{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.902 visninger | Oprettet:

Danske love gennem tiderne ang mc/bil {{forumTopicSubject}}

Nedstående indlæg er kopieret fra MC-internet`s forum, og det er ret sjov og interessant læsning. Man tror ikke altid man har set rigtigt, når man læser hvad forskellige politikere har lovgivet om.. :o))

Foran de første automobiler skulle der gå en person og vifte med et
rødt flag.

Så måtte man ikke køre med styrthjelm - Det kunne forlede nogen til at
køre ræs.
Lang periode hvor staten var uden mening om emnet, og så var det
pludselig lovpligtigt.

MC'er må højest køre 60 Km/t.
Det ophæves i midten af 50'erne, og en lang periode var der fri
hastighed, noget man kun kan drømme om i dag.
Så kom den generelle hastighedsbegrænsning først i 70'erne.

Så måtte der ikke påmonteres biler blinklys, og pludselig var det
lovpligtigt.

Først måtte MC'er ikke have blinklys, så godkendte man at det er der,
men der var stadig tvang om at række armen ud - nu er blinklys
lovpligtigt.

Tidligere var der ikke tvang om at have spejle på en MC, så kom loven
om et, nu to spejle.

Biler blev pålagt at montere stænklapper, hvorefter loven ophævedes.
Daværende justitsminister Hans Hækkerup havde haven fuld af
afgiftspligtigt gummi smiley

Først var dobbeltsæde (twinsæde) forbudt, så lempede man loven, MEN:
Der skulle være en solidt forankret stålwire til passageren at klamre
sig til.
Den forsvandt også på mystisk vis :-)))

Så kom kåberne.
Først måtte glassene højst have en hældning på 15 grader fra lodret.
Den lov forsvandt også som et spøgelse i natten.

De første MC'er med fabriksmonterede kåber (Velocette Truxton) kunne
ikke indregistreres i DK idet styrudslaget efter etatens mening var
for lille.
Mogens H. Damkier til etaten: Når en gammell støder som jeg kan tumle
en MC med det styrudslag kan unge adrætte mennesker også!
Cyklen belv indregistreret, og etaten bøjede sig - endnu een gang smiley
PS: En moderne MC har kun ca. det ½ styrudslag af det en Velocette
havde.

MC'ers bagskærm måtte højst ende 15 cm over bagakslen.
Så lempede man det lidt, så der kunne måles med en person i sædet.
Og nu - fandeme - ophæver man den danske særlov og gør som resten af
verden.

Det er min overbevisning at der findes et specielt intilligensniveau
for danske politikere og embedsmænd.

Herren beskytte vi arme smiley

(Der findes sikkert flere dårlige eksempler end dem jeg har nævnt, men
det var hvad jeg lige kunne komme i tanker om)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danske love gennem tiderne ang mc/bil
Kommentér på:
Danske love gennem tiderne ang mc/bil

Annonce