1.812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Parkering.. Parkering..

Hvordan forholder det sig egenlig med parkering? Sad og kom til at tænke på det idag, for det er jo hverken p-skive eller andet på MC. Og kunne forestille mig, at det ikke var gratis at parkere?
Men hvad fanden skal man så gøre af den seddel fra billetautomaten? Ligges den ved instrumentbrættet, kan alle og enhver jo bare nakke den!! :S

Kunne være godt med nogle klare retningslinier her, for skal op og parkere ved politigården i Randers imorgen (omregistrering) smiley

På forhånd tak!

- Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parkering..
  • #1   27. maj 2005 Jeg spurgte engang en parkeringsvagt i København (østerbro), og svaret lød: Man skal ikke betale for mc-parkering. Hvis der er mc-båse skal de benyttes. Hvis ikke, kan du parkere på fortorvet eller lignende, dog skal en tvillingebarnevogn kunne komme forbi.

Om det samme gælder i dit område, tør jeg ikke gætte på.

God fornøjelse smiley
    Studen

• #2   27. maj 2005 det med fortorvet kommer an på den lokale politivedtægt, men ellers rigtigt! du må dog ikke parkere i båse, som ikke er mærket MC!

• #3   27. maj 2005 nu ved jeg ikke om det er noget specielt i KBH... men her ovre skal mand pakere som en bil.... dvs. ikke på fortov eller cykel sti, men til gengæld må mand godt pakere i båse som ikke er mærket mc....

• #4   27. maj 2005 En bruger på dk.fritid.motorcykel har modtaget dette ved henvendelse til Aalborg politi:

"Parkeringsregler i Aalborg:

1. En MC må ikke holde på fortovet
    2. På en parkeringsplads med båse skal en MC bruge MC-båse, hvis de er der. Hvis ikke, så bruges en bil-bås.
    3. MC skal ikke have P-skive (lige som en åben vogn), men den skal overholde tidsbegrænsningen alligevel.
    4. Ved automater, skal MC betale normal afgift, men billetten skal opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås, hvis den er der, ellers holde i en bil-bås.

Faktisk er jeg for striks. For hvis der er en bås, der står MC på betyder det blot, at her må der kun holde MC'er, og altså ingen biler. Men derfor må en MC stadig holde i en bås, der ikke står MC på."

Betjenten sagde videre, at der i en bås MÅ holde mere end én MC, men det er ikke et krav, at der SKAL. Så det er altså tilladt at holde én MC midt i en bås.

• #5   27. maj 2005 Det med fortovet er ikke rigtigt. Man skal parkere i mellemstykket mellem fortovet og hus-muren. Ikke på selve fortovet.
    Husk i øvrigt at hvis man parkere langs kantstenen må en bil lovligt parkere "udenpå". Derfor kan det godt betale sig at holde lidt på skrå så det ikke sker. Til gengæld fylder man så ikke så meget i længden :o)

Hygge
    Claus

• #6   27. maj 2005 Anders:

Det lyder jo helt godt! Men satans, så er der ingen penge at spare der.. smiley

• #7   27. maj 2005 Tja.. jeg har altid parkeret efter det princip at den skal holde hensigtmæssigt. Tror generelt ikke p-vagter skriver motorcykler og så er det op til politiet. Det er de færreste betjente der gider skrive p-bøder. Og slet ikke til en motorcykel der ikke holder i vejen for nogen.

• #8   27. maj 2005 I Århus står der i politivedtægten følgende, der omhandler motorcykler:

Stk. 2. Trækvogne, håndvogne o.lign., 2- og 3-hjulede cykler samt knallerter må kun henstilles på parkeringspladser med afmærkede områder eller båse, såfremt der findes særligt afmærkede områder eller båse for sådanne; dog må knallerter henstilles, hvor parkering af solomotorcykler er tilladt.

Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet til 4-hjulede køretøjer.

• #10   27. maj 2005 Når jeg parkere i P-Hus og lignende steder som ikke har en MC plads så river jeg det lille stykke af P-sedlen og sætter det i klemme oppe ved bremse grebet, så er min ryg da fri:)

• #11   27. maj 2005 Rasmus Ø:

Stillingen på ventilerne? Hvordan kan de have noget med tidsbegrænsningen at gøre?

• #12   27. maj 2005 Simon N:

De kigger på om ventilerne har rykket sig siden sidst de noteret den.. Hvis de står samme sted kan de jo se at den har holdt stille..

Kenneth

• #13   27. maj 2005 Sidste år kom der nye regler for parkeing af motorcylker i København.
    De må ikke længere holde på fortovet selvom de ikke holder i vejen.

E

• #14   27. maj 2005 ---"4. Ved automater, skal MC betale normal afgift, men billetten skal opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås, hvis den er der, ellers holde i en bil-bås."---

Her er jeg 95% sikker på at MC'ere ikke skal betale afgift overhovedet. Jeg henvendte mig til Vejle kommune for at høre, da jeg nemlig er nødt til at parkere på en betalings P plads i weekenderne i min nye lejlighed (ellers holder jeg 30 meter fra craisy daisy og et andet diskotek, det har jeg ikke lyst til) - her fik jeg at vide at MC'ere må holde gratis på de steder hvor der normalt skal betales P afgift. Til gengæld måtte man ikke holde i bil båsene, men skulle holde ved siden af fortorvet hvor det er lovligt. Nu har jeg dog 2 dage holdt i en bl bås på denne P plads og begge dagene da jeg er kommet ud har der holdt en lækker R6'er i samme bås som mig, så det er jo fint nok vi kan dele lidt smiley Igår holdte der også en crosser, så der fyldte vi 2 båse...

Er også spændt på at se om jeg får en P bøde engang. Der hvor jeg holder til hverdag er jeg nødt til at køre tværs over gågaden og parkerer rent teknisk i en gågade, blot i en gård. Snakkede med butikken, Expert, som ligger ved siden af - han sagde de ikke havde noget imod jeg holdte hvor jeg gjorde, da det ikke generede nogen.

Blir der problemer må jeg dog igang med at snakke med nabo-bygningen om jeg må få adgang til deres aflåste gård og holde derinde - er jeg også mere tryg ved, så den er låst af væk fra gå-i-byen-stederne smiley

• #15   20. jul 2005 Jeg synes sgu det er fucked up at man ikke kan have én lov over hele landet - det andet er da ikke til at finde ud af...

Det er godt jeg selv må bestemme hvor jeg vil parkere i min garage smiley

Kommentér på:
Parkering..

Annonce