2.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Forsikring af Veteran Forsikring af Veteran

Hej Mc-galleri

Jeg har fået mig en Honda Cx500 som jeg skal forsikre inden det bliver for sent.
den er fra 1980, og går derfor lige under veteran-mc.
Jeg er 'kun' 23 år gammel og mange af forsikringsselskaberne kræver at man enten har en bil ved siden af og/eller at man er fyldt 25 eller 30 år.
mit spørgsmål lyder:
Er der nogen der kender til et godt forsikringsselskab, som kan forsikre min MC uden at jeg skal betale 6000,- om året som de fleste andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring af Veteran
  • #1   5. okt 2016 Prøv TopDanmark. Jeg fik forsikret min Honda hos dem for 700kr om året.

• #2   5. okt 2016 gf er ret billig hvis man er ung, jeg er 22 og giver 3500 med kasko for min rs 125 smiley

• #3   5. okt 2016 Er 18, og giver 1800 for helårlig ansvar på min rs125 hos danskeforsikring.

• #4   5. okt 2016 er 22 min mc er med kasko og betaler 4500kr om året hos alka. har ikke bil kort eller haft andre mc forsikred før.

• #5   5. okt 2016 For at forsikre den som veteran, kræver de fleste den står tæt på originalt.
    Prøv gf, og start med ansvar

• #6   5. okt 2016 Som #5 skriver, og så er der som regel begrænsning på hvor mange km man må køre om året. Men hvorfor have kasko på en MC til 10/12000??

• #7   5. okt 2016 Den koster ikke 10-12 du ville vide at den koster omkring 40.000 sådan en cx500 så en kasko ville være væsentlig..

• #8   5. okt 2016 Tja, jeg kunne sagtens finde sådan en til 10.000, og så bruge 2/3000 på at lave "caferacer", måske skulle man købe ti stk. der er åbenbart penge i dem smiley
    Og det er ikke for at genere dig, bare min mening.

• #9   5. okt 2016 Tom l
    Lav gerne en til mig så, for den er for fed smiley

• #10   5. okt 2016 Smid et link hvor du finder en til 10

• #11   5. okt 2016 smiley Bare du er glad, men synes der er gået "inflation" i det der "caferacer"! De fleste har intet med det oprindelige koncept at gøre, og så er de "lavet" af fuskere smiley

• #12   5. okt 2016 Nu gider jeg ikke lige lede, men den her kom omgående smiley og jeg ville være max 3 min. om at få den snakket ned på 8000 smiley smiley
    http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/honda/annonce/34278868-cx500veteranmc1978

• #15   5. okt 2016 #13 Og slet ikke hvis den er forsikret som veteran, så risikerer man nok nærmere en anmeldelse for forsikringssvindel smiley
    Edit. Regner du med at den bliver stjålet den første måned? smiley smiley

• #16   6. okt 2016 Problemet med en veteran forsikring er også at du skal indsende billeder af det pågældende køretøj, da den skal være i rimelig original stand før de vil forsikre den.... Og det er den jo ikke lige frem. smiley

• #17   6. okt 2016 GF veteran. 600 kr årlig med fuld kasko på en køretøjsværdi på 50.000. Man fastsætter selv værdien, men over 50.000 på en MC kræver at man indsender et billede af den. Jeg har begrænsning på 4000 km om året, og ingen kørsel november til april og der er det s'gu også for koldt. De kræver man har et hverdagskøretøj indregistreret, men ikke nødvendigvis forsikret hos dem.

Jeg havde en meget dyr skade, og i modsætning til modpartens forsikring Alm. Brand, som min advokat slås med på 4' år, betaler GF uden vrøvl.

• #21   6. okt 2016 @Peter K, er det en "ægte" veteran eller en ombygget? Mit indtryk er de fleste kræver original stand, det er bla derfor jeg ikke har min Guzzi veteranforsikret

• #22   6. okt 2016 Ang. prisen på sådan en Honda CX:

http://www.lauritz.com/da/auktion/honda-cx-500-mc/i4412808/

Indtil videre er det da en fin pris smiley

• #23   6. okt 2016 Du vil ALDRIG få den dækket for 40.000kr.
    En slidt CX'er kan findes til under 10.000kr, et anstændigt velkørende eksemplar koster 15-20.000kr hvis den har fået skiftet de 3 vitale dele.
    En som din, kan en dygtig hjemmemekanikker bygge for en totalpris på maks 25.000kr

• #24   6. okt 2016 Helt ærligt, der er en ung mand der har fået sin første kværn og stiller et spørgsmål om forsikring og så drejer I det over på at nedrakke hans MC?

Det er sgu da ikke særligt pænt? Er det sådan andre MCister tænker når vi hilser med pegefingeren?

Måske er den ikke 40,000 værd i handel og vandel men jeg er sikker på den er 140,000 værd for Sebastian når han sætter sig i sadlen og nyder efterårssolen.

Sebastian
    Få en ansvarsforsikring og kør ordentligt, så får du mange gode timer på din Honda. Glem kasko, for forsikringsselskaber er nogle griske hunde og de vil både opkræve en ublu præmie og sætte din MC meget lavt i tilfælde af havari.

Brug i stedet pengene på en god hjelm, handsker, jakke/bukser og støvler.

• #25   7. okt 2016 Det er sandelig ikke for at nedgøre den fine Honda, men hvis han forventer at få 40000,- kroner udbetalt for den ved tyveri eller totalskade, så er det klart at den bliver vanvittig dyr at Kaskoforsikre....
    Derfor er det vigtigt at han får en realistisk idé om hvad den er værd ude i den virkelige verden....

Når det så er sagt, så kan det aldrig betale sig at en ung mand Kaskoforsikrer en MC i den prisklasse. Han kommer til at betale for en MC mere i præmie i løbet af de første to til tre år... smiley

Få dig en billig ansvarsforsikring i stedet og Spar så de sparede penge op. Så er der lidt på kistebunden hvis det går galt og et tilskud til din næste MC, hvis du rigtig får "sygen" .... smiley

• #26   7. okt 2016 Per T, den er ægte. Jeg har lavet den lidt mere sikker at køre på, blinklys, bedre bremsekabler, dæk der dur, bremsebelægninger der virker (og jeg prøvede mange først), H4 forlys, et andet styr på grund af skader i arm/hånd o.s.v., men hos mig er veteran altså veteran. Du kan se den på mit album. Krav om billede skyldes at der fuskes meget, fordi en veteranforsikring er meget billigere end en almindelig forsikring. En 1956 HD, ikke for at hænge HD ejere ud, havde altså ikke kvadratmetre af krom, lang forgaffel, skivebremser og en Evo motor. smiley Det er set, og også med andre mærker.

profilbillede
  • #27   7. okt 2016 40.000kr..... ROFLMAO.

Jeg forsøger at sælge min originale for 13500. Måske jeg bare skulle fjerne sideskjolde, originalt luftfilter, bagskærmen, bagagebærer og save potterne af.

Lave et stykke krydsfiner om til sæde.

Og vupti. Så er det vel ikke urimeligt at bede om 30.000.....

• #28   8. okt 2016 Per T. Tak for et reelt svar. smiley

• #29   8. okt 2016 Johnny, prøver der, tak. smiley

• #30   8. okt 2016 Max, ja hvis du hev alt det overflødige lort af dine MC'ere, så er jeg sikker på at du kunne tjene kassen på dem. smiley

Kommentér på:
Forsikring af Veteran

Annonce