884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fald i Vibenhus runddel Fald i Vibenhus runddel

Idag skulle jeg svinge til højre i Vibenhus runddel. Der lå en mc foran mig, en aprillia 1000. En stor maskine, med en lille gut på.

Vi kører frem i krydset og holder for modkørende, og han beslutter sig for at trække ud da der er et lille hul. Han fortryder imidlertidig og hugger håndbremsen, med det resultat at kværnen falder til højre ned over hans ben.
Jeg hjælper ham med at rejse den, og så står vi der og blomstrer mens bilerne suser forbi og undviger os.
Han virker forvirret og jeg tager styringen og kommandere ham ind på fortorvet så snart der er et hul. Han virker mere optaget af at ømme sit ben.
Vi kigger på hans kværn, der er stort set ikke sket noget, men jeg er meget obs på selve fyren, idet jeg mistænkte ham for at være spirituspåvirket.
Jeg sludrede med ham og spurgte til hans kværn osv. Han lugtede ikke at spiritus, så jeg lod tvivlen komme ham til gode.
Men den kværn var bare alt for stor til den lille fyr, det er min mening. Jeg tror ikke han havde rejste den uden mig.

Nå, men det viste mig hvor hurtigt det kan gå galt.

Hvis du læser med, så håber jeg at benet er ok, og held og lykke fremover.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fald i Vibenhus runddel
  • #1   1. aug 2007 DU viser hva mc "ånden" går ud på makker!!! Klap på skulderen til dig!!!

Venligst
    Lani

• #3   1. aug 2007 Sådan Thomas!

Godt der ikke skete noget.

men du har evigt ret - tingene skal pase sammen, og så er der siuationen, hvor den umiddelbare reaktion ikke er den bedste, Det er muligt at nogle kan bremse i sving, men bremse en cykel, der ikke er rettet nogenlunde op ned til stilstand, kræver, at man er "over den". Det er en af de mest almindelige "læg dig ned" fejl - og vi er mange, der har prøvet det smiley

• #4   1. aug 2007 Lige mine tanker Morten G. Jo så måske lige en to meter høj 2 meter bred trunte. hehe

• #5   1. aug 2007 Kanon indsats Thomas R .. det er den sande ånd smiley

/klap på skulderen herfra

• #6   1. aug 2007 Morten G.... Nu snakkes der jo om MC'er, hverken Goldwing eller Harley ;P

Nå spøj til side! Jeg syntes ikke det er "fair" at bedømme om folk kan køre på en given mc ud fra deres højde og drøjde.... En bil kan jo i yderste konsekvens også vælte og hvem skal så hjælpe der? Jeg kender flere af de "små" gutter, som håndterer en mc ligeså godt om ikke bedre end os de høje.... Nej lad endelig folk vælge den bike de vil have uagtet højde, drøjde, farve og alder....

Vi skal hjælpe hinanden og fedt at du hjalp ham med hans bike. Jeg løb engang tør på motrovejen og den første mc der kom stoppede op og spurgte om han kunne hjælpe. Det er MC ånden og det er det hele går ud på!

• #7   1. aug 2007 Godt arbejde! Enig i at fører og mc skal passe sammen. Dog vil jeg gi' Morten G ret i, at det kan være stort set umuligt at rejse en mc op alene. Jeg har selv været nede at ligge med min gamle Hornet 600. Jeg var ikke kommet noget til, men mit ben var delvist under maskinen, så jeg kunne ikke komme op at stå, og så er der altså ikke meget at gøre. Nu kører jeg selv på en mc som den Thomas R beskriver, og den kunne jeg nok også godt få problemer med at få op at stå selv - håber selvfølgelig ikke det bliver nødvendigt, men skulle uheldet være ude, håber jeg at der kommer en hjælpsom sjæl og rejser mig og mc'en op :o)

• #8   1. aug 2007 Ang spiritus påvirkning... Mange gange når folk vælter eller kommer til skade kommer de hurtigt i en chocktilstand som kan virke som om de er hamrende lamme. De står bare og kigger og kan ikke tage sig sammen altimens de virker komplet åndsfraværende.

Min bror som ellers er en meget kontrolleret militær fyr, væltede lige så stille i en rundkørsel for et par år siden. Ingen skade sket, men han gik fuldstændig i baglås og ænsede ikke engang at slukke den brummende motorcykel der lå foran ham. Der måtte lige lidt hjælp til og efter en kop kaffe og en burger på McD så var han kørenden igen.

Hvorom alt er, så godt gået Thomas. Jo mere vi hjælper hinanden jo sjovere er det.

• #9   1. aug 2007 Morten G - Århus -
    en gold wing har jeg hørt at der endlige ikke skulle være det stor problem.... davægten ligger meget lavet på maskiner ( motoren hænger jo helt ned ved jorden..)

men godet der da ikke skete noget

• #11   1. aug 2007 Morten G - Århus -
    citat:
    "Desuden: Bør man ikke købe den mc man har lyst til at køre i stedet for den man har lyst til at lægge ned..?? Bare lige en tanke.. smiley "

nemlige ja.... det er rigtig smiley

• #12   1. aug 2007 æhhhh jeg havde en gang en Honda CX 500 med lidt kåbeværk og Krauser-tasker....
    Den var sq ikke nem at rejse op alene - skal siges at jeg er almindelig af bygning (Jacob - ingen kommentarer!!!)

det er vel egentligt ligegyldigt om man kan rejse den op - den skal jo ikke ned og ligge smiley

(altså cyklen....)

• #13   1. aug 2007 Jeg kan godt se argumentet i, at man ikke kan rejse en goldwing eller lign op.

Jeg tror også bare at der var mit helhedsindtryk af fyren der gjorde, at jeg slet ikke syntes at han havde kontrol over cyklen.
    Han sad og gassede op da vi holdt for rødt, og gik så i stå da han skulle starte. Han havde ikke styr på bremsen og huggede håndbremsen når han skulle stoppe, med det resultat at han slingrede og tilsidst væltede.
    Han påstod selv at han ikke ville køre ud i det lille hul, men at cyklen gankse enkelt var kørt fra ham. Det var bare et helhedsindtryk der gjorde at jeg blev ret usikker på hans evner til at styre den store maskine.
    Alt dette kunne have være nok så slemt på en lille mc, men denne her fyr kunne dårligt nå jorden når han sad overskrævs på kværnen.
    Men selvfølgelig handler det om kontrol og ikke størrelsen på mcen.

Krigslund: "Ang spiritus påvirkning... Mange gange når folk vælter eller kommer til skade kommer de hurtigt i en chocktilstand som kan virke som om de er hamrende lamme. De står bare og kigger og kan ikke tage sig sammen altimens de virker komplet åndsfraværende."

Ja det er jeg klar over, derfor var jeg obs på andre ting som spirituslugt og jeg spurgte ham direkte om han havde været på værtshus.

Men jeg havde ham allerede mistænkt da han væltede, fordi han lignede en der ikke havde styr på kørslen.

Men tak for roserne, jeg vil dog sige at i det her tilfælde, så var det sgu det mindste man kunne gøre!

• #14   1. aug 2007 Måske havde han ikke kørekort?

• #15   1. aug 2007 Måske ikke..

Han var ihvertfald omkring 50 år gammel, så det tænkte jeg ikke på.

Kommentér på:
Fald i Vibenhus runddel

Annonce