{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Begyndercykel: Ducati monster {{forumTopicSubject}}

Står og skal opereres i knæet her den 3 september(korsbånd) og regner med at når jeg kommer op og gå igen vil jeg igang med Mc kortet. Jeg er 19 år og bliver 20 inden jeg kommer igang og derfor er det jo logisk at cyklen skal drosles smiley

Har dog lige et par skarpe spørgsmål jeg kunne bruge svar på:

1. Hvis nu jeg fik den idé at købe en Ducati Monster 900cc kunne den så drosles? Jeg ser flere og flere herinde anbefale større motorer grundet mere moment når den er droslet.

2. Hvis jeg tager kortet som 20 årig og kører på en droslet ducati til jeg bliver 21, er det eneste der så kræves en ny prøve på en større cykel eller skal jeg mere igennem?

3. Draggin jeans, er de ligeså gode som læder? Det tiltaler mig en del at de ikke sidder så tæt da jeg har en tendens til at få det meget varmt.

Venlig hilsen

Michael Søttrup, der håber hurtigst muligt at komme ud og køre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begyndercykel: Ducati monster
  • #1   21. aug 2007 Gå efter en 600 smiley som hekto siger.

Den er letkørt og sjov smiley

• #2   21. aug 2007 Okay, jeg fandt det også selv lidt voldsomt, men nu har en ducati monster jo ikke de allerfleste hestekræfter. En 600 er sikkert også rigeligt, det er lyden og looket jeg går efter. Er lidt ligeglad med hvor hurtigt den kan køre, bare det er behageligt.

Ser mange fjerne bagskærmen, er det lovligt? Er det ligeså lovligt at montere 2 bagpotter? Det giver et rigtigt lækkert look.

- Michael

• #3   21. aug 2007 Ved ikke hvordan nogle af den kører droslet, men har hørt det skulle være en lækker begynder maskine, ved der er kørerskoler som bruger monster 600/620'er...

• #4   21. aug 2007 Du må gerne fjerne bagskærmen for de rene look, der er ikke mere et krav om at den skal gå ud over hjulet som det var i gamle dage... 2 potter, tjaa... Måske ikke helt lovligt, afhænger af hvem du spørg om hvad der er for nogle... Men i hvert fald ikke noget der sker noget ved...

• #5   21. aug 2007 Hekto jeg har bare set flere af den hvor der er kun er en potte i den ene side. Undskyld de mange begynderspørgsmål hehe, men nogle der ved noget om det med køreprøve ved 21 år?

• #6   21. aug 2007 Hekto: Skal man save i stellet for at lave bagenden om til noget ligende http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=794
    ??

• #7   21. aug 2007 1. men er den ikke dyrere i indkøb og forsikring ?

2. ikke mig bekendt, med mindre de har ændret det siden min bror tog sit kort.

3. det tror jeg ikke, jeg ville ihvertfald foretrække læder hvis jeg skulle skvatte (og jeg har prøvet det).
    Jeg synes også læder er køligt, selv på en varm dag, men man sveder dog indenunder alligevel.
    Men Draggin jeans er selvfølgelig klart at foretrække fremfor almindelige jeans.

• #8   21. aug 2007 Du får automatisk det store kort, når du er over 21 eller har kørt 2 år på lille...

• #9   21. aug 2007 Rasmus jeg troede man skulle have 2 års erfaring på lille for at få det, ellers skulle man tage en ny prøve på en stor.

Det er noget lignende denne jeg havde forestillet mig:
    (link fjernet)

Dog med sorte potter smiley

• #10   21. aug 2007 Draggin jeans er fine til at tage hudafskrabninger med, men der er ikke meget der beskytter mod slag...

• #11   21. aug 2007 Holder mig bare til læder, kan forstå det er det smarteste. Min sikkerhed er trods alt vigtigst. Da jeg var yngre røg jeg ned på asfalt fra scooter med ca. 80 km/t. Det lærer man altså også en smule af.

• #12   21. aug 2007 Nogle (især kvinder) tager på lille selvom de er over 21 da de ikke kan magte en stor cykel, hvis de inden der er gået 2 år vil opgradere til stort skal de til ny prøve på en stor maskine... Tror det er sådan det hænger sammen, jeg skal i hvert fald ikke op igen når jeg bliver 20 det ved jeg:)

• #13   21. aug 2007 Har du ret i Rasmus

• #14   21. aug 2007 rigtig fed!! Tror ikke der er så mange 750'er i danmark, men ved ikke hvorfor, sikkert noget med prisen at gøre... den skal bare have 2 carbon kander på så køre det:) Men vil alligevel råde dig til at prøve noget forskelligt inden du vælger:)

• #15   21. aug 2007 Så hvis jeg triller rundt på ducati'en i ca. 1 år og jeg fylder 21 kan jeg vælge at gå op til prøve, eller trille et år mere for at få erfaring, korrekt ?

• #16   21. aug 2007 Hvis man tager kortet inden man bliver 21, så skal man have kortet i 2 år før man må køre stor, eller også skal man tage en ny køreprøve til stor mc. Hvis man tager det når man er over 21 er det automatisk stort, ligemeget om man tager det på en lille mc eller ej.

Mvh.
    Martin

• #17   21. aug 2007 Selvfølgelig Rasmus smiley Der går lige noget tid inden jeg vælger noget. Skal igennem genoptræning fra den operation og så skal kortet tages. Men er ved at lægge penge fra til en MC smiley

• #18   21. aug 2007 Lyder fornuftigt! Det fortryder du ikke!

• #19   21. aug 2007 Nej jeg glæder mig som et lille barn smiley Har altid haft en drøm om at køre en monster lige siden jeg så og hørte en første gang, og hvergang jeg ser en får jeg bare det største smil.

• #20   21. aug 2007 Hekto såfremt man fjerner bagskærmen gør det vel ikke konstruktionen svagere? Jeg tænker på hvis man en sjælden gang har en passager med .

• #21   21. aug 2007 det er ellers ser mange steder... Jeg havde gjort det alligevel;)

• #22   21. aug 2007 Martin Paaske R

Det er ikke helt rigtig det du skriver der, jeg har taget det lille da jeg jo ikke kunne nå jorden på den store... Jeg skal kører med det lille kort et år og op til kørerprøve næste år hvis jeg da skal ha det store... Ellers får jeg det automatisk om to år...

Jeg sværmer også for en Monster 600 den er fed...
    Det med 750 har jeg fået afvide at jeg skulle holde mig langt fra, der er noget med motoren..

Jeg har et par Held jeans der er lommer til knæbeskytte og jeg har også så jeg kan sætte beskytte på hofterne...

Gitte

• #23   21. aug 2007 mn kæreste har sådan en 600 monster. Den kan sagtens flytte sig. Den har jo moment.

Mht bagenden, der skal bare saves lidt i bagstellet smiley

• #24   21. aug 2007 Ja som de andre siger tager du kortet som 20 årig er du lidt faneget for så skal du kører "lille" mc i 2 år altså til du fylder 22... smiley neder men sandt..

• #25   21. aug 2007 god ide med at drosle en 900 så har du også en ordentlig maskine når du må køre åben og du har sparet en masse penge

• #26   21. aug 2007 Så det er alligevel ikke helt dumt at drosle en 900 kubik ?

• #27   21. aug 2007 der er fordele og ulemper ved alt... den er nok ret dyr i forsikring for dig... og nok lidt sværer at håndterer da den er tungere smiley men på den anden side behøver du måske ikke sådan lige at købe ny cykel når du piller droslingskittet ud igen smiley
    det er hvad du vil der tæller

• #28   21. aug 2007 Det der skal saves i bagsmækken er ikke en bærende del af bagsædet, så bare rolig! Men skal du lave den standard igen, evt ved salg, så skal svejse-udstyret frem! Synes istedet du skal kigge på de mange carbon og plast-dele der findes på nettet! Der er rigtig mange løsninger, også uden at skære i stellet!

Og så skal du slet ikke bekymre dig om det lave antal hestekræfter - koncentrer dig hellere om at hænge på og holde forhjulet nede i første, andet og tredje-gear........ Vi snakker Ducati-heste her.........

Men ellers kan jeg kun anbefale en Ducati Monster - vil dog som begynder foreslå dig en mindre end 900... Og så er fordelen jo den lave højde og den lave vægt..... Så den er nem at luske rundt med... Også med et lidt "utrænet" knæ....

Så igang med kortet, få fingrene i cyklen, to carbon-potter bagpå - så kører det! Og god fornøjelse! :o) Håber at se endnu en Monster på gaden!!

Lars

• #29   21. aug 2007 Lars p, det skulle skam også forståes sådan at lavere heste var bedre smiley Vandt en konkurrence den anden dag med et års medlemskab til det lokale styrketræningscenter, så knæet skal bare trænes igennem. Men man bør vel vente til foråret med at tage kortet ikke ?

• #30   21. aug 2007 Det er jo op til dig selv at vurdere.... Hvis du føler knæet er stærkt nok til at holde en cykel på 200 kilo der er ved at lægge sig til højre...... Ellers vent! Ude af balance der vejer de sgu' ret godt til!

Forstår godt du er ivrig efter at komme igang, men vær sikker på du er helt klar!

Og få så fingrene i den Duc!! :o) Lækker cykel - kræver lidt tilvænning da den er noget mere kompromis-løs end køreskolernes GS'ere... Men -Jeg skal aldrig skifte igen! Én gang Monster - Altid Monster!

Og du kan bare fyre spørgsmål afsted, så ser vi på det!

Lars

• #31   21. aug 2007 køb en 600.. Så kan du også gå og drømme og glæde dig til at få 900´eren smiley Og måske endda spare op til en s2r eller s4´er smiley

Kommentér på:
Begyndercykel: Ducati monster

Annonce