{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.769 visninger | Oprettet:

Hvor langt skal man gå ned??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Suk RF600 til salg pga nyt job. Jeg gav selv 60k for den, for cirka 2 år siden og den er ok i stand. Motoren er der ikke blevet pillet i med de verse ting.

På dba står de fra ca 50k og opaf. Så jeg regnede med at kunne få omkring 45-50k for den, men der har ikke været et eneste bud på den. Ikke engang en eller anden der har prøvet at presse prisen ned.

Jeg overvejer at sægle til en forhandler, men de vil nok ikke give mere en 30-35k for den.

Men nu til spørgsmålet. Har jeg bare for lidt tålmodighed eller er der bare ingen i DK der har lyst til at køre på en RF mere?

Hilsen
Claus Andersen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt skal man gå ned???
  • #1   20. maj 2008 Jeg har også min mc til salg, da jeg har fået øje på en anden smiley Det er min oplevelse at der ikke er nogen (næsten) der har held til salg... Hvis cyklen er meget billig, kan det være at du får mange henvendelser, men der handles ikke meget...
    Jeg har en ven, der er MC-forhandler - han kan da godt mærke en lille afmatning, siger han, men ikke mere end at han har over 40 cykler stående lige nu, og i aften kører han sydpå for at hen 8-10 cykler mere, så nogen kan altså sælge..........?

• #2   20. maj 2008 Spørg evt. din lokale mc-pusher om de vil sælge den i kommision (eller hvad det nu hedder).

• #3   20. maj 2008 Har også samme problem med min. Kan heller ikke komme af med den. Synes 72.000kr for min er en okay pris....

• #4   20. maj 2008 De står nu til 40K og opefter. Kender en der gav 40K for en pæn og velholdt RF600 sidste år.

• #5   20. maj 2008 Markedet for brugte cykler tilhører køberne i disse dage!

En vare er nøjagtig det værd, som en køber vil betale. Det er muligvis ærgerligt, men skal du have den vekslet til penge, så må du handle til dagskursen.

Tro næppe du får noge i tale over 40000, så det hele afhænger af, hvor travlt du har.

• #6   20. maj 2008 claus - hvis vi snakker "Selvudvikling" - så skal du "gå så langt ned" hvorfra din sjæl skriger - og gå du bare ned af de snoede mørke gange indtil du kommer til gitterporten - derinde ligger din frelse, (ps. pas på ikke at falde og slå gitterporten i fra den "forkerte" side) he he ,o))

• #7   20. maj 2008 Det er dæleme dybsindigt Helle!!!

Nu er jeg skidt tilpas den næste halve time......uhhh

• #8   20. maj 2008 Helle er gået over til "THE DARK SIDE" smiley

• #9   20. maj 2008 Helle er en dark riders.. from the dark side ;o)
    Marked er maks gået i stå.. det er for vildt... jeg ville ellers have haft en anden cykel i år.. men jeg taber for stort på min nuværende mc nu..

• #10   20. maj 2008 Nu ved jeg ikke lige hvordan din annonce ser ud...

Men jeg havde da held med at sælge min gsx600f fra 94 på 1½-2 uge(r). Havde sat prisen til til 43.500 og skrev afslag ved hurtig handel. Den blev solgt for 39.000 og jeg gav synede selv lige inden salg.

Fik ikke henvendelser på mcg (udover bytte), men kun fra dba.dk. Jeg skiftede nr. på pladen ud med mit tlf nr, så evt køber ikke skulle købe sig til oplysninger. Og noterede dette lille hint i annonce teksten.

Held og lykke med salget

Cyklen var meget velholdt og havde få km på klokken. Det var i hvert fald noget køber gik op i. Specielt det med km tal, når cyklen var af den alder.

• #11   20. maj 2008 søren p..
    hvordan gjorde du det med nummerpladen.. ? :o)

kan man bare skrive nogle tal ind..?

• #12   20. maj 2008 redigerede det bare i paint...

• #13   20. maj 2008 Hej du, jeg solgte min Xjer for 1 måned siden, jeg valgte bevidst at lægge prisen, så den lå blandt de mest attraktive på DBA.

Jeg satte en fast pris på 38 kilo, men endte med at sælge den for 36500 - hvilket var det samme jeg havde købt den for 1,5 år 4 kkm tidligere !

BTW den havde kørt 35 kkm og skulle synes.

Jeg ved ikke hvad prisen skal være på din cykel, men som Knud skrive,r er det køber, der bestemmer prisen, så se hvad der er af konkurenter, sæt den lavt og hav is i maven

Held & Lykke

• #14   20. maj 2008 Lars: Hvad havde du gjort ved din XJ siden du mente den efter 1,5 år og 4.000 flere km nu var steget i værdi??

• #15   20. maj 2008 Hej du

For det første er jeg hård i indkøb og købte den om efteråret, så havde jeg ofret ca 2 kkrr på diverse (syn, brembeholderlåg, omlakering af "sædeskal") + brugt en del timer på alm pudsning mv.

Jeg kan sige dig, at jeg lavede samme stunt med min GSer og TJENTE!! kr. 7000 på min GNer.

Så køb billigt og sørg for at den er nypudset mv ved salg - så fremstår den alt andet lige pænere end konkurenterne.

VH

• #16   20. maj 2008 Med alle de mc'er der er til salg, er det stadigt for mange modellers vedkommende billigere at hente en over grænsen, selvom man skal bruge tid, besvær, penge til brændstof og toldsyn o.a.

Selvom markedet svømmer i mc'er, virker det ikke som om, at der kan konkurreres med import.

• #17   20. maj 2008 Hej Claus

Jeg har lige købt en RF 600 for et par uger siden og ved hvad priserne ligger på p.t. - Jeg synes absolut at du skal ligge den mellem de 45-50k og ikke under. Den ser umiddelbart rigtig godt ud og i en dejlig farve, så må du bare have lidt tålmodighed.
    Der bliver solgt masser af cykler, jeg nåede at gå glip af 4 handler på andre modeller på en måned fordi jeg var for langsom (alle på dba). Der er måske bare ikke så mange der er interesseret i netop denne model, men jeg synes den er fedl og vil gerne anbefale den til alle.

- Held og lykke med salget
    Thomas O

• #18   20. maj 2008 Markedet for brugte MC'ere står stille fordi priserne ikke er nået derned hvor det er attraktivt. Skulle jeg ha ny MC idag ville jeg nok kigge efter en sprit ny.

• #19   20. maj 2008 salget af brugt står generelt stille.. snakkede lidt med forhandleren hvor jeg lige har købt mc og han sagde at man, ligesom mig nu, er begyndt at købe nye cyler fordi de ikke koster så meget mere.. og man er jo bedre stillet med helt ny..

står også selv med en gammel cykel der er svær at komme af med.. men må jo bare se tiden an..

• #20   20. maj 2008 Selv om afgiftsnedsættelserne på nye mc'er sidste år var beskedne, har det vel også sin indvirkning på priserne... Jeg selv valgte sidste år at købe en ny SV 650 SAK7, da jeg kun skulle give 5-10.000,- mere for end ny, end en der var 2-3 år gammel...

• #21   20. maj 2008 Joos: Det var nu kun små 6.000,- der var i nedsættelse. Og Suzuki fortsatte med samme priser...

• #22   20. maj 2008 Jesper: Det gjorde Suzuki nu ikke, ihvertfald ikke på alle modeller... SV'en faldt med ca. 3.500,- Havde lige købt den inden de faldt, så tro mig det opdagede jeg... Men en fair sælger gav mig en fin yoshi potte til en god pris... Så det gik... ;o)

Og 6.000,- kan man vel næppe sige det var, da det er procentsats af prisen på cyklen...

Og til slut, jeg skriver jo også at det er en BESKEDEN afgiftsnedsættelse...

Men jeg syntes i forvejen at priserne på brugte mc'er er for høje iforhold til nypriser... Specielt ser jeg det ved netop SV'ere

En 2005 650 S f.eks. til 89.000,- en ny koster 10.000,- mere, og for det får du alt nyt (3 år nyere faktisk), dæk, kædekit osv. osv. + garanti og en sikkerhed for der ikke er restgæld osv. osv. osv. 10.000,- er ikke meget at betale mere for en ny vel?

• #23   20. maj 2008 Joos: Det var skalaknækket der blev pillet ved, så MC'er der kostede over 45K faldt 6.075, i afgift. Ikke et procenttab.
    (link fjernet)

• #24   20. maj 2008 Joos: Jesper har nu ret - Alle cykler over (15000 - tror jeg nok det var) faldt med præcist 6000 i afgift, så de forhandlere der ikke nedsatte med 6000, beholdte dem selv - slet og ret

• #25   20. maj 2008 Knud :o( Undskylder - hvis jeg er skyld i, at der sneg sig en kvalme op fra dybet af de "mørke snoede gange" - (omvendt kan det vel kun ske, fordi du har "glemt" at lave dit hjemmearbejde ,o)

-men ville det forhindre dig i at spise et stykke af den Othello-lagkage, du har bestilt her til kl 15.00 ,o))

• #26   20. maj 2008 Ok.. Jeg bøjer mig mht. til procentsatsen, men fastholder mine andre meninger ;o)

• #27   20. maj 2008 Joos: Er helt enig i dine andre meninger, at brugte MC'er tit er for højt vurderet, især SV'eren.

• #28   20. maj 2008 OK Joos smiley

• #29   20. maj 2008 Men hvis jeg kunne sælge min gsx600 for 39k så vil jeg da også mene at claus burde kunne få min 45 for hans rf. Det er efter min mening en bedre touring maskine, en årgang nyere, og har da ikke kørt noget nævneværdigt i forhold til årg.

Giv det lidt tid...der skete også først pludseligt noget på en weekend for mig.

Men rf'eren er måske en lidt overset cykel, hvis man ikke har så meget kendskab til mc'er. Jeg kendte ikke alverdens til den, dengang jeg begyndte at lede.

Kommentér på:
Hvor langt skal man gå ned???

Annonce