{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Styrt, kører fint - "skjulte skader?" {{forumTopicSubject}}

Kørte galt tidligere i dag. Bremsede, forhjulet blokerede - hastigheden var omkring 50 km/t. Vådt føre.
Blev slæbt 2-3 meter før jeg var fri af cyklen og gled yderligere 5-7m. Cyklen anslår jeg til at have været gledet ialt ca 5 meter. Skaderne er hvad jeg kan se rent kosmetiske, med undtagelse af venstre sidespejl der er klirrede (koster ikke mere end 20 kroner hos en glarmester, no biggie) - Rejste mig op igen med det samme (røg forbi hajtænderne, havnede midt i krydset) tændte cyklen, sparkede glasskårene til siden og kørte direkte til min far (automekaniker)

Det er ikke første gang jeg er kørt galt. efter ca 15 minuter i kravlegården da jeg i sin tid tog kortet, mistede jeg kontrollen og kørte frontalt ind i en mur (kunne ikke slippe gassen, hvor skørt det end lyder) kom op på cyklen igen - og forsatte undervisningen.
Vi tog 1+2 køretime (hvor jeg, uerfaren og chokeret ikke lagde mærke til nogen ændring i styreegenskaberne)- og først da cyklen blev smidt hos mekanikeren blev skaderne gjort op. 30k kom det til at koste min kørelærer.

Nu sidder jeg lidt med et flashback, øm skulder og en forslået ankel. Er der noget JEG selv kan gøre for at sikre mig den stadig kan køre sikkert?. Hvor skal jeg lede efter typiske skader henne? Har været ude og køre en tur igen - kørte som den plejer.
Har ikke mulighed for at tage den til mc reperatør da jeg har lånt penge for at købe cyklen, og økonomien i lige denne måned i forvejen er presset. På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrt, kører fint - "skjulte skader?"
  • #1   7. jul 2007 Lidt surt ikke at have penge til rep, noget man nok skal sørge for netop i sådan en situation! Men gooooooodt der ikke skete dig noget! Og jeg turde ikke køre på den hvis den havde været nede og ligge med 50 kmt... I hvert fald ikke uden en mekkers godkendelse :o)

• #2   7. jul 2007 @Thomas
    Hvilken hjelm har (havde) du på?, synes ikke din kind ser helt ok ud!

• jakob s
    jakob s Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #3   7. jul 2007 tror billdet er fra hans arbejdsplads i forsvaret smiley det ligner det i hvertfald på den grønne skjorte man kan ane på hans billede

• Dan B
    Dan B Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   7. jul 2007 Du kan starte med at tage den ud på en tom parkeringplads og check at den ikke trækker skævt ved brems og acc. Hvis den gør er stel el forgaffel skæv - forgaflen kan evt rettes ved at løsne rørene og se om du kan rette dem op.
    Check styret - og skift det hvis det har tegn på at have være bukket.

Eller er det vel bare at tage den med ro til at starte med... Jeg ville ikke panikke over det smiley

• #5   7. jul 2007 hvis din far er auto mekker kan i vel gå den igennem sammen og tjekke den for revner og brud.. så længe det kun er en kuretur den har fået ville jeg ikke være nervøs tjek især forgaffel og broer samt stel hold øje med om malingen er flækket nogle steder osv tjek skiver og kalibre osv... og selvfølgelig styret, greb og bremseslanger.. du skal jo være i stand til at vurdere om en motorcykel er i lovlig og forsvarlig stand for at at få et kørekort til den

• #6   7. jul 2007 Har nu kontrolleret slanger, bremser - lejer, greb, og forgaflen, kaliberen, skiverne, dækkene, og malingen. Det jeg kan gøre mens den står stille.

Slagen til koblingen er gået "løs" dvs. slangen er løs i selve kablet. Og ikke "fixeret" som det var tidligere.
    Malingen har taget meget lidt skade af hvad jeg kan se. Plastiken under sædet har dog en ca 30cm lang ridse med en masse fnuller (taget sædet af og kontrolleret at det ikke er flækket)

Lader cyklen stå indtil jeg har spist, og skulderen kan løftes over 90 grader. Tager ud til føtex parkerings plads og kontrollerer de nævnte ting.

Angående hjelm - har jeg en Shoei (hvor s**** sidder model nr henne? - W12 er det nærmeste jeg kan finde) tænkte at knolden er det vigtigeste/flotteste jeg har så den skal jeg passe på. klart det dyreste udstyr jeg har.

Og det med kinden er bare sminke, til at uddanne andre sygehjælpere (ufatteligt hvad en småfed løjtnant kan gøre med noget voks, lidt vat, og lidt kunstigt blod). Vigtigt det er forholdsvis virkeligheds tro, så man ikke bliver shockeret i virkeligheden hvis man skal håndtere en sådanne situation. Men tak fordi du spurgte smiley

• #7   7. jul 2007 "Angående hjelm ... Og det med kinden ... Men tak fordi du spurgte"
    Tak fordi jeg måtte spørge og for svaret, tænkte bare at hvis du var kommet til at se sådan ud af en glidetur v. 50km/t m. hjelm på, var det en hjelm jeg ikke ville i nærheden af. smiley

H&L med maskinen, håber for dig den er ok.

Kommentér på:
Styrt, kører fint - "skjulte skader?"

Annonce