{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

HJÆLP..!! kamp mod forsikringsselskab {{forumTopicSubject}}

28 maj 2005 deltager jeg og min kæreste i Korsør vanddag på havnen da vi begge var i hjemmeværnet, hjemmeværnet har opstillet et stort telt, jeg få anvist at jeg kan parkere min motorcykel ved siden af teltet væk fra publikum i løbet af dagen finder de hjv personer som stå for teltet ud af at publikum ikke kan se ind i teltet og bare gå forbi og derfor vender det en kvart omgang så publikum nu kan se lige ind i teltet når de kommer gående, der gør samtidig at min motorcykel kommer til at holde bag ved teltet, man finder kort efter ud af at dette ikke var en god ide for da vinden nu gå lige ind i teltet få den teltet til at vælte bagover og ned over min motorcykel som til følge af dette fik nogle skrammer, der var et sted mellem 15 til 20 vidner fra hjemmeværnet 255 Korsør + diverse publikum og hvem der lige var i nærheden, da teltet væltet gav det meget morskab og dem som stod for teltet grinet meget til de så at min motorcykel låg neden under teltet, jeg har lige siden kæmpet en hård kamp med TRYG forsikringsselskab som har skrevet til Korsør kommune og hjemmeværnet men da ingen vil påtage sig skylden for denne ulykke kan TRYG ikke gøre andet end at sende mig regningen for at få motorcyklen lavet KAN DET VÆRE RIGTIGT AT DE BARE KAN SIGE AT DE IKKE VIL PÅTAGE SIG SKYLDEN.........................????????

det skal også lige siges at bådet kommunen og hjemmeværnet var vidende om at der skulle deltage en helikopter senere på dagen vel vidende om at teltet som stod mindre en 150 meter ikke var fastgjort på NOGEN måde....

Er der nogen som mener at de juridisk kan hjælpe mig må de meget gerne ringe på 22590810.... men jeg har ikke pengene til at betale en for det så det skal være af lyst til at hjælpe en motorcyklist i nød......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP..!! kamp mod forsikringsselskab
  • #1   19. jul 2007 Jeg vil mene at de skal betale. Så længe du har kasko på, skal de vel betale uanset, om der er sket skade via motorulykke, hærværk osv.

• #2   19. jul 2007 Uanset om der er kendt skadevolder eller ej dækker kaskoen i første omgang. Bagefter søger de regres hos ommunens/hjemmeværnets ansvarsforsikring.

• #3   19. jul 2007 Ligesom andre virksomheder har en erhvervsansvars forsikring for skader forvoldt af medarbejdere osv. burde hjemmeværnet have en ansvarsforsikring. Det har forsvaret i hvert fald. Spørgsmålet er om hjemmeværnet rent juridisk kan gøres ansvarlig for skaden på din motorcykel. Altså er cyklen blevet skadet fordi de har båret sig ad på en uagsom måde, og kan dette bevises. Hvis ja, så skal dit selskab nok kradse pengene ind.

• #4   19. jul 2007 hej SN

det er sku noget pis med din motorcykel.

du er oppe mod nogle store kræfter, har stadig en sag kørerne med forsvaret, om min bil der fik en bule, for et halvt år siden. det er en lang kamp, som tager tid.
    du må skrive til dem der har med skader at gøre i hj og forklar dem hvad der er sket, få en overordnet og nogen der var der, til at skrive om det . så kan det være at der sker noget.
    Der er ikke meget andet at gøre, end at blive ved.

anders

• #5   19. jul 2007 ps hj og forsvaret er selvforsikret, så de vil ikke af med penge

• #6   19. jul 2007 Ahh. Ja det er da vist rigtigt. Altså at de er selvforsikrende, men princippet er det samme. Kaskoen betaler, og krasser pengene ind bagefter. Om de klemmer dem ud af et andet forsikringsselskab eller forsvaret selv, det kan jo være ligegyldigt.

• #7   19. jul 2007 Altså - deres telt vælter ned over din motorcykel, og de vil IKKE påtage sig ansvaret?

Har du fået en begrundelse?

• #8   19. jul 2007 1. dem som har sat teltet op siger at DMI ikke havede skrevet noget om blest
    2. HJV siger at det ikke er deres telt og at det så ikke er deres ansvar
    3. kommunen siger at det var udlånt til HJV og derfor ikke deres ansvar.

TRYG har flere gange skrevet til dem men få kun desse svar tilbage og mener derfor ikke at de kan gøre andet end at sende regningen til mig det vil sige på selvrisikoen, men jeg holder på at da det på ingen måde var min skyld skal jeg heller ikke betale selvrisikoen men at skadesvolderen skal betale.....

• #9   19. jul 2007 Altså der må da være en person som er ansvarlig for at have sat det telt op, længere er den ikke. Fat i den person og giv ham regningen så hænger han på den og så kan han bruger en masse tid på at tørre den vidre. Jeg ved godt det lyder lettere sagt end gjort, men du skal sku skrue bissen på og finde frem til ham som har sat det telt op.

• #10   19. jul 2007 1: Vejrudsigten er aldeles ligegyldig.

2: Synes det lyder skørt, at de ikke kan blive enige om, hvem der havde ansvaret for teltet. Hvis det var et telt, som hjemmeværnet selv har stillet op, kan der vel næppe være tvivl om, hvem der har handlet uagtsomt, og hvem der bærer ansvaret.

3: Dette indikerer jo, at det er hjemmeværnet som har stået for det telt. Såfremt kommunnen havde udlånt teltet med en eller anden form for specielt uddannet personale med ekspertise i teltopstilling, kunne man diskutere, hvorvidt kommunen måtte bære ansvaret, men i tilfældet hvor de bare har lånt et telt ud, som hjemmeværnet så har sat op, så er de de nærmeste til at bære risikoen.

Var det mig havde jeg kontaktet hjemmeværnet og lagt vægt på følgende:

1) De har slået teltet op.
    2) Du var parkeret forsvarligt, og i øvrigt efter deres egen anvisning.

Jeg har sjældent hørt, at folk kan fraskrive sig deres ansvar, bare fordi den skadevoldende genstand var udlånt.

• #11   20. jul 2007 Betyder det så at hvis jeg er i hjemmeværnet. og arbejder på et tag og har lånt en bowling kugle af den lokale bowling hal, og blæsten så tager fat, og den ryger nedi en bil, så er det bowling hallens skyld, da det er deres bowling kugle?

• #12   20. jul 2007 Nej det er brugeren af en genstand, som skal dække evt. skader forvoldt med omtalte genstand. Såfremt der ikke findens en ansvarsforsikring på genstanden, som fx på motorkøretøjer.

Jeg ville, på skrift, nægte at modtage nogle som helst form for regning fra forsikringen (evt. selvrisiko undtaget). Og henholde mig til at jeg er skadeslidte, og at det må være brugeren af teltet som er skadevolder. Og at skadevolder henholde sig til hvad vejrudsigten siger, er totalt uacceptabelt og usagligt. Det er stadig hjv´s ansvar at teltet er forsvarligt sikret. Og da du yder mere har parkeret på deres anvisning, kan der ikke herske tvivl om skylds spørgsmålet!

Hvis forsikringen stadig ikke kan se lyset, så ville jeg søge juridisk bistand. Da det helt klart ikke er din skyld, skal du ikke lidt økonomisk tab!

• #13   20. jul 2007 Det må til enhver tid være de ansvarlige for teltet der er ansvarlige.
    Så du skal bare holde hårdt på at du ikke vil betale en øre.

Hvis hjemmeværnet gerne vil have det ry at de ikke dækker et uheld fårsaget af folk i tjeneste, så får de nok ikke mange flere frivillige, det er helt sikkert at det kan ikke være dit problem.
    Hvis Hjemmeværnet ikke dækker, så skal personerne/personernes forsikringer dække.
    Det eneste sted jeg kan se et problem er hvis arrangørene har forevist en plads for tæt på den landingsplads, så de kan drages til ansvar for så kan kampen komme til at ligge der imellem, men det er stadigt din forsikrings problem at finde den ansvarlige hvis de vil have pengene retur.

Kommentér på:
HJÆLP..!! kamp mod forsikringsselskab

Annonce