{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Valg af GSX-R 250 {{forumTopicSubject}}

Hej kære med mc-ister!

Jeg står overfor at skulle købe min første MC. Jeg er 18 år gammel og fik kortet i september sidste år. Jeg er blevet lun på en Suzuki GSX-R 250, men valget står imellem disse 3 modeller:

1. Suzuki GSX-R 250 '89 46.200 km. 21.000 kr.
Pros: Nyt kædekit, nyt batteri og ny olie. Bremser og forgaffel i fin stand.
Cons: Skal have skiftet bagdæk. Befinder sig på fyn. Pris ikke til forhandling.

2. Suzuki GSX-R 250 '88 43.000 km. 22.000 kr.
Pros: lækker mat sort farve, effektpotte, nyrenoveret motor. Skiftet olie, benz- og luftfilter. Pakdåse i forgaffel skiftet.
Cons: mangler et stykke på 2 x 7 cm. af kåbeglasset. Få ridser. Hornet virker ikke. Befinder sig på Falster

3. Suzuki GSX-R 250 '89 57.000 km. 21.000 kr.
Pros: Toppakning, dæk og membraner skiftet samt nyt kædekit og batteri. Befinder sig i Aalborg
Cons: Højre sidespejl ej lakeret i samme farve som MC'en. Ridser på tændingsdæksel.

Jeg tager en kammerat, som har en GSX-R 250, med når der skal handles. Jeg har prøvet hans og ved derfor, hvordan denne model ca. skal køre.

Men hvad vil I anbefale jeg gør, inden jeg beslutter mig? Prøver dem alle 3 og vælger den jeg synes kører bedst? De 3 modeller er spredt godt i DK må man sige: Aalborg, Fyn og Falster :S

På forhånd mange tak for jeres svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af GSX-R 250
  • #1   10. mar 2005 jeg ville tage på roadtrip og når den var slut vælge den der passe mig bedst

    Held og lykke


  • #3   10. mar 2005 En god ide når du skal handle....tag en check med på lad os sige 18.000....vis ham den...og sig det er hvad du har !!! han ved jo ikke du har "lidt" extra i lommen.....Cash, bare lige til at handle med....og ja....prøv dem alle 3.

  • #4   10. mar 2005 Hej Nicolai,

    Jeg startede selv på en GSX-R 250. Som de andre siger, så skal du prøve nogle forskellige maskiner, for der kan være meget stor forskel på dem. Selvom Bandit # 1 har ret i at en cykel med lavt km-stand kan være kørt hårdt, så vil jeg i hvert fald være betænkelig ved den sidste cykel. 57.000 km med en lille motor, der er presset til det yderste (18-20.000 omdr./min) fra fabrikkens side kan altså ikke køre så langt som f.eks. en 1300 ccm touringmaskine. Naturligvis indgår økonomi altid som en afgørende faktor ved et mc-køb, men jeg ville uden tvivl gå efter lavest muligt km-tal på denne Baby-Gixx'er.

    Jeg har lige været på www.dba.dk, og har fundet bl.a. disse:
    Suzuki GSX R 250, '90, km 26.700, Sølvgrå,velholdt, nysynet., kr 27.500

    Suzuki GSX R 250, 250 ccm, '91, km 33.000, Blå/gul, m.afgift, Kører godt, en del vedligeholdelse og reperationer foretaget for nylig, god og rigtig sjov begynder mc 23.000,-

    Suzuki GSX-R 250, 250 ccm, '90, km 8.200, Mørkeblå metal, m.afgift, 4 cyl. 45 HK, 17.000 RPM. 100% orig. Meget velh., perf. stand. Nye dæk, nyt kædekit og bremseklodser for. Bemærk lavt km-tal 31.000,-

    Suzuki GSX-R, 250 ccm, '87, km 27.600, Blå / Hvid, m.afgift, Synet, kører godt 23.500,-

    Suzuki GSXR250, '91, km 18.000, sort/rød/guld, nyt bagdæk, meget flot, nysynet, m.afg. 23.500,-

    Den sidste synes jeg er et meget stærkt alternativ til dem, du har fundet. Det er desuden også en 1991.

    /Søren


  • #5   10. mar 2005 Tak for jeres svar!

    Søren S: Her er hvad jeg synes om de MC'er du har posted fra DBA:
    MC nr. 1 - jeg er lidt betænkelig ved det lave km.-tal. Har haft skrevet på den

    MC nr. 2 - Synes ikke så godt om farverne, så prøver at finde en anden. Har også haft skrevet på den.

    MC nr. 3 - det er Erik Ds (tidligere bruger herinde). Vil ikke give næsten nypris for den, bare fordi den er ekstra velholdt. Jeg kan jo slet ik sælge den til den pris - se bare hvor længe den har været til salg.

    MC nr. 4 - Den kom på i forgårs.. Overvejer at skrive på den.

    MC nr. 5 - Den er muligvis blevet solgt. Den har mislyde i motor, så jeg tror jeg holder mig væk fra den.

    Jeg skal prøve at følge jeres råd med at vifte med en check nogle tusind under den pris MC'en er sat til salg til..


  • #6   10. mar 2005 Det skal lige tilføjes til MC nr. 5 at sælger ikke ville stå inde for km.-tallet. Han ville sælge fordi "han hyggede sig med at pille i MC'er og sælge dem igen". Han lød ikke som en, der havde den store forstand på MC'er og jeg frygter også at få en "forskruet" MC. Han sagde den kørte fint, men ujævnt og "det var bare noget som lige skulle rettes i motoren". Men det ville han ikke selv rode med...

Kommentér på:
Valg af GSX-R 250

Annonce