701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Køb af min første MC, hvilken ? Køb af min første MC, hvilken ?

Hej..

Jeg får mit mc kort om 1 til 2 uger, så jeg ville gerne købe en mc nu, så jeg kan køre afsted så snart jeg får kortet..

Prisklasse 20.000 - 30.000 kr
Men hvilken MC vil i anbefale ?

Det skal være en slags racer MC..

har kigget meget på en Suzuki gsx 250r..
Hvad siger i til den ? Har hørt at den let går i stykker fordi at den tgae r så mange omdrejninger, passer det ?

Hvis en MC har kørt omkring 50.000 km, kan det så betale sig at købe en ? tænker på slidtage på motoren og sådan noget..

På forhårn tak..

Hilsen Jesper Petersen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af min første MC, hvilken ?
  • #1   24. maj 2005 har du set den yamaha xj 600 der er tilsalg her inde det er en fin begyndercykel og den skal også drosles ned .
    mvh allan h

• #2   24. maj 2005 Jesper, prisen er lige nu i bund for min XJér. Kom og kig på den. Mobiltelefon 29 22 74 78

• #3   24. maj 2005 jeg kører gsx-r 250 jeg syns det er en fin maskine, passer fint til mit temperement. syns ikke de går specielt i stykker, men knastkædesdtrammeren er et svagtpunkt, og skiver er dyre så tjek det inden du køber

\\morten

• #4   24. maj 2005 Morten R: Man kan vel ikke rigtigt tjekke knastkædesdtrammeren, kan man?

Hygge

P.S. Du må undskylde at jeg låner din tråd lidt, Jesper P, men det kunne også ske du selv kunne få noget ud af svaret smiley

• #5   24. maj 2005 Tak for de hurtige svar indtil videre..

Ja den yamaha xj600 har jeg kigget på, men ville gerne have en med skørter ligesom gsxr..

Morten R, har du din maskine droslet? kører den godt og sådan noget, og har der været noget i stykker med din indtil videre ?

• #6   24. maj 2005 Kawasaki GPZ500s eller GPZ600 er 2 gode bud på en billig sportsmc.
    50.000km er ikke meget for en moderne MC-motor. Har læst en artikel om en fyr der har kørt 850.000 mil på en VFR750
    Han brugte 2 motore på det. den første holdt til 412000 mil, den anden kørte 440000 mil.
    Så hold du mere øje med om det er en velholdt MC smiley

/
    Jesper

• #7   24. maj 2005 Hmm nu står der i din profil at du er 16år, så ROLIG ROLIG; du har tid endnu.......

Vent til du er startet med at tage kørerkortet inden du køber dig en MC, priserne falder jo også på sådan nogen!

• #8   24. maj 2005 Der står han får kortet om 1-2 uger. Så har han nok tastet forkert i profilen smiley

• #9   24. maj 2005 ups. havde skrevet et forkert årstal på, jeg er 17 nu, men er i fuld gang med at tage Mc kørekort..

Bliver 18 om 2 ugers tid..

• #10   24. maj 2005 Hvis jeg nu køber en Yamaha xj600 og får den droslet til 34 hk, bliver den så ikke total langsom i optrækket pga vægten og sådan noget ?

• Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #11   24. maj 2005 suzi GS500
    kawa GPZ500

• #12   24. maj 2005 Køb dog en Aprillia RS 125.....den sjoveste maskine i "begynderklassen" også slipper du for drosling osv....

• #13   24. maj 2005 Erik A, ja jeg ved godt at det er den sjoveste maskine med lille kort, men har hørt at der er rigtig meget vedligeholdelse med den, så den har ingen interesse

• #14   24. maj 2005 Kører selv gs500e, og det er jeg sgu rigtig glad for..
    Har flere kammerater som også startede på en som min, og de har alle været rigtig glade for den model..

• #15   24. maj 2005 Hov havde ikke lige set at du ville ha' en i prisklassen 20.000-30.000 kr.. En GS'er med fuldkåbe, kan du nok finde til ca. 35.000..

Mvh Falberg

• #16   24. maj 2005 Jesper P.....Hvordan har du det med dine ting?....bruger og behandler du dem som et svin?? -for så er den nok ikke noget for dig.

Passer du bare normalt på den og giver den god olie, så er der ingen problemer.
    Jeg har selv haft både RS 125 og RS250 og jeg har aldrig haft problemer. Bare massere af sjov.

Jeg tror ikke der er mere vedligeholdelse på den end andre maskiner.

Du kan nemt få en til mellem 20 og 30 kilo, så har du også til udstyr osv....samtidig er den billig i forsikring. Tror jeg gav omkring 1500 om året for både kasko og ansvar.

• #17   24. maj 2005 Erik A, købte du dine RS'er fra nye ?

Kunne være en mulighed at jeg købte sådan en, for syntes de ser totalt lækre ud.. Er der El-starter og sådan noget på dem som der skal være ?

Jeg passer rigtig godt på mine ting, men kan også godt lide at lege med dem..

• #18   24. maj 2005 Eneste ulempe ved rs125'er er, at man skal løbe den igang pga. den manglende elstart smiley

• #19   24. maj 2005 Hey !

Hvad med en offroader ?
    Ikke noget med 18.000 rpm her.... Bundtræk fra starten i alle gear !

Vh Steffen

• #20   24. maj 2005 Løbe en RS 125 igang ???

Den har da elstart... hvad snakker i om...

Jeg har selv en RS 125, som er min første gade mc, har før kørt offroad...

Og jeg kan kun bakke op omking at det er den fedeste mc til begyndere.... jeg betaler selv kun 700 kr. i forsikring

• #21   24. maj 2005 Thomas B --> Der var vist en lille smule ironi i min tidligere udtalelse! smiley Du overså vist en smiley!

Har en kammi med en Rs125'er, og han er godt tilfreds med den. Den er jo optimal til "lille" kørekort, hvis man ikke vil bryde loven...

Thomas

• #22   24. maj 2005 men maskine er tilsalg. det er en god begyndet til billig penge og en hurtig cykel til lille kort.

mvh. Kasper

• #23   24. maj 2005 Hej Jesper.

Hvis jeg var dig så ville jeg vælge en gsxr400. Du kan godt få modellen med et sæde til ca.30.000 og så har du en maskine som du ikke bliver træt af lige med det samme.

• #24   24. maj 2005 Jeg synes nu det var svært at finde en GSXR400 til under 40.000, hvis den skulle have en nogenlunde ny motor (altså kilometermæssigt) For som nævnt før tager den mange omdrejninger, og det slider en del på motoren.. Men det er ellers en fed maskine.. Jeg har selv lige købt en kawasaki GPZ 500s til 24.000kr.. Det var ret billigt synes jeg, eftersom indregistring koster ca. 19-23.. Men der er også lidt problemer med motoren, men det er ikke være en jeg kan købe en helt ny cykel i tyskland til 5-7k, og så har jeg jo også helt ny kåbe som jeg kan gå og male på.. Så jeg stemmer selvfølgelig for kawasaki GPZ.. (+ at den originalt hedder Ninja 500R, hvilket lyder lidt fedt.. Det er ikke alle der starter på en Kawasaki Ninja :D)

• #25   24. maj 2005 Bliver faktisk mere og mere interesseret i en aprillia rs 125, men hvad koster sådan en sag af ny ?

• #26   24. maj 2005 hvorfor købe nyt når man kan få brugt smiley

Men jeg vil skyde på at det ca. er 70 kg

• #27   24. maj 2005 En RS 125 koster 70000 ,- fra ny

Men på dba kan du finde dem til omkring 30000,-
    Så har de også kun kørt mellem 10-20000 km

Ville foreslå en Cagiva MIto smiley
    Men der er vist ik rigtig nogle til salg lige i øjeblikket.
    Den er meget i stil en RS 125, så den vil jeg helt klart også anbefale som begynder cykel.

125 ccm totakter som yder 34 HK og 130 kg tørvægt.
    Den er altså rigtig sjov som første MC.

• #28   24. maj 2005 Tror jeg køber en aprillia, de har også et rigtigt fedt design..

Men kom gerne med flere forslag smiley

• #29   24. maj 2005 He he....så er du ved at komme til fornuft smiley

Nej har ikke købt nogen af mine maskiner fra ny....men kun lettere brugt.

Så er der kun det at finde en der er blevet passet på.
    -Find ud af hvilken olie den har kørt med, vigitg at det er
    en god dyr fuldsyntetisk olie.
    -Allle service skal være overholdt!
    -Den skal ikke have kørt race!
    Osv osv....

Men så er der vist kun tilbage at sige......KØB DEN!...ha ha

Btw.....125'eren har el start, 250'eren har ikke smiley (skummelt nok)

E

• #30   24. maj 2005 hov...glemte lige.....

Du skal se om stellet er blankt.

Det er poleret aluminium og magnezium og bliver let kedeligt og gråt at se på, hvi sdet bliver vådt.
    Hvis det spiller er der en god sansynlighed for at det er en der har holdt af sin maskine, og derfor også har passet på alt andet.
    - Mine blev altid tørret af efter bare en dråbe vand. Stellet spillede altid.

Når du kommer ud til en prøve tur, så se efter hvor dan han gør.....starter han bare og køre, betyder det sikkert at sådan har han altid gjort = mange kolde kilometer = ikke godt.
    Venter han derimod til displayet viser 35-40 grader inden den kommer afsted, så er det endnu et godt tegn.

Håber du kan bruge det....

E

• #31   24. maj 2005 Jeg går lidt og overvejer at sælge min rs 125 hvis det var noget...

Jeg har lige rundet de 7.000 kr. med den, resten kan du se på min profik

• #32   24. maj 2005 der skulle vist stå km i stedet for kr. smiley

• #33   24. maj 2005 Thomas B: Hvis en RS125 er så fed som der er givet udtryk her i tråden, hvorfor så sælge den efter kun at have kørt 1000km på den...

/
    Jesper

• #34   24. maj 2005 Erik A: Der er mere at vedligeholde på en RS'er. De skal ifølge bogen have skiftet stempelringe ved 15-16.000Km. På en GPZ500s holder de noget længere.
    Som skrevet tidligere vil en neddroslet GPZ500/600 være et bedre bud. Og når du så bliver 20 får du droslingen fjernet og så står du med en "ny" MC...
    En GS500 kan også gå an, men jeg er ikke meget for at indrømme det smiley

/
    Jesper

• #35   25. maj 2005 Erik A, mange tak for alle de gode råd:)

Thomas må jeg spørge hvorfor du så vil sælge den, for du har jo kun kørt 1000km på den.. men er interesseret

• #36   25. maj 2005 Der er rigtig nok at jeg ikke har kørt mange km. på den (1.200)....

Men jeg går og overvejer at tage på mc-sommerferie i europa, og der er en RS125 ikke lige den bedste følgesvend....

Men jeg har kun gode ord at sige om min RS, og jeg overvejer også at beholde den og købe en GSX 600 f til tourning og beholde min RS til det sjove smiley men det bliver nok en anelse for dyrt for mig... desværre smiley

Kommentér på:
Køb af min første MC, hvilken ?

Annonce