HJÆLP MC kortsluttet under kørsel HJÆLP MC kortsluttet under kørsel
Hej alle mc'ister,
Jeg oplevede desværre forleden at Min lille baby (Yamaha YZF R6 1999) kortsluttede under kørsel, den begyndte at slukke i displayet for derefter at kortslutte helt. Den har været tiltet (stillestående) hvor bremsegrebet er ramt, men kørte fint godt 200+ km. Indtil jeg skulle hente den hjem fra en ven dagen efter. bremsegrebet er nu påvirket i en sådan grad, at bremsegrebet ikke tænder bremselys og slukker for strømmen, ALT strøm, den er nu drænet for batteri men fik skiftet stator i sommeren 17, samt testet ensretteren som. Var uden fejl.
Den kan tændes så displayet tænder, og batteriet lige summer/tikker, men intet andet lys kan tændes og ingen lamper i disp. Lyser. Tager man først bremsegrebet slukker den helt.
Er der nogle af jer kloge mc'ister der har en lille bitte anelse om hvad det kan være?
Det mistænkes at en ledning/kabel er synderen.
Den skal nu have nyt bremsegreb og batteri, men så længe at den lader, ensretter og stator virker, er jeg VIRKELIG på bar bund ?? og kan jeg undgå en megadyr mekanikerregning ville det være fantastisk!
PFT.
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 107
apr 2016
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
aug 2018
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Start med at lad batteriet op, eller startkabler på bilen også over på cyklen (bilen ikke startet), kan den så starte og virker bremselyset ?
Som #3 siger, hvis der var en kortslutning så burde der være sprunget en sikring.
apr 2016
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
aug 2018
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Næste punkt er at fastslå om der kommer mellem 13.5 og 14.8 volt, gør der det lader den fint. Og burde så starte.
HJÆLP MC kortsluttet under kørsel