1.018 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

GPZ 500S - Der er noget galt..! GPZ 500S - Der er noget galt..!

Jeg har en Kawasaki GPZ 500S, og der er noget bøvl med den.. Når jeg kører, så hvis jeg giver den budgas kan den finde på at gå i stå.. Hele maskinen går ud, og det er ikke altid den lige er til at få gang i igen.. Kan den få for meget benzin, eller er det kaburatoren det er galt med..? Jeg kan ikke helt finde ud af det..

Og sidst den gik ud (igår) kunne jeg ikke rigtig få gang i den igen, men det er fordi kæden til at trække motoren igang med er røget, for elstarteren kører ihvertfald bare rundt når jeg trykker..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPZ 500S - Der er noget galt..!
  • #1   23. maj 2005 Det er selvfølgelig bundgas jeg giver den.. Ikke budgas smiley

• #2   23. maj 2005 Hmm det kunne godt tyde på noget med karbureringen. Det er altid en go' idé at smide et lille gennemsigtigt benzinfilter på et sted hvor du kan holde øje med det. Næste gang den går ud kan du tjekke om der er benzin i det, for at udelukke en stoppet tank, eller udluftning i samme.
    Pil også gerne tændrørene ud lige efter og tjek om de er p!sse våde - i så fald kan det være at den får for meget benzin, eller evt. fejl i tændingen.
    Du kan også være heldig at det bare er et spørgsmål om at karburatorerne skal synkroniseres.

Ang. dit starterproblem. Hvis det er sådan at starteren blot farer rundt MEGET hurtigt, indtil du skubber cyklen lidt frem og tilbage og prøver igen, kan det være et par tænder på starteren som er blevet spist.

Prøv at hold øje med din cykel, men ovenstående i baghovedet. Så kan det være du finder problemet, ellers må du vende tilbage med lidt uddybende beskrivelser, gerne med mine råd taget i betragtning.

Held og lykke
    Claus

• #3   23. maj 2005 Jeg har lige været ved at pille lidt ved den, og det er ikke tænder der manglede.. Men det var heller ikke kæden.. Det var der hvor elstarteren skulle trække krumtappen rundt.. Skruen til krumtappen sad løs.. Men når jeg spænder den efter, løsner den sig bare igen, hvis jeg bruger elstarteren.. Men jeg må lige have min fatter til at hjælpe mig, for jeg har heller ikke fået sat tændingsmærkerne ordentligt..

Men tak for svaret.. Jeg vil da lige holde lidt øje med den så...

• #4   23. maj 2005 Brug noget af det blå Locktite. Kan fåes i velassorterede byggemarkeder m.m.

Hygge
    Claus

• #5   23. maj 2005 interessant, Jeg har også et problem med min, den begyndte at hoppe ud af gear, og så havde jeg problemer med at starte den, lidt al'a dine startsproblemer. mekanikeren pillede toppen af den og så den var helt gal med motoren, den var temmelig rusten indvendigt. så nu få jeg ny motor. jeg håber ikke at dine problemer er lige så store smiley

ellers en sjov maskine at køre smiley

pøj pøj med det smiley

Kommentér på:
GPZ 500S - Der er noget galt..!

Annonce