1.594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

HJÆLP MC kortsluttet under kørsel HJÆLP MC kortsluttet under kørsel

Hej alle mc'ister,
Jeg oplevede desværre forleden at Min lille baby (Yamaha YZF R6 1999) kortsluttede under kørsel, den begyndte at slukke i displayet for derefter at kortslutte helt. Den har været tiltet (stillestående) hvor bremsegrebet er ramt, men kørte fint godt 200+ km. Indtil jeg skulle hente den hjem fra en ven dagen efter. bremsegrebet er nu påvirket i en sådan grad, at bremsegrebet ikke tænder bremselys og slukker for strømmen, ALT strøm, den er nu drænet for batteri men fik skiftet stator i sommeren 17, samt testet ensretteren som. Var uden fejl.
Den kan tændes så displayet tænder, og batteriet lige summer/tikker, men intet andet lys kan tændes og ingen lamper i disp. Lyser. Tager man først bremsegrebet slukker den helt.

Er der nogle af jer kloge mc'ister der har en lille bitte anelse om hvad det kan være?
Det mistænkes at en ledning/kabel er synderen.

Den skal nu have nyt bremsegreb og batteri, men så længe at den lader, ensretter og stator virker, er jeg VIRKELIG på bar bund ?? og kan jeg undgå en megadyr mekanikerregning ville det være fantastisk!

PFT.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP MC kortsluttet under kørsel
  • #1   7. jul 2019 bremselyskontakt eller ledningsnettet til det/stikket

• #2   7. jul 2019 Jimmi T kan dette kortslutte selve mc'en? smiley ville være fantastisk hvis det kun var dette som skulle laves

• #3   7. jul 2019 hvis du har en overgang så kan det sagtens være, men så burde sikringen til bremselys også være gået, hvis der vel og mærke er sådan en til det. Find service manual til den r6 på nettet, så bliver fejlsøgningen noget nemmere, bruger den til min R1 fra 2003

• #4   7. jul 2019 Mit indtryk er at du ikke har nok spænding på dit batteri, og når du så aktivere stoplyset så forsvinder det sidste strøm fordi den prøver at tænde stoplyset.
    Start med at lad batteriet op, eller startkabler på bilen også over på cyklen (bilen ikke startet), kan den så starte og virker bremselyset ?

Som #3 siger, hvis der var en kortslutning så burde der være sprunget en sikring.

• #5   24. jul 2019 Vi har testet batteriet og den lader ikke. Så snart at alderen fjernes lukker den ned igen. En ven som er uddannet mekaniker har kigget på den, det kan være alt fra stator, ensretter til generator, så det er en tur til mekanikken og håbe på det bedste. :-\

• #6   24. jul 2019 min R1 havde lidt tilsvarende problem, det startede med et dårligt batteri og udviklede sig til en brændt stator fordi den blev overbelastet, men også et typisk problem på min model at den brænder en stator af i ny og næ fordi den bader i olie og den opløser isoleringen på viklingerne med tiden, men sparede værkstedsregningen fordi selv kunne lave det, heldigvis

• #7   25. jul 2019 Først og fremmest må du have et batteri med 12 volt på, er der kun 10.5 kan den ikke starte. Mindre end det, så nyt på. Biltema eller Thansen.

Næste punkt er at fastslå om der kommer mellem 13.5 og 14.8 volt, gør der det lader den fint. Og burde så starte.

Kommentér på:
HJÆLP MC kortsluttet under kørsel

Annonce