1.821 visninger
|
Oprettet:
Veteran forsikring af caferacer {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Nogen der ved om en caferacer fra 1985 går den ind under Veteran forsikring nu ?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 318 Emner: 181 Svar: 522
jun 2006
Følger: 81 Følgere: 12 MC-er: 7 Annoncer: 4 Emner: 30 Svar: 98
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Men jeg har overvejet en klassisk forsikring istedet for.
1 mdr mere at køre og ingen foto dokumentation og ingen km begrænsning og ingen veteran motorcykel klub at betale til.
Og prisen er ofte ikke meget højere end veteran forsikring og klub medlemskab
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 318 Emner: 181 Svar: 522
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 178
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Så der er god tid til at undersøge tingene!
Veteran status opnås efter 35 år.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Det gælder self også for mc.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
Jeg har klassisk hos GF og de krævede billededokumentation for at vurdere om cyklen holder sig indenfor nogenlunde standard.
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Men omkring veteranstatus: Ingen diskussion, det ER altså 35 år...
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
7) »køretøj af historisk betydning«: ethvert køretøj, der anses for at være historisk af den medlemsstat, hvor registreringen er sket, eller et af dens udpegede godkendende organer, og som opfylder alle følgende betingelser:
— det blev fremstillet eller registreret første gang for mindst 30 år siden
— den særlige type, som defineret i relevant EU-ret eller national ret, er ikke længere i produktion
— det er historisk bevaret og vedligeholdt i original stand, og der er ikke foretaget væsentlige ændringer af hoveddelenes tekniske specifikationer.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0045&from=DA
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Stort set alle forsikringsselskaber kræver at den står HELT som den blev lavet, og der er jo både kilometer begrænsning og tidsperiode på den.. Jeg har snakket med GF om det også, og så vil jeg hellere betale lidt mere og køre når de passer mig
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Men uanset hvor meget EU møver sig ind på Dansk lovgivning, så er det de DANSKE regler, som gælder i DANMARK.
Det er stadig 35 år, som skrevet i lovgivningen, der kan læses på SKAT, under "Borger"!
Samtlige Forsikrings selskaber forsikrer udelukkende køretøjer OVER 35 år, som "Veteran Køretøjer"...
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Spurgte ind til det med klassisk og veteran. Her har de sænket alderen fra 35 til 30 år for forsikring til veteran .
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Jeg har nemlig hele tiden refereret til SKATs vejledninger og tilhørende lovgivning.
I tidens løb har jeg fået behandlet 8 motorcykler, helt tilbage fra årgang 1953, og frem til årgang 1980, halvdelen af disse uden Danske papirer!
Jeg importerede forrige år en 1000cc Harley Davidson fra USA, og fik i den forbindelse information fra told og skat, at de "billige regler" omkring lav importmoms m.v. udelukkende gjaldt for køretøjer som var mere end 35 år gamle!
Nævnte Harley var naturligvis på Amerikanske papirer, men blev toldbehandlet uden problemer, og registreret på Danske papirer for bare Kr. 1420!
At der skulle findes forsikrings selskaber som godkender "moderne" cykler fra 1988 som Veteraner er jeg ikke bekendt med - MEN, såfremt de generelle regler fra SKAT og Centralregistret for nyligt er blevet ændret fra 35 år til 30 år, så vil jeg gerne høre noget konkret om dette...
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Et andet er så forsikringsselskabernes, og de kan sådan set fastlægge hvad de har lyst til, og vi kan så vælge det hvis bestemmelser passer os bedst. Nogle selskaber kræver f.eks. at man har et andet registreret køretøj til dagligt brug, begrænset køreperiode, og et enkelt tolker reglen om lejlighedsvis kørsel så stift, at man kun må køre til træf og udstillinger. Man kan så selv vælge det fra, for skat accepterer at man kører til stranden eller Langelinie for at spise en is, at man kører blærerøvstur og siger "Se hvad jeg har". Man må endda gerne køre på arbejde med samme formål - en gang.
Da jeg fik registreret min første veteran i 2010 skulle man krydse af på attesten om den var original eller ej. Var den ikke original, kune den ikke få veteranstatus. Da jeg fik nummer to i 2013 var det stadig sådan, den blev godkendt med dæk fra 1977, men det er da muligvis lavet om senere.
Da reglerne i Danmark bliver stadig snævrere, tvivler jeg på at en ombygget kan få veteranstatus.
Jeg kunne aldrig drømme om at køre uden skærme, men sådan er vi jo heldigvis forskellige, vi har forhåbentli allesamme den MC vi synes bedst om.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Hvis du læste det link fra FDM jeg postede. Så kan du læse at selv definition er 30 år. Men pga skats system ikke kan skrues ned til 30 år. Køre det stadig med 35 år hos dem.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Undskyldningen er ligeså lam som da det lykkedes DR at få ændret licensen til ikke at ligge på et TV eller en radio, men på adgang til internettet. Begrundelse var at man ikke kunne lave DR's hjemmeside så der var en offentlig del og en del kun for licensbetalere, hvilket er gedigent vrøvl.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Det er en søgt og plat undskyldning
Veteran forsikring af caferacer