2.599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

MJ
MJ
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 74

En forhandler der sælger motorcykler i Køge... En forhandler der sælger motorcykler i Køge...

"vil man ikke betale prisen så kan man jo bare finde en anden... blablabla"

så er det sagt, så behøver i ikke sige det.

Men er det ikke nogen helt vilde fantasipriser han kører med?

Er han god til at give afslag eller giver han "gode" priser i bytte?

Jeg kan da virkelig ikke forestille mig at der bliver solgt ret mange...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En forhandler der sælger motorcykler i Køge...
  • #1   26. jan 2019 Har han drevet butik længe, så må han jo tjene nogle penge...

Se bare Apple... de ganger prisen med 2,5 og 60% af befolkningen ELSKER dem smiley

• #2   26. jan 2019 ja hans priser er langt over de normale priser på brugte mc sikkert også derfor han har så mange holdende men et eller andet må han jo tjene penge på så ham om det , har været der en del gange har set på de samme brugte mc gennem flere år smiley

• #3   26. jan 2019 det er nok kun de nye mc der bliver solgt. det må han vel tjene på og måske også med finasering af lån der får han måske også lidt hvis nogle vælger at låne penge til en ny mc hos ham.

• #4   26. jan 2019 men det er fanmde dyrt der. 3x priser af hvad det er værd.

• #5   26. jan 2019 Ja mærkelige priser. Han har en R1 årg 99 stående til 102000kr. En R1 af den årg går for omkring 40000kr på privat brugtmarkedet. Plus en FZR 1000 exup til 82000kr som på privat brugtmarkedet går for max 25000kr i meget flot stand.
    Tænker han må havde andre forretninger hvor han tjener sine penge og hans mc forretning er hobby eller for sjov smiley

• #6   26. jan 2019 ja det er godt nok meget i overkanten med priserne.

gad vide om det kan have indvirkning på afgifterne når SKAT beregner en afgift ud fra et gennemsnit på MCer der er til salg på markedet

• #7   26. jan 2019 #5 haha ja det må være en hobby han har. der er sku ikke meget foretning i det...

• #8   26. jan 2019 Hvad ved i om forretning ??

Hvis cyklerne undgår i selskabet som aktiver til de noterede udsalgspriser. kan det være en særdeles god investering at have dem stående i stedet for at afhænde dem til dagspris.

• #9   26. jan 2019 En god forretning kan det da aldrig blive. Opskruede priser lugter langt væk af dårlig økonomi.

• #11   26. jan 2019 Pengevask?

• #12   26. jan 2019 Man kan ikke umiddelbart konkluderer dårlig økonomi udfra opskruede aktiver.. slet slet ikke smiley

• #13   26. jan 2019 Så nævn bare èn god grund til så at skrue priserne urealistisk op.

• #14   26. jan 2019 Ved at have mange værdifulde aktiver er det muligt enten at få en meget billigere rente i banken, eller trække mange penge ud privat og på den måde slippe for at have dyre privat lån..
    alt handler om aktiver vs passiver smiley

• #15   26. jan 2019 Den forretning må være et skalkeskjul.

• #16   26. jan 2019 #15
    Hvorfor dog ?

• #17   26. jan 2019 Du har jo netop ikke aktiverne når priserne er skruet urealistisk op.
    Man må for forretningen håbe banken ikke finder ud af det, for den har jo ikke den rette sikkerhed i varelageret.

• #18   26. jan 2019 Prisen er jo kun urealistisk hvis ikke der kommer en køber og betaler prisen... hvis ellers der er et fornuftigt regnskab er det ikke noget banken bekymre sig om..

Tror du det foregår anderledes andre steder ?? I banken ? Boligforeningen ? Landmanden ? Ect ect ect ???

• #19   26. jan 2019 Brian der er vist ikke mange banker, der ikke bruger egne vurderingsmænd mere. Så den går vist ikke mere. (kender intet til omtalte forretning, så kun en overordnet betragtning)

• #20   27. jan 2019 Så er det vist bare at vælge den, der passer bedst smiley
    - Undskyld "trolderiet"...

profilbillede
  • #21   27. jan 2019 Jeg har godt nok også studset over brugtpriserne i den butk. En opskruet værdi af varelageret, og banken har ro i maven, da de tror der er værdier i butikken.

profilbillede
  • #22   27. jan 2019 #14: Virksomheden drives i selskabsform, og der er det ikke muligt at trække penge ud privat, uden at det skal beskattes som personlig indkomst.

Det er bemærkelsesværdigt at selskabet er oprettet 9/6-17, selvom Køge MC har eksisteret i mange år.
    Desuden er der fravalgt revision, så ingen har taget stilling til, om hvorvidt værdifastsættelsen af aktiverne er korrekte.

• #24   27. jan 2019 #22

Selvfølgelig skal der betales indkomstskat af pengene. Men de skal jo i første omgang være tilgængelige og det sørger en positiv egenkapital for smiley

Kigger man nøgternt på sidste års regnskab er det er sund forretning.. Omend man tit har set et firma går fra sund til kæmpe underskud i en opløsnings situation.

Vil uden at kunne blærer mig med en revisorhue påstå at sidste års overskud ikke ligner et forsøg på kalkuleret svindel.

Hvorfor selskabet har fået ny konstellation i 17, aner jeg selvfølgelig intet om. Men det kan skyldes rigtig mange legitime årsager, Og lige så mange mindre fine. Men tænker at hvis nogen havde brændt fingrene i stor stil, så havde vi nok hørt om det smiley

• #25   27. jan 2019 Prøv at skrive "Køge MC" i søgefeltet.........

• #26   27. jan 2019 Alså om han er dyr eller ej er jo et godt spørgsmål
    I bund og grund er det jo ham der har grisen der bestemmer prisen
    Så det jo bare op til folk selv om de vil handle eller ej.
    Men mig bekendt er den forretning sådan lidt for sjov for ved han ejer en ret stor håndfuld erhvervs egndomme rundt omkring

Personligt har jeg handlet et par gange med ham det ude og det endda helt uden bøvl og bavl trods en gsxr der kastet indvoldene ud af blokken

Tror faktisk der findes langt være pladespiller blandt forhandlerne rundt om i landet

Og nej har intet kendskab til manden eller firmaet end at jeg aldrig har haft noget og klage over ved de handler jeg har gjort der ude

• #27   28. jan 2019 Se nu den her f.eks. - det er jo et røverkøb til prisen smiley Også selvom den aldrig har været ude at køre

profilbillede
  • #28   28. jan 2019 Der blev for ca 5 år siden solgt en spritny rg500 fra '86 for 10 x nypris.... Hvad en ny cbr900 er værd om 15 år. tør jeg ikke gætte på smiley

• #29   28. jan 2019 #28: En original og ubrugt Blade årg 1992 skal nok være en god investering, men den 2001 model, vil aldrig stige i værdi

• #30   28. jan 2019 Den sidste naive køber er desværre ikke født endnu....der er helt sikkert kunder som ikke er så prisbevidste/kompetente hvad angår en rimelig salgspris!! Yderligere er det nemt at få finansiering på plads hos forhandlere, selvom købers økonomi måske er presset.... resultatet kender vi...25% åop.
    (Årlige omkostninger i procent)
    Det kan måske være derfor at forretningen kører godt......

• #31   28. jan 2019 Hvad er egenlig et dyrt køb ?
    Tænker hvis jeg nu køber en cykel der ligger 20 kg over alle andre på markede men lige Presis den cykel jeg købte er passer lige til mig og føles 100 % rigtig for mig
    Og yderlig så er pisse glad for skidtet
    Er det så dyrt for MIG ?
    Mit eget svar er nej

• #32   29. jan 2019 #31: Det kan du da have helt ret i.
    Hvad er egentligt et dyrt køb.
    Bare man sidder godt på lortet, så er resten da fuldkommen lige meget
    Selv har jeg kig på den 13-14 år gamle Yamaha fjr1300 med bare 82.000 km på klokken, som Køge MC har udbudt til salg for Kr. 127.899,00.

• #33   31. jan 2019 Brian S desværre er det ikke sådan at "værdifulde aktiver fungerer". Ens aktiver bliver ikke vurderet for hvilke priser man har dem stående til, det beregnes enten ud fra egen købspris eller en vurdering af generel markedspris. Det er ligesom hvis du mister din bagage på en flyrejse og skal have erstatning, så får du erstatning for det som dine ejendele koster at anskaffe i almindelighed, du får ikke bare den pris som du selv synes dine ejendele er værd - selvom de måske har personlig affektionsværdi eller noget andet subjektivt.
    Så der er absolut ingen grund til at have så mange mc'er stående til skyhøje priser som aldrig bliver solgt, det kan kun være dårlig forretning, eller brugtafdelingen kun er en hobby - eller i sidste ende bruges til reservedele mm. (hvilket også virker usandsynligt).

• #34   1. feb 2019 #33: Man kan sagtens op- og nedskrive værdien af ens aktiver. Virksomhedens revisor skal så vurdere værdifastsættelsen. Men har man fravalgt revision gør det tingene noget lettere for virksomheden.

• #35   1. feb 2019 #34 Ja man kan godt, men så snart det kommer til eventuelle besparelser hos andre parter, så vil de være fuldkommen ligeglade med ens egen værdifastsættelse, hvis det er sådan at de fleste af ens aktiver er fastsat til det dobbelte af markedsprisen - hvilket er tilfældet i denne specifikke diskussion. Det eneste tidspunkt hvor egen værdifastsættelse kan skrives højere end købspris/markedspris, er hvis ens eksemplarer har unikke kvalifikationer, som med køretøjer typisk er km-tal, vedligeholdelse, ekstraudstyr, større istandsættelser og nylig lakering, mm. Alt dette vil dog stadig blive vurderet af den anden part (f.eks. banken), for at fastslå om ens egen værdifastsættelse er realistisk. Så man kan ikke bare sige at ens aktiver er X kroner værd og så vil alle parter involveret bare følge ens udsagn blindt.

• #36   1. feb 2019 #35: Banken er kun interesseret i en værdiansættelse, såfremt de skal have pant i aktivet. Ellers er de ligeglade, og da virksomheden har fravalgt revision, er der kun Skat tilbage til at anfægte værdien. Og det har de ikke tid til

• #37   1. feb 2019 #36 Jeg tror ikke du har læst de første kommentarer som jeg har svaret til (skrevet af Brian S). Så snart en anden part har interesse i ens aktiver, så vil de selv stå for værdifastsættelse, og ikke bare se blindt på hvad man selv mener at ens aktiver er værd.

• #38   1. feb 2019 Det er noget vrøvl Daniel...Hvis du tror banken tager ud og bruger tid på at tjekke hvad der er på lager, og hvad det faktisk er værd. Når en virksomhed skal låne “småbeløb” som øjensynlig er godt dækket ind, så tager du fejl.
    Hvem skulle betale for dette ? Og hvem skulle i givet fald lave denne vurdering ? Og hvem siger at denne forhandlers cykler ikke alle er en anelse bedre end de dyreste der er på markedet ?? Nogle knejter på mcg smiley ?
    Det er småpenge, og kapitalen er yderst positiv... Det er piece of cake for ejeren at låne et par billige millioner hvis det er det som der er brug for smiley

• #39   1. feb 2019 Brian det er ikke noget vrøvl. En ting er at vurdere sine aktiver over middel hvis de er i usædvanlig god stand, men noget andet er at gennemsnitligt fastsætte sine aktiver til det dobbelte af markedsprisen. Hvis denne ekstreme aktivværdi er fastsat af økonomiske årsager, så giv mig EN god grund til at fastsætte dem til dobbelt markedspris, og hvis denne skyhøje fastsættelse er nødvendig, så giv mig EN god grund til at en hvilken som helst bank nogensinde ville stole blindt på en person der vurderer samtlige af sine aktiver til dobbelt markedspris. Enhver økonom med sund fornuft vil enten blankt afslå denne egen-vurdering af de pågældende aktiver, ELLER hvis situationen kræver det - udsende / opkræve vurderingsbevis fra en tredjepart, alt efter hvor stor en sag det drejer sig om. Hvis man sætter sine aktiver til dobbelt markedspris, så er det ikke fordi der er tale om "småpenge" Brian. Hvis det var tilfældet, var samtlige banker gået konkurs fra aktiv-svindel. En bank vil jo have grundlag for, at en kunde kan betale tilbage, skulle de ende i opstå økonomiske problemer. Hvis aktiverne viser sig kun at være det halve værd af hvad der var oplyst, så risikerer banken at miste mange penge. Måske ikke lige fra én person, men det vil heller ikke være det eneste eksempel på vurderingsvindel. Mange bække små, som man siger.

I et sådanne tilfælde vil en bank lave et hurtigt og generelt gennemtjek af det eksisterende marked, og hvis aktiv-vurderingerne afviger meget fra gennemsnittet vil de bede om begrundelse for prisen samt bevis for udsagn. Er en (eller begge) dele ikke tilstrækkelige, vil de såmænd bare afslå egen-vurderinen og gå ud fra en gennemsnitslig markedsværdi, og i så fald er det ejers egen sag at få en tredjepartsvurdering som bevisgrundlag.

• #40   1. feb 2019 Du tager fejl Daniel.. Det er muligt du tror det er sådan det foregår, fordi det virker mest rigtigt inde i dit hovede. Men i den virkelige verden så er det talkene på årsopgørelsen der bruges når intet virker mystisk, og det er kun os der synes mcerne er for dyre, det ved hverken bankmand eller revisor en fløjtende fis om.
    Tror du også banken tager ud i samtlige Stark butikker for at tjekke om de har talt rigtig op til status?

Det viser sig ofte når en virksomhed lukker at der ikke var de oplyste aktiv værdier til stede.

• #41   2. feb 2019 Fik den handlet ned til DKK 126.000,00. Super rimeligt for en solid ældre fjr1300 med under 100.000 km på klokken.

Kommentér på:
En forhandler der sælger motorcykler i Køge...

Annonce