{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.447 visninger | Oprettet:

Per N
Per N
Tilmeldt:
8. aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Import af mc, hvilke papirer? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fundet min drømme mc i udlandet nærmere bestemt England.

Hvilke papirer er der jeg skal huske og have med når den kommer fra udlandet, hvis nogen overhovedet?

Er der andre ting man skal være opmærksom på papir mæssigt, når man importere cykler fra andre EU lande?

Mvh

Per N


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af mc, hvilke papirer?
  • #1   9. aug 2007 Hej Per.

    Har ikke den store viden om import fra England, har hentet flere fra Tyskland og en enkelt fra Sverige.. Men de har b.la noget som hedder V5.. Men søg heringe i den funktion, og du vil finde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



  • #2   9. aug 2007 Husk de originale registreringattester - ikke en kopi. Husk også en udførlig kvittering, så du kan dokumentere at du ejer cyklen, hvis den senere viser sig at være meldt stjålet. Nogle lande kræver en eksporterklæring - f.eks Italien. Husk også den, for du bliver med stor sansynlighed stoppet i tolden, hvor du skal fremvise dokumenterne. Jeg har prøvet dette flere gange.

  • Per N
    Per N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   9. aug 2007 Lars N dit dit svar besvarer ikke midt spørgsmål, jeg kan kun finde folk der spørger om det kan betale sig osv. fra tyskland, jeg har købt dette er ikke et spørgsmål om og spare pengene, nærmere om der var nogle ekstra dokumenter jeg skulle have med, når nu det er en import kværn.

    Dan: tak for dit svar, cyklen bliver afleveret til mig her i landet af nuværende ejer, så den skulle gerne køre lige igennem og man betaler vel ikke told for og importere en uindregistreret mc til Danmark?

    Cyklen er ikke meldt stjålet da jeg har set en engelsk vehicle status rapport på den. (noget de har i england, hvor man kan se alle hendselser og de sidste syn)


  • #4   9. aug 2007 Hej per

    Min kommer fra england og det eneste og vigtigste du skal bruge er den orginale registreringattest. Så skal den toldsynes også skal du på skat og betale de kedelige penge. Derefter kan du tage på motorkontoret ( husk forsikrings begæring ) og hente dine plader, husk igen registreringattesten, der beholder de den og det for du en kvitering for også iløbet af en uges tid får du din danske attest..

    Mvh Martin...


  • #5   9. aug 2007 Det er sådan set også nok at have en kopi af reg attesten så skal man bare have den engelske nummer plade istedet for at bevise oprindelse på cyklen.
    dog går det hele meget lettere med den originale reg attest, og som sagt tidligere en slutseddel fra sælger, helst ham hvis navn står på reg attest som dok for den ikke er stjålet.


  • #6   9. aug 2007 Det er korrekt at man kan nøjes med en kopi af reg. attesten, men så skal man også kunne fremvise en gyldig kvittering, udstedt af sælgeren. Dette skal så sendes ind til færdselsstyrelsens motor-afdeling, som skal vurdere om de vil godkende at cyklen registreres uden den originale attest. Det har jeg også prøvet et par gange. Det tager ca. 14 dage at få svar/godkendelse. Uden denne godkendelse kan du godt skille cyklen af og sælge den i stumper, for der kommer aldrig plader på den i DK.

  • #7   9. aug 2007 Nej, det er IKKE nok med en kopi af en engelsk registreringsattest, kun en original du´r. Jeg har importeret gamle biler fra England i 30 år og kender systemet.
    Selvom der skal betales registreringsafgift herhjemme er den originale attest ikke ligegyldig, idet du ikke kan få synet et importeret køretøj idag, hvis den originale attest mangler og fotokopier gælder ikke.


  • #8   9. aug 2007 Jep er enig med palle w

  • #9   9. aug 2007 Jeg har importeret motorcykler fra Italien flere gange. èn gang fik jeg "kun" kopier af reg. attester på 2 mc'er(marts 2006).
    Den gang fik jeg udstedt en attest fra færdselsstyrelsen, der dokumenterede at kopierne var brugbare til registrering. Disse 2 cykler er på dk plader nu. Jeg ved ikke med England, men det er muligt fra Italien, kun med fotokopier. Det skal siges at de var stemplede som "autoriserede" kopier fra motorkontoret i Italien. Dog er det kun muligt med en gyldig slutseddel fra sælgeren.


Kommentér på:
Import af mc, hvilke papirer?

Annonce