Kører på 3 cylindre {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, inden jeg kører min dumme maskine til mekanikeren ville jeg lige prøve herinde først..
Da jeg købte min Gsx-R 750m fra 91 kørte den selvfølgelig perfekt, men nu driller den så meget at den ikke er til at køre på.
Sagen er den at når jeg starter den når den har stået ca. et døgn så starter den perfekt og går på alle 4 cylindere, men ligeså snart den har stået i tomgang eller kørt en lille smule så stopper cylinder nr 2 fra venstre med, at virke og afgangsrøret bliver koldere.
Kører man videre og kommer over 5000 omdrejninger så kører den normalt og trækker som en hest, indtil man f.eks holder stille i et kryds og skal starte op igen så starter det hele forfra og den "staller" i lave omdrejninger.
Hvis man giver den omdrejninger i tomgang bliver de 3 andre afgangsrør mega varme men nummer 2 bliver kun middelvarm
Har skiftet alle tændrørene, det hjalp ikke
Tændspolerne måler 3 ohm, også når de er varme og giver gnist til alle tændrørene. Har klippet et par millimeter af tændkablerne, som ikke gav en skid
Karburatoren får masser af benzin på både On, Res og Pri
Der er umiddelbart ingen utætheder ved karburatorerne
Olien lugter ikke af benzin
Tanken siger ingenting når man åbner låget
Nogen der har andre gode idéer? Er helt lost herfra da jeg ikke har noget high Tech udstyr at måle med kun min fars voltmeter
Det er pisse irriterende at man ikke kan komme ud og kører ordentligt og uden problemer.. Tak fordi du læste med
-Kim
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/511269-hvad_er_den_skrue_til
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 47
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
vil tro den køre optimal bagefter..
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 47
Har prøvet at "sprøjte" propan rundt om indsugningen og karburatorerne, men den steg ikke i omdrejninger.. Betyder det ikke at den ikke suger falsk luft og er utæt?
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Af med karbonaderne og i gang med at fikse dem
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 47
Oh well det skal jo gøres
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Med sådan en kommer du altså rigtigt langt
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 82 Emner: 46 Svar: 272
God arbejdslyst
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
så tænker at du har en defekt membran i den, så render der benzin direkte ned gennem vacumslangen og ind i cylinder 2
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
og sætte en strips på, så den bliver der, stil benzinhanen på pri,
og prøv om det ikke hjælper,
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 47
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 641
Hvis den køre fint over 5000omdr kan det ikke være karburatoren.
Hvis feks tændrørs kablerne er lidt møre, kan der være forskel i modstanden og måske derfor ikke laver gnist.
Nye tændrørs kabler vil måske hjælpe!
jan 2018
Følger: 12 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 47
Det viste sig at være en defekt O-ring i karburatoren som ikke lukkede tæt (ingen modstand), hvilket gjorde at benzinen pissede lige forbi og druknede tændrøret.. Der var også benzin i olien som nu er skiftet og den kører godt igen
Yippey!
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2008
Følger: 356 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 216
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Kører på 3 cylindre