Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Få prisen ned på mc
  • #1   2. jun 2005 Se efter hvor meget slidmønster der er tilbage på dækkene, kig på tykkelsen af skivebremsen, ridser...osv.

>>>Martin

• #3   2. jun 2005 Bandit:
    Hehe, det har jeg også tænkt på at gøre, men er sgu bange for at han ikke ringer så smiley

Hvad skal tykkelsen være på en skivebremse for at den er optimal ?

Kom gerne med flere råd

• #4   2. jun 2005 Du kan se tykkelsen på bremsen på den, det står indgraveret. Du skal bare have en måler med, du lige kan smide på.

>>>Martin

• #6   2. jun 2005 Kan det ikke tænkes sælger kigger med i dette forum....
    Det kan være sælger ikke er til at hugge eller stikke i, og så skal du vurdere om den GS'er er 45K værd. Og er den ret ny, så er prisen ikke helt hen i vejret.

En sjov historie:
    Jeg havde en GL500 Silverwing til salg for 38K Og det var prisen, jeg var ikke til at hugge eller stikke i. Prisen havde jeg åbenbart sat for lavt, for jeg fik ikke mange tilbud over tlf'en der var over 30K. Folk var nok skeptiske pga. den lave pris.
    Jeg tog den af markedet i en måneds tid og satte den så til salg for 42K. Efter små 2 uger kom der en potentiel køber forbi, så den og bød 40K smiley
    Behøver jeg sige den blev solgt på stedet smiley

/
    Jesper

• #7   2. jun 2005 Hehe, der kan man bare se smiley

• #8   2. jun 2005 Koster den 45k siger du: Jeg vil gi' dig eks. 38...
    så ryster manden på hovedet og siger: Det kan jeg ikke...
    Så siger du: Jamen så må du komme med et bud der er bedre, jeg giver ikke 45, det er den ikke værd...
    så siger han: du kan få den for 44 så...
    så siger du: EJJJJJJJ... det er for meget... 40.
    så siger han igen: det kan jeg ikke...
    så siger du: Så lad os mødes på midten
    så siger han: ok
    Og i er begge glade ;-D
    Man er vel Jyde

/Jan

• #9   3. jun 2005 Gå ham på klingen! En cykel af den kalibre til 45k skulle meget gerne være helt i orden.. Tjek slør over alt, rust, forgaffel (er den for blød?), kæde + tandhjul, dæk, skiver, ridser - alt!

Og så er det bare igang med at prutte på den goe gamle jyske måde! smiley Fik selv slået 2.000 af min + motorjustering, og så blev skiverne rettet (de forreste var lidt skæve) + nye bakker. Meget fair, da prisen startede på 28k smiley

Held og lykke!

• #10   3. jun 2005 Gør som min svoger.... han skulle købe en cb500 der var til salg for 43000. Siger til manden den skal jeg give 38000 for så har jeg gjort en god handel.
    Jeg lurede sq lige lidt, det ku han sq da ikke stå og sige til manden.
    manden sagde "hahahahaha" hvad med mig?
    men han fik sin cykel for 38 K.
    Indrømmede bagefter at det var fløjet ud af ham og at han ville have sagt så har DU gjort en god handel.

• #11   3. jun 2005 Ja... At prutte prisen ned er nogle gange nervepirrende, hvis det bare er en cykel man VIL have! For så gør 2k nok ingenting i denne henseende. Har, de gange jeg har været ude at kigge/handle, haft en kammerat med som "stopklods". Man kan hurtigt forelske sig i en mc og derefter gå på kompromis/overse fejl og mangler i sin iver for at få lige nøjagtig den mc.

Man kan vel altid prutte prisen med mindre sælger har gjort det klart at prisen er fast. Det gjorde jeg f.eks. ved salget af min cykel. Men jeg stod også anderledes en mange andre sælgere. Jeg kunne sagtens beholde den, og hvis den ikke gik for prisen så kørte jeg bare på den i sommer. Det er jo noget helt andet, hvis sælger bare SKAL af med den p.g.a. gæld osv. Så kan man helt sikkert presse sælger, som hurtigt lader sig narre af en check på mange tusinde kr. (selvom det er en del under den fastsatte pris).

Jeg skal ud at se på en FZR 600 her i dag eller i starten af næste uge hos en mc forhandler. Her står det nok lidt anderledes til. Man kan vel ikke presse en forhandler på samme måde? ...Her er det vel lettere at handle noget udstyr med eller hvad? Forhandleren ved jo nok hvad han kan få, og det er også forholdsvis "billigt" sammenlignet med markedsprisen.

Men... Den sikre ville være at skrive en check på x antal tusinde, måske nogle tusinde under det han forlanger. Og hvis han så ikke gider tage checken (og dermed ikke falder for trick'et), så kan du jo hive lidt sedler op af lommen hvis du bare VIL have den. Men det er svært at sige... For sælger har måske presset prisen så langt han kunne (i håb om en hurtig handel), og der må man self se på hvordan cyklen står og om den er prisen værd! Men typisk ligger priserne jo lidt over hvad man tror, da de fleste har lært at der skal være noget at give af. (Så køber tror han har fået et godt tilbud.)

• #12   3. jun 2005 Damn, værs' go' at læse min "tekst". smiley Blev lidt lang, hehe

• #13   3. jun 2005 Thomas S:

Der er ikke nogen, der kan være mere falske end sælgere, så du skal da klart gøre hvad du kan for at få prisen så langt ned som muligt!

Tro mig, han skal sgu nok tjene det på den, som han har brug for, alligevel! smiley

• #15   3. jun 2005 Kig på boltene i kåben (og andre steder) er de meget slidt, har den jo nok været skilt ad mange gange. Og så i det hele taget efter ridser, stenslag, rust (også oppe i bagenden og ved kølergitret/forrørende.. det spræder sig jo det lort), hvordan ser kæden ud (slidt oval), tandhjul, mangler der "små ting" på cyklen (kæden er smurt, ledninger hænger ikke og blafrer, service bog osv.) og for guds skyld ! Få en prøvetur !!!
    Held og lykke med det smiley

MVH Nordskov

Kommentér på:
Få prisen ned på mc

Annonce