Bare det var her..... Suk!! {{forumTopicSubject}}
Nyligt hjemvendt fra Italiens flotte vejr, og "spændende" trafik kan jeg blot konstatere at danskere generalt køre for dårligt. Mit første møde med de italianske trafikanter efterlod mig nærmest i en ckoktilstand, men efter noget tid må jeg erkende at de blot har en meget mere effektiv og sikker trafikafvikling end os... Princippet går ud på at stort set alt er tilladt blot det ikke skader nogen.... Alle ved det er sådan, så alle er superopmærksomme på de andre og giver plads og afpasser deres hastighed således trafikken afvikles forbavsende vellykket uden sure miner... Dette er baseret på mine oplevelser i Rom og provinsen.... Dette vil selvfølgelig aldrig kunne lade sig gøre i DK, da trafikkultur i en hvis udstrækning er noget nedarvet..... Men drømme kan man jo altid...
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 35 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 640
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 603
http://youtube.com/watch?v=uUO7lXIG0k4 <---og her er en trafikadfærd, vi i den vestlige verden slet ikke er bekendt med
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 226
I kender hende/ham allesammen: psykopaten der demonstrativt skal lægge i ydersporet og køre præcis 110 km/t fordi de må hun/han.
Jeg synes at der er mange af den slags typer på de danske veje. folk, der åbenbart har så sølle et liv at de finder tilfredsstillelse i at kunne bestemme hvor hurtigt andre skal køre...
FØJ FOR SATAN siger jeg bare.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Prøv en tur på Sicilien, rigtigt .......... alt er tilladt, afstribning, lyskryds, vigepligt, skiltning m.m. er vejledende :o). Det er ike ualmindeligt at man fiser mellem to vejbaner hvis der (måske) er plads - I BIL ALTSÅ.
Endvider betyder det nok noget at deres Fiat Puntoer koster 15.000 dask, og at en dør hvis eneste lukke mekanisme er Gaffa-tape, ikke er grund til at holde bilen i garage.
Havde sidste gang en pudsig oplevelse hvor vi skulle gennem en "en-bils tunnel" for at krydse en jernbane. Undertegnede var først i tunnellen og markerede dette med høje gentagne hornsignaler, uagtet dette forsøgte en MPV-agtig tingest at "entre" tunellen, efter et par fagter og yderligere "dytten" trak han sig dog, bakkede ..... smack ind i en nyere punto hvor en Siciliansk dame pudrede næsen og vippede aske af cigaretten ud af sideruden. Puntoens kofanger fik et gevaldigt tryk og Puntoen flyttede sig en 30-40 cm. bagud - HUN FORTRAK IKKE EN MINE, vi passerede begge biler med behørig hilsen og smil fra de Sicilianske førere - Det var sku aldrig sket i Danmark.
Denne hændelse tror jeg illustrerer meget godt den Italienske trafikkultur:
1) Hold på din ret og den bliver respekteret
2) De kører sku ikke bedre end andre
3) Materiel skade er hverdag - hvad betyder en bule mere eller mindre.
4) Lempelige afgifter hjælper på overbærenheden
JLL
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 464
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Men den største fejl ved Danske bilister er dog fortsat den altdominerende ”midterbane kultur” – mit skøn er at ca. 30% af alle Danske bilister fatter at køre på tre eller flersporede motorveje (inkluderet i de 30% er lastbiler, de fleste trailere og campingvogne og busser – så det siger vist sig selv at der ikke er tosse mange procentpoint tilbage til de fire og to hjulede).
For nogle få år siden kørte jeg sydover ad køgebugt, ikke i myldretidstrafik men der var ok tryk på. Yderbanen var helt pakket, midterbanen stort set halvt så pakket som yderbanen og i inderbanen kørte måske en eller to lastbiler pr. kilometer, men ellers helt tom. Det skal yderligere bemærkes at alle tre spor havde en march hastighed på ca. 90!
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.470
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
Eller den på motorvej hvor der ligger en i midterbanen og man kommer fra inderbanen,trækker to vejbaner ud,overhaler og trækker to baner ind igen.Derefter trækker de ind.
her er komaer sæt dem selv ind,,,,,,,,,,, :o)
Bare det var her..... Suk!!