1.497 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Erfaringer med Thunderace Erfaringer med Thunderace
Jeg har set mig lidt lun på en Yamaha Thunderace. Mener det er et godt kompromis mellem en sportslig cykel som samtidig er til at køre længere stræk på. Konen skal bagpå også... Har modellen kendte skavanker?
Andre der har erfaringer med Thunderacen??
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 1 Svar: 4
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 453
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Den er bestemt i kategorien, sportstourer, så til dit forbrug passer den perfekt. Den føles, sammenlignet med R1 og deslige, træg i svingene. Vejer knap 200kg tør hvilket ikke er slemt, men den er lang, og det gør den mindre kvik i styringen. Men den kan sagtens underholde på en snoet vej. Man skal bare turde tage fat, og vise hvem der bestemmer.
ThunderAcen har altid tilbudt stor motor og masser af kræfter/fart til en lav pris. Det har gjort den lokkende for unge/umodne som har set sig blind på at det var med den de fik flest hk for deres penge.
Check den nøje for:
-Styrtskader. Finishen er ok på acen, så kåben burde sidde ordentlig. Gaber den eller sidder skævt er det et tegn på den har været i jorden, og beslagene måske er bukket.
-Kronrørslejer. Den går gerne på hjul, og er det en urutineret er det +250kg kronrøret bliver belastet med når den bliver sat ned.
-2. gear. Har den haft et hårdt liv, springer den ud af 2. gear ved fuld acceleration.
-Gummirester ved svinger og bagdæmper. Selvom en brænder ikke er farligt for holdbarheden, så siger det noget om personen der har haft den.
Typiske sælger:
En som dig selv, der nu vil være feinscmecker og køber en Blacbird.
Eller
Yngre type der faldt for den store motor, men nu er blevet træt af at kammeraterne suser inden om på deres 600ccm rr-maskiner (kan også være han har været en tur forbi Jørn Ege, og dermed ikke længere har behov for en 1000ccm motorcykel ;o))
Håber du kan bruge det til noget.
/
Jesper
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 11
Har også tænk på R1 men den er nok for sportslig til både konen og jeg selv, selvom de er ved at være nede i pris. Tænder mere på momentet fremfor topfart... er trods alt blevet lidt ældre
Jeg må s.. vist hellere finde en nyere model, der er kørt med 'måde'...
Tak for hjælpen!
Erfaringer med Thunderace