderst sjældent noget på en CBR 600 har set èn i min tid som motorcykelfreak (13 år) der fejlede noget og det var nemmere og billigere at købe en anden motor og smide i .....5000 kr. når man langt med


  • #27   31. okt 2007 PS skal lige nævne den havde kørt over 120.000 km

  • #28   31. okt 2007 Damn den er svær, og farvet holdning har vi alle..

    At råde dig er, som flere skriver, forkert... DU skal vælge..

    MEN som fingerregel skal du vælge Suzuki hvis du vil have en god allround maskine der kører kanon, og er ny!!

    OG Honda hvis du vil have en sportsmaskine, som KAN bruges til langtur, men efter at have prøvet begge, vil jeg helst kører langt på bandit'en!!

    Jeg vill vælge en bandit til blandet behov... og vil du lege, kan den såmænd også det smiley

    Men ud og prøvesid, for vi er jo forskelligt skabt (prøvekør) jeg feks, er meget tung, og sidder derfor anderledes end en let person gør..

    Maskinen skal passe til 3 ting!!

    Kørestil
    Pengepung
    Evner !!!

    /Jesper


  • #29   7. nov 2007 f2 ............. klart ... køb en gamel fed cykel, så er du fri for at lave de første ridser selv..

Kommentér på:
Hvilken mc..?

Annonce