{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

firestorm spørgsmål {{forumTopicSubject}}

overvejer kraftigt at få mig en VTR 1000 Firestorm som min næste mc.... men har lige et par spg smiley

- hvad er folks generalle erfaringer med den (jeg ved godt det er en honda *smiler*)
-har den nogle svage punkter? ligesom fx cbr'en har knastkæden+strammeren?
og er der nogle ting man skal være særligt opmærksom på omkring den mc?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  firestorm spørgsmål
  • #1   7. okt 2007 - er der nogen forskel på en firestorm fra 1997 og 2005? altså er der blevet lavet noget om i mellemtiden på dem?

• #2   7. okt 2007 Jeg har ingen erfaringer med den (udover min bofælle i Melbourne havde en engang), men min personlige mening er at den er ved at være noget gammeldags. Den har en dejlig motor, men så er det da vist også det.
    Har du overvejet at kigge på alternativer...? Der findes jo efterhånden en del, som jeg synes er mere spændende.

• #3   7. okt 2007 Carsten H
    hvilke tænker du på? i samme prisklasse, og samme kvalitet som honda?

for hvis jeg havde flere penge... så var der da også andre mc'er jeg hellere ville have... fx vtr sp1 smiley

• #4   7. okt 2007 Hvor meget vil du bruge???

• #5   7. okt 2007 80-85K og det er altså MAX

men vil hellere have svar på mine spg om firestormen smiley

• #6   7. okt 2007 Det er en fin maskine. smiley
    Personligt synes jeg næsten den er for fin smiley den er letkørt og kommer stort set aldrig bag på en og overrasker heller ikke en. Den virker bare. Jeg kunne godt savne lidt aggressivitet på den, og lidt utilregnelighed, dvs de ting der gør cylken sjov når man lige skal rundt i byen eller ud på de små snoede.. Men jeg er nu også mest til bøllemaskiner, der giver en stor funfactor og bider fra sig. Jeg har bil til daglig, så mc for mig skal være til at få smilet frem. Jeg synes at VTR´en hurtig bliver kedelig desværre. Til gengæld er den som allround mc en klasse mc. Den kan køre på de små snoede og på de lange stræk. Den har et godt træk og et godt overskud. Og lyden er fed med de rigtige potter. Skulel jeg have en mc til daglig brug og til transport, så var det klart en firestorm.
    Husk det her er min personlige mening. Og jeg er ikke ude på at træde nogen over tæerne med de ting jeg skriver! Man oplever desværre folk herinde der kan tage sund kritik direkte personligt...

Om VTR har fejl osv er jeg ikke klar over. Det må andre svare på

• #7   7. okt 2007 Sebastian [Odense] G
    det lyder jo rigtig godt smiley

skal nemlig bruge en all round mc....
    de der store supersport mc'er bør jeg nok holde mig fra til jeg bliver lidt ældre... og har fået erfaring nok til at have sådan en....

tak for dit input smiley

• #8   7. okt 2007 Du skal da ha dig en fireblade smiley

• #9   7. okt 2007 Lars H (Holstebro) .
    det er nemlig rigtigt... jeg skal IKKE have mig en fireblade smiley jeg skal over på noget V2, helst 1000 ccm...

jeg syntes at jeg har kørt nok på R4 nu.... selvom en cbr (uanset størrelse) er en rigtig lækker maskine

• #10   7. okt 2007 V2 lyder nu også skide godt, har selv haft en tl1000s for længe siden smiley

• #11   7. okt 2007 Jeg ville snuppe en SV1000 (hvis pengene er til det) eller en Suzuki TL1000S.. Meget mere modernitet for pengene, synes jeg..

• #12   7. okt 2007 KØB ...

har sendt en besked, men vælg den store tank... da den er lidt tørstig!

• #13   7. okt 2007 de første årgange, havde ikke ret stor tank, kan ikke huske hvilket år den blir større, men det er værd at tjekke, da maskinen er noget tørstig i det

• #14   7. okt 2007 Har haft en firestorm et par år . kørte ca 26000km km på den uden nogen problemer og var meget tilfreds med den
    .Den havde gået 64000 da den blev solgt og summede bare derudaf. Eneste opgradering fra 97 til 05 er vistnok omkring 2001 hvor den fik en 19 ltrs tank anden instrumentering og lidt bedre affjedring. Kan kun sige KØB EN . du vil ikke fortryde..........

• #15   7. okt 2007 heheh stor tank smiley

Har 15liter på superduken. den lyser efter 10liter, dvs 110-150km smiley :) (carbonen har så 18liter)

Luksus problem smiley

• #16   7. okt 2007 hvor tørstig er den vtr lige?

kan se at forskellen på stor tank er 16 og 19 L

for jeg er da vant til at køre med en 17 L tank på cbr'en (incl reserve) og plejer da kun at bruge de 12-13L før jeg tanker

så ser det lidt som er luksusproblem... medmindre den er MEGET tørstig

• #17   7. okt 2007 hvor langt kører sådan en vtr på literen? ved blandet kørsel, ved sporty kørsel og ved touring kørsel?

• #18   7. okt 2007 tror den kører fornuftigt!

regn med 12-18km/l afhængig af kørsel.

Tjek evt hvad mc revy eller diverse test siger. Fx har touring nyt testet den. Det er ret præcise med deres benzinforbrug

• #19   7. okt 2007 Du skal vælge den der er faceliftet, altså med den store tank. Den er også lidt fastere i affjedringen.

Ligesom CBR600F og VFR, så virker en Firestorm bare som den skal. Perfekt, og nærmest kedelig. Nogle syntes det er et minus ved den, jeg mener det er et plus, da du på den, kan koncentrere dig om at køre ordentligt og skal ikke være ligeså påpasselig som på en V2 der er mere brutal
    Men ok, nogle forventer at en 1000ccm V2'er bare er brutal og konstant rykker på hjul. Men det kan en stom nu også gøre rigtig godt.
    Skal man give sådan en VTR100 en passende betegnelse, så må det være at det er en sportslig V2 udgave af VFR750.... Så kan det vidst ikke blive meget bedre. :o)

• #20   8. okt 2007 Jeg har kørt en sesson på en storm og har haft et par stykker af dem. Genial cykel køb en hvis det er den du er lun på, det eneste jeg ved der kan være er at bundlejerne kan "klunke" lidt, men har kun hørt det på en ud af de 8 stk jeg har haft med at gøre. Og det er ikke noget helt vildt alvorligt.
    Tjek evt. whiteghost.dk han har en.
    Har oz selv en tlr i sort fra 2000 se marked.

• #21   10. okt 2007 så har jeg købt den smiley en rød vtr 1000 firestorm fra 98, rigtig lækker, velholdt garagemc... smiley

fik lige kørt 200 km her til aften.... og jeg er da ikke i tvivl... jeg kommer aldrig tilbage på række 4 igen efter at have kørt V2...

billeder kommer måske i morgen... jeg vil lige have dn vasket først, og billederne skal jo tages mens det stadig er lyst.. smiley men nøj hvor er jeg glad lige nu....

• #23   10. okt 2007 heh nej da.. det er jo honda.. så man ved jo at man får kvalitet... og helt galt kan det jo ikke gå... om ikke andet kan man jo bare sælge den igen... men det er jeg da sikker på at den ikke skal nu hvor jeg har prøvet den...

og tak smiley

Kommentér på:
firestorm spørgsmål

Annonce