{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Service nu eller til foråret? {{forumTopicSubject}}

Hey all!

Jeg er den lykkelige ejer af en Kawa Z750 som jeg købte sidste sommer i slutningen af juni. Den fik 1000 km eftersyn i starten af juli 2006.

Kan se på det hele at jeg ca. rammer 6000 km ved sæsonafslutning og så er mit spørgsmål om jeg skal få den serviceret i år lige inden jeg stiller den i hi eller om det ville være bedre at gøre det til sæsonstart næste år?

Hvad har biken bedst af eller kan det være fuldstændigt ligemeget?

\Esben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service nu eller til foråret?
  • #2   13. sep 2007 Jeg vil nok vælge og gøre det nu... men mere en smagssag... og for at få frisk olie... da der kan være en anelse fugt bundet i den gamle olie... eller syre... mener jeg man sagde, ved ikke om det har nogen betydning... men jeg har altid haft det bedst med at v. stilstand i længere tid, så stod den med frisk olie.
    Gør som du behager...

mvh Offslow

• #3   13. sep 2007 Principielt bør den henstilles med frisk olie!

Jeg tror næppe, der sker noget som helst ved at vente.

• #4   13. sep 2007 Jeg ville selv skifte olien inden vinteropbevaring, og så få den serviceret ved sæsonstart.

• #5   13. sep 2007 @Søren: det var selvfølgelig også en mulighed... men ingen grund til at skifte oliefilter osv. vel?

Den skal vist også snart ha noget nyt gummi bagpå, så kan jeg også bare smide det på til foråret, tror jeg blir' løsningen.... Hmm havde håbet på at bagdækket ville holde mere end 6000, men ser ikke sådan ud! smiley

• #6   13. sep 2007 Esben:

Hvis du skifter olie, så skift da filteret, mens olien er af.

Ellers kan du gøre det to gange.

• #8   13. sep 2007 jeg ville også gøre det nu så den står med frisk og er klar til seasonen starter smiley for der har de sikkert travlt igen med at sælge en masse nye cykel smiley

• #9   13. sep 2007 Jeg skifter ALTID olie og filter inden min sættes væk for vinteret - således at den står med frisk olie. Hvis det passer med et service får jeg også lavet det inden den sættes ind - da det næsten er umuligt at få en tid om foråret... og hvis det lige pludselig bliver kanon godt vejr er man jo også træt af at skulle undvære cyklen...

• #10   13. sep 2007 Hvor tit får man egentlig lavet service. Nu har jeg lige fået min mc sænket og stillet ventiler samtidig blev det til et service, så der blev skiftet diverse vædsker og tændrør og olie plus filter og så kan jeg ikke lige huske mere:o). Men hvor tit laver man service?

Mvh
    Mille

• #11   13. sep 2007 Hej Kamilla.... Angående service - så følger jeg min servicebog - og den forskriver et service for hver 6000 km. - men det er jo forskelligt hvad der skal laves fra gang til gang. (det kan jeg altså læse i bogen) Prisen på en service variere jo også alt afhængig af hvad der skal kigges efter/skiftes....

• #12   13. sep 2007 service-intervallerne afhænger helt af model. Min Honda skulle til service for hver 6000. Min Aprilia for hver 10.000.

• #13   13. sep 2007 du skal skifte olie når du sætter den til opbevaring, så den står med frisk olie, så den gamle syre i olien ikke står og "æder" din kobling, det r mest den der hårdt udsat i forbindelse med gammel olie hvor div addetiver som man tilføjer olien for at den ikke tære på koblingen, er væk.

Og som mange mc'ister sjovt nok opdager ved sæsonstart, ja så mc'en endnu engang ikke lavet sig selv denne vinter, heller... så kan man ligeså godt få det lavet ved sæsonslutningen, så står man heller ikke og bliver sur over at man ikke kan få tid på værkstedet, grundet alle de andre der har glemt at få ornet deres "knallert" ved sæson slutningen eller i løbet af vinteren... smiley

Mvh Charlotte

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #14   13. sep 2007 hvor stor er risikoen for det med olien min olie har jeg kørt 3000 km på men der er stadig 2000km til service og jeg har mulighed for at opbevare den indenfor. men som jeg læser det vil det altså være helt åndsvagt hvis jeg ikke skifter olie inden eller hvad. ( for så gør jeg det s´føli)

• #15   14. sep 2007 Nu har jeg så ingen service bog på min gamle honda. Der fulgte ikke sådan noget med, så jeg anede ikke lige hvad der trængte til at blive ordnet på den, så den fik jo så et service.

• #16   14. sep 2007 vendt til foråret

Kommentér på:
Service nu eller til foråret?

Annonce