1.497 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Erfaringer med Thunderace Erfaringer med Thunderace

Jeg har set mig lidt lun på en Yamaha Thunderace. Mener det er et godt kompromis mellem en sportslig cykel som samtidig er til at køre længere stræk på. Konen skal bagpå også... Har modellen kendte skavanker?
Andre der har erfaringer med Thunderacen??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Thunderace
  • Allan Tornvig
    Allan Tornvig Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 4
    #1   9. jul 2007 Kanon cykel! Jeg solgte min sidste forår pga. familieforøgelse. Var sydpå 2 gange med konen bagpå og det klarer den fint, men også sjov at køre solo på! Har hørt om problemer med olieforbrug men ikke noget jeg har været udsat for..

  • #2   10. jul 2007 De bruger olie, men ikke nogen sygdom. Det gør de bare alle sammen. mere eller mindre.


  • #3   10. jul 2007 Tjaeeee, olieforbruget. Ikke en decideret svaghed, de kan bare godt bruge olie. Er man klar over det er det intet problem. Selv en ny VW har jo et olieforbrug svarende til det vi andre har i vores gammel slidte bil...

    Den er bestemt i kategorien, sportstourer, så til dit forbrug passer den perfekt. Den føles, sammenlignet med R1 og deslige, træg i svingene. Vejer knap 200kg tør hvilket ikke er slemt, men den er lang, og det gør den mindre kvik i styringen. Men den kan sagtens underholde på en snoet vej. Man skal bare turde tage fat, og vise hvem der bestemmer.

    ThunderAcen har altid tilbudt stor motor og masser af kræfter/fart til en lav pris. Det har gjort den lokkende for unge/umodne som har set sig blind på at det var med den de fik flest hk for deres penge.
    Check den nøje for:
    -Styrtskader. Finishen er ok på acen, så kåben burde sidde ordentlig. Gaber den eller sidder skævt er det et tegn på den har været i jorden, og beslagene måske er bukket.
    -Kronrørslejer. Den går gerne på hjul, og er det en urutineret er det +250kg kronrøret bliver belastet med når den bliver sat ned.
    -2. gear. Har den haft et hårdt liv, springer den ud af 2. gear ved fuld acceleration.
    -Gummirester ved svinger og bagdæmper. Selvom en brænder ikke er farligt for holdbarheden, så siger det noget om personen der har haft den.

    Typiske sælger:
    En som dig selv, der nu vil være feinscmecker og køber en Blacbird.
    Eller
    Yngre type der faldt for den store motor, men nu er blevet træt af at kammeraterne suser inden om på deres 600ccm rr-maskiner (kan også være han har været en tur forbi Jørn Ege, og dermed ikke længere har behov for en 1000ccm motorcykel ;o))

    Håber du kan bruge det til noget.
    /
    Jesper


  • #4   10. jul 2007 Gode tilbagemeldinger... det kan man bruge til noget!
    Har også tænk på R1 men den er nok for sportslig til både konen og jeg selv, selvom de er ved at være nede i pris. Tænder mere på momentet fremfor topfart... er trods alt blevet lidt ældre smiley
    Jeg må s.. vist hellere finde en nyere model, der er kørt med 'måde'...
    Tak for hjælpen!


Kommentér på:
Erfaringer med Thunderace

Annonce