Karburatorjustering Karburatorjustering
Hej folkens,
Jeg er den stolte ejer af en Kawasaki zx7r fra 1999, som jeg har ejet siden februar 2018.
Jeg skriver herinde fordi jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre.
Det forholder sig sådan at den i sæson 2018 kørte mellem 15-17 på literen alt efter kørselsmønster, hvilket er lige omkring hvad den er opgivet til.
I denne sæson har jeg intet gjort udover at skifte tændrør, motorolie, olie- og luftfilter, men nu kører den omkring 18-20 på literen, selv ved frisk kørsel.
Jeg hører mange sige at for mager blanding kan skade motoren og har derfor mistanke om at det er problemet.
Hvis i har oplevet noget lignende eller har ideer til hvad jeg skal gøre for at justere blandingen så vil jeg være taknemmelig
PS: Der sidder yoshimura bagpotte med rustfri forrør på den men karburator og luftfiltersystem er helt standard.
På forhånd tak.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.127
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.127
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 641
Hvis der ingen forskel er på dette, har jeg ingen ide til hvad der kan være galt.
Hvis den skulle få en magere blanding af benzin og luft pga. Nyt luft filter, ville den også køre og trække svagere end sidste år!
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
kennet H: Den trækker fint og føles umiddelbart lige som sidste år at køre på. Så måske er det bare mig der er lidt emsig.
Richard P: Det prøver jeg lige at tjekke imorgen når jeg får tid til at rode med den.
Tak for jeres svar folkens. Det har givet mig lidt at arbejde med.
Karburatorjustering