1.812 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Parkering.. Parkering..
Hvordan forholder det sig egenlig med parkering? Sad og kom til at tænke på det idag, for det er jo hverken p-skive eller andet på MC. Og kunne forestille mig, at det ikke var gratis at parkere?
Men hvad fanden skal man så gøre af den seddel fra billetautomaten? Ligges den ved instrumentbrættet, kan alle og enhver jo bare nakke den!! :S
Kunne være godt med nogle klare retningslinier her, for skal op og parkere ved politigården i Randers imorgen (omregistrering)
På forhånd tak!
- Simon
0 synes godt om
jul 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 70 Svar: 312
Om det samme gælder i dit område, tør jeg ikke gætte på.
God fornøjelse
Studen
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 113
"Parkeringsregler i Aalborg:
1. En MC må ikke holde på fortovet
2. På en parkeringsplads med båse skal en MC bruge MC-båse, hvis de er der. Hvis ikke, så bruges en bil-bås.
3. MC skal ikke have P-skive (lige som en åben vogn), men den skal overholde tidsbegrænsningen alligevel.
4. Ved automater, skal MC betale normal afgift, men billetten skal opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås, hvis den er der, ellers holde i en bil-bås.
Faktisk er jeg for striks. For hvis der er en bås, der står MC på betyder det blot, at her må der kun holde MC'er, og altså ingen biler. Men derfor må en MC stadig holde i en bås, der ikke står MC på."
Betjenten sagde videre, at der i en bås MÅ holde mere end én MC, men det er ikke et krav, at der SKAL. Så det er altså tilladt at holde én MC midt i en bås.
maj 2005
Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 294
Husk i øvrigt at hvis man parkere langs kantstenen må en bil lovligt parkere "udenpå". Derfor kan det godt betale sig at holde lidt på skrå så det ikke sker. Til gengæld fylder man så ikke så meget i længden :o)
Hygge
Claus
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Det lyder jo helt godt! Men satans, så er der ingen penge at spare der..
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 182
dec 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 7
Stk. 2. Trækvogne, håndvogne o.lign., 2- og 3-hjulede cykler samt knallerter må kun henstilles på parkeringspladser med afmærkede områder eller båse, såfremt der findes særligt afmærkede områder eller båse for sådanne; dog må knallerter henstilles, hvor parkering af solomotorcykler er tilladt.
Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet til 4-hjulede køretøjer.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Stillingen på ventilerne? Hvordan kan de have noget med tidsbegrænsningen at gøre?
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 92 Svar: 427
De kigger på om ventilerne har rykket sig siden sidst de noteret den.. Hvis de står samme sted kan de jo se at den har holdt stille..
Kenneth
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 135
De må ikke længere holde på fortovet selvom de ikke holder i vejen.
E
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Her er jeg 95% sikker på at MC'ere ikke skal betale afgift overhovedet. Jeg henvendte mig til Vejle kommune for at høre, da jeg nemlig er nødt til at parkere på en betalings P plads i weekenderne i min nye lejlighed (ellers holder jeg 30 meter fra craisy daisy og et andet diskotek, det har jeg ikke lyst til) - her fik jeg at vide at MC'ere må holde gratis på de steder hvor der normalt skal betales P afgift. Til gengæld måtte man ikke holde i bil båsene, men skulle holde ved siden af fortorvet hvor det er lovligt. Nu har jeg dog 2 dage holdt i en bl bås på denne P plads og begge dagene da jeg er kommet ud har der holdt en lækker R6'er i samme bås som mig, så det er jo fint nok vi kan dele lidt
Er også spændt på at se om jeg får en P bøde engang. Der hvor jeg holder til hverdag er jeg nødt til at køre tværs over gågaden og parkerer rent teknisk i en gågade, blot i en gård. Snakkede med butikken, Expert, som ligger ved siden af - han sagde de ikke havde noget imod jeg holdte hvor jeg gjorde, da det ikke generede nogen.
Blir der problemer må jeg dog igang med at snakke med nabo-bygningen om jeg må få adgang til deres aflåste gård og holde derinde - er jeg også mere tryg ved, så den er låst af væk fra gå-i-byen-stederne
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Det er godt jeg selv må bestemme hvor jeg vil parkere i min garage
Parkering..