FJ600 - Kører på 3 cylindere? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp her, går og skruer i min FJ600, og har fået gang i den, men den kører kun på 3 cylindere, eller dvs den kører nok på 3 en halv.
Karburatorer er renset, og grundjusteret - mangler stadigt at synkronisere dem på motorcyklen, men vil godt lige have den sidste cylinder med først.
Nye tændrør, hætter, massere af gnist, har haft byttet tændrør og kabel på cylinder 1 og 4, uden forskel, der er tydelig forskel på temp på forrør, 2-3-4 bliver hurtigt varme, men nummer 1 er håndlun.
Den er benzin i alle 4 bundkar, og svømmerhøjde er også justeret ind, og tjekket, karburatorer flyder ikke over.
Kompression er:
1: 160 psi
2: 155 psi
3: 153 psi
4: 150 psi
Næste skridt må være at tjekke ventilspillerum, er der evt andre forslag ?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Så start med som minimum at tjekke det.
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
Jeg synes det gør en forskel med bremserens, men har kun prøvet ganske kort direkte i vacuum porten på studsen.
Jeg har været nede af vejen med der var skidt i karburatoren, men jeg har haft dem af flere gange, og blæst alle passager igennem både med trykluft og bremserens, alle dyser renset, ny nål og sæde, svømmer højde sat.
Der er også prøvet at sprøjte bremserens direkte på studsen for at se om den skulle være revnet, men ingen forskel i motorgang.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
Jeg kan desværre ikke få en hånd foran karburator 1, der er ikke plads pga luftfilter
Har forsøgt at synkronisere, 2-3-4 har jeg ingen problemer med, men 1 reagerer ikke ligemeget hvor meget jeg stiller på skruen til den karburator.
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
Der er intet galt med skruen, jeg ved ikke om det er et resultat af motoren ikke kører på den cylinder, der godt nok stadigt vacuum på den.
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
Jeg mistænker lidt det er pakninger ved gasspjæld aksel der er utætte, og den suger falsk luft den vej.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Jeg havde en ZXR750 på liften for et års tid siden, som hverken ville bu eller bæ - den havde 5 ventiler der stod for stramt, så den ikke kunne holde tæt og gå ordentligt stabilt.
Man kan jo sige at der ikke er noget argument for IKKE at kigge ventilerne igennem - de skal jo justeres før eller siden, så det er en fejlmulighed man kan eliminere.
Hvis tætningerne omkring spjæld akslen er sløje, ville det afsløres ved at sprøjte med bremserens på dem.
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
Ventiler er spot on, har lige tjekket dem idag, de er inden for tilladte specs, så forventer ikke der er problemer der.
Har netop splittet karburatorer fra hinanden, og tætninger ved aksel er færdige, jeg benytter på samme tid muligheden at smide karburatorerne i mit ultralydskar, så er de ihvertfald rene når tiden kommer til at samle igen.
Om det så løser problemet må tiden vise, jeg har ikke flere ideer.
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
FJ600 - Kører på 3 cylindere?