{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.820 visninger | Oprettet:

Nico SX V
Nico SX V
Tilmeldt:
10. nov 2006
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73

Valg af 250 4 takts crosser {{forumTopicSubject}}

hey jeg skal starte op til cross igen på 250F og valget er faldet mellen kawasaki kx 250F eller Honda CRF 250R.

jeg hæller selv mest til hondaen pga den har et beder smøre system. To forskælige olier en til knast og krumtap og en til kobling og gearkasse, så det er jo bare super men så kommer rasavedele ind i billedet, er de sygt meget dyre til honda eller er det de samme priser som til fx en kawasaki 250F ?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af 250 4 takts crosser
  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #1   16. okt 2007 Link til crosser

    Honda CRF 250R
    (link fjernet)

    Kawasaki KX 250F
    http://www.motox.com.br/publix/imagens2006/999997013_Motos2007_KXF250.jpg


  • #2   16. okt 2007 Skal det være en 4 - takt??

    Ville nok vælge honda'en..


  • #3   16. okt 2007 hmm.. jeg kan huske at bike testede reservedelspriser på 600 cc racere.. og der var hondaen den allerbilligste.. men tør ikke garantere at det er det samme på crossere..

  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #4   16. okt 2007 Kristian [8000] S

    ja det skal være 4 takt, 2 takt er så småt ved at være fårtid, de stopper med at lave 2 takts crosser i 09,

    men vil også helst selv tage hondaen men hvis rasavedele koster det hvide ud af øjne så vil jeg heller have kawasakien


  • #5   16. okt 2007 Det kan godt være det stopper i 09.. men det gør det jo ikke til et dårligere valg. den eneste grund til det stopper er vel forurening på en 2 takt er højere..

    Men en 2 takt er MEGET billigere at skrue i når det går galt.. Plus billigere i indkøb..

    Hva koster sådan en fin honda?


  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #6   16. okt 2007 70% af cross market i dag er 4 takt, og jep det er pga forureningen, og det er et dårligt valg fordi det bliver svære at komme af med igen når man vil sælge den, jeg har kørt 2 takt og nu går jeg over til 4 takt for at min maskine er framtids sikker, og så kan man køre længere på et stempel på en 4 takt, og jeg kan indstille ventiler osv så jeg kan godt selv rode i den smiley

    såden en Honda CRF 250R koster fra ny 57.000 kr og du kan få en brugt fra 07 som næsten er ny for 30 - 35 kg


  • #7   16. okt 2007 Mener også min lillebror snakkede om det bliver forbudt at køre 2 takt.

  • #8   16. okt 2007 ja der er jo ingen tvivl det må jo blive en sådan her
    (link fjernet)


  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #9   16. okt 2007 Nej for fanden aldrig om jeg vil have en suzuki, jeg vil ikke en gang røre den med en tang,

    hehe ej suzuki er fint nok jeg vil bare ikke selv eje en,

    kun honda, kawasaki og yamaha der dur


  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #11   16. okt 2007 • CRNOBOG™ •

    ja KTM er også ganske og er også en EU maskine så den er meget nem at få dele til, men deres motor vejer mere end de andre, og så kan jeg ikke lide 08 modellen den er grim med den nye for på skjoldne


  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #12   16. okt 2007 ganske go"

  • #14   16. okt 2007 hov hov ik tale dårligt om suzuki den er billiger end de andre og 0,5 hk mer end hondaen og og de er billiger i reservedele.

  • #15   16. okt 2007 tror faktisk hvis jeg var dig ville jeg kraftigt overveje en honda 450.. den er faktisk en del mere letkørt da den trækker dig ud af de værste huler hvor du skal tæve 250 mere for at komme igennem

  • Nico SX V
    Nico SX V Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 73
    #16   16. okt 2007 prøv og hør her folkens har i prøvet en 450 på bane, den er alt for stor og vild til såden en knægt på 18 der også skal køre løb på den, har nogen bekende der køre 450 og de siger hvis de skulle køre løb have de taget en 250-er, og de folk der køre i den klasse er også meget mere trænet end jeg er

  • #17   16. okt 2007 Hvis det er kawasaki du vælger skal du være opmærksom på 04-06 modellen har problemer med at de flækker stempler, nogle 06 modeller har fået andet topstykke og det skulle rette fejlen.
    Honda er den mest driftsikre men den har lidt færre heste. Det med at olien er delt i 2 rum er meget godt men kan være hårdt for koblingen idet der kan være en del mindre olie så kobling blir nemmere varm.


  • #18   17. okt 2007 øhh ja har selv en 450 mener stadig den er mere letkørt en så meget andet men hvis man ikke magter det eller føler sig dus med den er det bedste selvfølgelig også og købe det man føler for....

    en 250 honda har nu også så rigeligt med kræfter...


Kommentér på:
Valg af 250 4 takts crosser

Annonce