{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Cbr vs vfr {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen


Mangler lidt råd.
Skal have motorcykel og er fast besluttet på at det skal være en Honda, Om det skal være en cbr 600 F2, eller en Vfr 750 er så det store spørsgmål. Har spurgt andre steder, og der mener de fleste en vfr, og det bliver begrundet med at en cbr 600 mangler lidt bundtræk i forhold til.
Men jeg hælder mest til CBR da jeg syntes det er den pæneste model og så lyder den sgu også lidt bedre, plus den er lidt billigere.
Men er der virkelig så meget forskel på bund trækket på de to.

Og kom endelig med fordele/ulemper ved de 2 maskiner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr vs vfr
  • #1   27. okt 2007 CBR'en er en pæn del lettere, så vidt jeg kan læse...og det er jo altid en fordel, ved svingkørsel og rangering på p-pladser osv

  • #2   27. okt 2007 nu er der jo væsentlig forskel på hvordan trækket er på de 2 typer motorer... så ja, hvis du er mere til touring så er det klart vfr du skal vælge... er det mere sjov og ballade, - dvs. race, - dørtræk, og kørsel på hjul, så vil jeg til enhver tid vælge cbr'en... har selv haft en, og de findes i eksemplarer der er velholdte og som faktisk går pænt godt sammen lignet med nyere 600'ere... Jeg har en forkærlighed for hondas cbr program, men kunne også finde på, - i dag og springe på en viffer...

    skriv en pb hvis du vil vide mere, har lidt erfaring, tips og triks til at friske cbr600 lidt op...

    mvh Offslow


  • #3   27. okt 2007 Nu er der jo kæmpe forskel på de to cykler. Vil gå så vidt og sige de nærmest ikke kan sammenlignes.

    Tror du er nødt til at lige at finde ud af hvad du vil bruge den til, altså hvilken slags kørsel.


  • #4   27. okt 2007 Jeg anbefaler VFR. Min far ejede en, og den var totalt psycho, når man rykkede ud på motorvejen. Den tog virkelig fast og var samtidig komfortabel!

  • #6   27. okt 2007 Der er nok lidt mere kult over VFR - idet VFR-motoren jo er en V4, som giver en ret speciel motorgang og lyd. At den så osse har vist sig at være en af de mest holdbare MC-motorer nogensinde gør jo ikke sagen dårligere .. smiley

    VFR750/800 er dog nok lidt mere touring-agtig end CBR600/1000-serien ... smiley


  • #7   27. okt 2007 Det kommer jo an på hvad du er til.

    Mht. cbr og bundtræk synes jeg ikke det er noget jeg mangler - Det er meget sjældent den ligger under 5000 rpm aligevel og rykker meget hurtigt op - ca ved 7000 tager den rigtig godt fat.

    5000 rom i 6 gear = ca. 100 km/t


  • #8   27. okt 2007 lige tilføjelse: motoren på en f2'er er også kendt for at være rigtig god. Den har en enkelt svaghed - ved ca. 50.000 km skal den have lavet knastkæde strammer - dette koster ca. 3500 kr på værksted.
    Hvis du prøvekøre en cbr f2'er kan du høre det hvis der kommer en mislyd når den får lidt omdrejninger og du slipper gassen og lader den løbe - kommer der en mislyd kan det være knastkæden. Mange steder skifte de strammeren til en anden producent som kan holde og med i prisen er stilling af ventiler når den aligevel er åben.

    Jeg har ikke prøvet en vfr selv. man kan sige om cbr at jeg synes den er utrolig let at køre som helt nybegynder og ved at den er lidt snudetung løber den ikke bare på baghjul med mindre man direkte går efter det.


  • #10   28. okt 2007 Jeg fatter ikke hvordan du kan få en CBR F2 til at lyde bedre i dine øre end en Viffer. I mine øre er det noget af den bedste lyd der kommer fra sådan en V4 med åbne potter på, rent musik.

    Når men ellers skal du vist bare ud og have en tur på dem begge. Når du PT "kun" vakler mellem 2 modeller mener jeg ikke du skal gøre dit valg ud fra hvad folk herinde siger.

    Tjek lige lyden her: http://youtube.com/watch?v=96weFy2VXRc og fortæl mig den ikke er lækker smiley

    Men ellers lyt til de andre og vælg derefter med hjertet. Der er ingen ulemper ved Honda.


  • #11   28. okt 2007 Hmmm... Den er ikke let... klart fede cykler begge 2...

    Jeg vil mene at kvaliteten på en vfr er en anelse højere end på en cbr, men til gengæld kan du få en nyere cbr for de samme penge som du må ligge for en vfr...

    Grunden til jeg gik fra Horneten (næsten den samme som en cbr) var at jeg blev træt af at høre på den hidsige motor og at jeg gerne ville have noget som min kæreste kunne sidde bagpå uden at blive træt i røven og resten af kroppen...

    prøv begge modeller, og dan dig derefter et billede af hvad du kan lide...

    /Jan


  • #12   28. okt 2007 Inden du evt. indkøber en VFR, så gå ind på www.vfr.dk , hvor du på forsiden kan finde en shopping - guide. Mange bliver snydt hvad angår årgangen. -Altså maskinen er ældre end oplyst af sælger.

  • #13   28. okt 2007 John k - det tager ca. 4 timer på en cbr 600 f2 på værksted har jeg fået oplyst og passer meget godt med den kvitering jeg har fra fra tidligere ejer af min cbr.

    Hvad angår at køre 2 personer på en f2'er har jeg ikke prøvet det så meget endnu og ikke på længere tur så kan jeg desværre ikke udtale mig ordenligt om endnu smiley


  • #14   28. okt 2007 Du ved jo godt selv hvilken maskine du elsker. Hvis du bedst kan li at se og høre en CBR så er det da den du skal ha

  • #15   28. okt 2007 En knastkæde strammer til en CBR kan fåes til 350kr og 50kr til pakningen..... montering tager 15 min, hvis man har prøvet det før....

    3500kr. må være en kædeskift, glideskinner og ventiljustering....

    En kæde skulle ikke være slidt efter 50.000km, men anbefales skiftet omkring 100.000km.... men vil man skifte kæden, så burde man jo skifte tandhjulene på knasterne også ellers giver det ikke mening...


  • #16   29. okt 2007 Super! tak for alle de svar der er kommet, er kanon at der er så mange der har lagt en kommentar ind,
    og har bestemt også hjulpet mig mere på vej, er nok mest CBR der rykker i mig, selvom VFR også er en fed maskine, og jo jo bevares den lyder skam da udemærket med den rigtige potte ingen tvivl om det.
    Jeg må ud og tage en par ture på dem begge, og tage en beslutning derfra, men tak til alle for hjælpen indtil videre, kan jo tænkes der kommer flere spørsgmål undervejs smiley


  • #17   7. nov 2007 kommer vel an på hvad du skal bruge den til.. Hvis det er til at køre på arbejde på en det vfr.. Cbr er klart den fede, meget sjovere... og du får mere for pengene synes jeg

Kommentér på:
Cbr vs vfr

Annonce