Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mangelfuld registrering attest
  • #1   24. aug 2019 Du skal have den droslet.
    Den har 52 hk

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   24. aug 2019 Men kan det bevises at den har 52 heste. I synshallen kan de heller ikke se noget

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jun 2019

#5   24. aug 2019 Syns manden er ikke en del af spørgsmålet. Ja det er et spørgsmål om forsikringen. Ellers kan man jo bare pille begrænsningerne ud. Det er jo ikke lige det første der bliver undersøgt, medmindre det er en forsikringssag

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jun 2019

#6   24. aug 2019 Jeg spørg jo om der er andre der har prøvet noget lignende. For ikke at kunne komme i klemme i en forsikringssag

• #7   24. aug 2019 Hvis ikke synsmanden kan slå det op så er den ikke droslet... Du kommer formodentlig ikke i klemme i en forsikringssag da jeg ikke forventer du skal have kasko på...

• #8   24. aug 2019 Hvad er registreringsnummeret ??

• #9   24. aug 2019 Forsikring er den ene side af sagen, men også politiet har interesse i om du har førerbevis til køretøjet.

• #10   24. aug 2019 Forsikringen er ligeglad.
    Men det er politiet ikke hvis de standser dig. (Og kontrollerer det)
    Som standard har den 52hk. Og det er de oplysninger der tæller. Ikke hvad den reelt yder efter 30 år på gaden.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #11   24. aug 2019 #3 - Stop med at skrive det pladder, når det er løgn. Det har I N T E T med forsikringen at gøre - KUN kørekortet...

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jun 2019

#12   24. aug 2019 Hvordan kan politiet vide hvor mange heste den har, hvis ikke står på reg attesten, og at de heller ikke kan se det i en synshal

• Sajmon ™

#13   24. aug 2019 Så spørger de dig om det, og hvordan vil DU bevise at den er lovlig at køre på, når det ikke står på reg attesten... Hvad er dit svar så?
    "Jeg ved det ikke" er ikke godt nok, for det er dig der kræver at få lov til at køre på den.

Hvis den er mangelfuld, bliver det hurtigt din opgave at finde de informationer frem til dem - eller også bliver du sgu bedt om at trække hjem. smiley

Hvem har bildt dig ind at en lille teknisk fejl på en reg attest, fritager dig for at skulle følge reglerne som alle andre?
    Jeg havde en SV1000 som er født med 120hk, hvor der ikke stod noget på reg attesten - ville du så pludselig få lov til at køre på den med A2 kørekort?

• #14   25. aug 2019 Det er en af de lidt spegede, da kun modellen fra '89 til '96 har 52HK
    Alle andre årgange har 47-48HK
    Så det er ikke ligetil for en betjent at afgøre om du må køre den.
    Naturligvis kan han finde ud af det hvis han søger længe nok, men om det reelt er tiden værd for sølle 4HK ??
    En joker yderligere kan være at i Tyskland har de andre regler af forsikringsårsager, så hvis den er importeret derfra kan den MULIGVIS have lavere effekt allerede, på
    https://www.louis.de/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/suzuki-gs-500-e-k-s/gm51b-k-s/0098
    Er den opgivet til 46HK
    Forvirret??, Så bare vent til næste episode af soap

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jun 2019

#15   25. aug 2019 Nej jeg regner med at jeg kan bruge 1500cc med 300 hk som a2

• Sajmon ™

#16   25. aug 2019 Den MC findes ikke.

Pointen er at du skal have orden i papirerne. Er der ikke det, må du sørge for at få det ændret.

• #17   25. aug 2019 #14: De har samme regler i Tyskland, bare skubbet aldersgrænsen 2 år.
    Louis er en god kilde, men ikke altid korrekt.

• #18   25. aug 2019 Man må vel antage at når andet ikke er anført på reg attesten, så er det de antal hk der er gældende for mc'ens typegodkendelse?

Og når den enkelte mc så bliver droslet med et droslingskit spefikt for mc'ens stel nr, så bliver det anført på den tilhørende reg attest?

Eller er det helt ved siden af?

• #19   25. aug 2019 #17 Ja nu måske, det kan andre muligvis svare på, men sådan har det ikke altid været.
    Der er rigtig mange importerede motorcykler, som har mindre effekt end tilsvarende maskiner fra DK
    både store og små, for eksempel havde jeg engang en Yamaha XS360. Den har normalt 34HK, men da den var importeret fra Tyskland havde den kun 27HK, da det passede med en forsikrings klasse dernede.

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jun 2019

#20   4. sep 2019 Har snakket med diverse folk. Og de eneste der kan svare på hvor mange hk den har er hoved importøren af suzuki

• #21   4. sep 2019 #20: sydfynmc bruger data fra mc-revyen. Mc-revyen får data fra importørerne
    http://sydfynmc.dk/indexdele/mcdatamenu/suzukiaargange/1989/gs500e.html
    52hk stemmer også overens med hvad der står i mc revyen årg 1989.

Kommentér på:
mangelfuld registrering attest

Annonce