Køb af brugt Mc hos Forhandler - råd søges ! :) ! {{forumTopicSubject}}
Hej med jer !
Jeg står og skal købe mig en brugt mc hos en forhandler og har en i sigte nu til ca 50k. Den er i flot stand, går fint osv. der er ikke umiddelbart noget galt at spotte.. men så slog mit grådige sind til alligevel ... puha
Ved sidste køb af en brugt mc hos en anden forhandler til 35k spurgte jeg om de ikke ville skifte kæde og hjul de de var noget tærret og de gik de med til.. såå.. man skal jo have noget for pengene
Hvad tror i jeg kan lokke ud af dem ? Jeg har ikke meget forstand på det men tænkte jeg måske kunne lokke en indstilling af motor sync af karburatore ud af dem eller det der ligner ? Hvad siger i ? Jeg fik at vide at den har kørt ca 3k siden sidste service, i alt har cyklen kørt 60k.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 69 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
gammelt ordsprog siger at grådighed føre til fald., held og lykke med din nye maskine.. mvh hc
mar 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 9
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
Købte en privat som havde gået 60+ og desværre for mig, havde den ikke fået den bedste behandling gennem tiden. Både rent service mæssigt samt opbevaringsmæssigt.
Men som udgangspunkt SKAL man jo handle.... Om det så er noget udstyr du mangler eller noget på cyklen som du ikke selv vil stå med efterfølgende. Der er jo ikke nogen forhandler som sælger uden fortjeneste, hvilket er helt som det skal være. Du skal blot forsøge at se om du kan mindske fortjenesten lidt. Helt almindeligt købmandsskab.
En forhandler er jo forpligtiget til at yde en vis reklamationsret på cyklen og det vil jo være et skøn fra forhandlerens side, hvor meget dette skal koste.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 69 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 256
Jeg ville personligt prøve at få et par nye dæk, med i handlen..
Dem kan man ikke skifte for tit, og rent visuelt kan man da konstatere, om det er sket.
Held og lykke herfra, med din nye kværn.
mar 2017
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 9
#6 dæk er næsten helt nye ellers var det også det jeg var gået efter, kæde også.
Men jeres råd er genrelt hold mund og vær tilfreds ellers tager de bare hævn eller lyver ? det råd tror jeg ikke at jeg vil gå efter' hvis der kan klemmes noget ud bliver det klemt ud, jeg skal bare lige finde ud af hvad lol
Tænk nu hvis der fandtes hæderlige mennesker derude et sted' man kan da håbe, selv om sidste gang jeg købte mc lovede de at skifte til et orginalt honda oliefilter da de alligevel skulle skifte olie, sådan en lille bitte ting kunne de ikke finde ud af. Da jeg skiftede filter sad der et helt ukendt mærke på jeg aldrig havde set før så forstår godt jeres mistænksomhed
apr 2017
Følger: 22 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
Køb af brugt Mc hos Forhandler - råd søges ! :) !