3.934 visninger
|
Oprettet:
Honda VFR 700 vs cbr 1000 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står foran og skulle købe ny (gammel) mc. Mit valg står mellem disse 2 maskiner, men vil gerne høre om der er nogle der har erfaringer med disse maskiner da jeg ikke har noget kendskab til dem. Jeg regner med at begge maskiner vil være fra 1992 - 1995. Mit behov er primær hyggeture ud i det blå og så én tur om året sydpå i en forlænget weekende.
Mvh Tommy
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
VFR har mere jævnt bundtræk og er ikke helt så sportspræget. P å den anden side er den for mig klart den bedste all-round af de to. Dens trækkarekteristika giver den langt mere fleksibilitet i blandet kørsel, og den er bestemt ikke sløv. Det er vel heller ikke uden grund, at VFR igen og igen er udråbt til verdens bedste all-round mc.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
To gange har jeg grundet rastløshed købt mig en CBR, samtidig med, at jeg havde en VFR 750. RC-36 årg. -90 - -94, hvor jeg begge gange solgte CBR´ene. VFR´en kan flere ting og mere overbevisene, selvom CBR´en har ca. 30 HK mere. Men hestekræfter er i den forbindelse af mindre værdi.
Om det så er en tp. 1 eller 2 af RC-36´erne har ingen betydning.
Selv en erfaren VFR-chauffør kan ikke mærke forskel på de to årgange, hvis han ikke var istand til at se maskinen han kørte på.
At køre VFR er lige som at trække i sine gamle træsko - de sidder rigtig og man falder aldrig i dem - kommer højst til at lugte sure.
Pøj - pøj......
;O)
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Men tilbage til Tommy's spørgsmål... Vælg VFR750 - hvis det "kun" er imellem de to valget skal tages! Du får ikke en bedre allround MC... den er ikke bedst til noget som helst - den er bare god til det hele...
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
VFR er bestemt ligeså sportspræget i siddestilling som CBR om ikke mere
men bestemt allround for VFR !
VFRen er lidt lettere og nemmere kørt , hvis du kan vænne dig til V4 motoren ? dog har den en masse plusser , fedt træk fra bundomdr. til den ringer ud ... tandhjulsdrev til knasterne vs CBR`s kædedrev som altid støjer pga en dårligt udført kædestrammer (som regel) , mindre vægt på vfr , og VFRen kommer først på de snoede veje og kører sikkert flere kilometer
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
CBR udvikler sit moment fra et højere omdrejningstal, hvilket igen betyder, at den lægger op til en mere aggressiv kørsel, hvis man vil have noget dynamik frem i den - det er nok mere præcist - beklager:-)
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Ikke at en CBR1000 er dårlig, men den er noget tungere og nok mere til de lange ture du en gang imellem vil på...
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
men V4eren lyder bestemt ikke slap eller touringpræget men som alle andre gadecykler trænger den originale lyddæmper sikkert til et spark til højre !!!! bare for lydens skyld
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.702
den er kendt for at være en cykel du stort set ikke kan slå ihjel, den er bund solid det samme gælder for vfr i øvrigt.. så det er rent et spørgsmål om hvor stor den skal være skal i køre 2 på den og med oppakning så vælg cbr, skal du være alene og på de små snoede herhjemme er vfr sjovest....
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
okt 2008
Følger: 359 Følgere: 59 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 217
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Og så synes jeg generelt at priserne er noget urealistiske på RC36'ren, i forhold til alder. Det er stort set den eneste cykel, som ikke er faldet nævneværdigt, i forhold til alder - i det sidste halve år. Både VFR'en før og efter, er faldet en del i pris i samme tidsrum.
Men det bedste valg for dig er nok VFR'en... selvom du vil savne den ekstra plads på CBR'en, når du kører sydpå...
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Giver dig helt ret der...
Jeg er da godt klar over at det ikke er den mest svingvillige cykel, jeg selv har (ZX10 fra '88) - men den er bestemt ikke langsom i svingene, selvom det er en stor gammel færge. Vægten ligger i bunden af cyklen, og den føles betydeligt nemmere at svinge rundt med, end mange mindre cykler. Alligevel hører jeg også den der tit - endda uden at de nogensinde har prøvet en tilsvarende cykel.
Så selvom det er en stor cykel og også har lidt alder på - behøver den ikke være helt dum på de små veje også... og så elsker jeg bare den der herlige accelleration fra 0-100 på 2,7 sek...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Faktisk topper momentet på en CBR1000f 500 o/min tidligere end for en VFR, hvis vi taler om årg. 93, og hk topper hele 1000 o/min tidligere til CBR'en favør.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
nej CBR 1000 klarer sikkert småveje fint hvis man vil lege sumobryder i ethvert sving der ligner 45 grader
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Jo, den kan godt svinge, VFR'en er bare markant bedre til dette, ligesom CBR er bedst til touring.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Honda VFR 700 vs cbr 1000