{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Vil ikke elstarte! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
For et par sage siden købte jeg en Honda cb400n, som er i god stand og kører rigtigt godt. Jeg havde dog et lille styrt, og siden har den ikke kunne elstartes. Den kan dog let skubbes igang. Jeg troede det var batteriet, så det har jeg skiftet, men den vil stadig ikke starte med elstarten. Når jeg kører virker alt el fint. Den buirde jo lade når jeg kører, men det virker til den ikke gør... hmm

Er det nogen der har et bud på hvad der kan være galt, så ville jeg være taknemmelig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke elstarte!
  • HM
    HM Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #1   10. jul 2007 Tjek dine sikringer

• #2   10. jul 2007 Fordi du har en afstigning skulle det ikke påvirke elsystemet. Aktiverer den starteren når du trykker på knappen? Hvis sikringerne er ok, så prøv at se lidt på startrelæet, det skal give et klik når trykker på knappen.
    Der skal selvfølgelig være strøm på batteriet ellers lad det op.

• #3   10. jul 2007 Har lige skiftet sikringerne, ingen forskel.. Når jeg trykker startknappen ind, siger den klik... Og batteriet er helt nyt hmmm...

• Dan B
    Dan B Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   10. jul 2007 Kunne være dårlig stel - sådan gør min i hvert fald hvis ikke stelforbindelsen på batteriet har god kontakt...

• #6   10. jul 2007 Startrelæet går, men starteren drejer ikke. Batteriet er nyt. Sikringer er OK?

Forudsat batteri er OK, skal du nok kigge på forbindelser fra starterrelæ til stater/Stel eller på starterens egne direkte forbindeser. Der er en til plus og så sidder den formentlig fast med sin egen stelforbindelse, Pil den af, rens påspændingebeslaget og det sted, hvor den spændes på. Pil plusledningen af, rens pol og forbndelse og prøv så igen.

Hjælper det ikke skal din startmotor nok have lidt førstehjælp - renses, nye starterkul.

• #8   10. jul 2007 Når relæet klikker bliver det aktiveret, men derfor er det ikke sikkert startmotoren får spænding. For at udelukke starteren, kan du prøve, at kortslutte de to tykke kabler på relæet med feks en gammel skruetrækker, så vil starteren få strøm og hvis den ikke roterer er det i starteren fejlen ligger. Hvis den arbejder er det relæet der er kaput.
    Jeg vil gætte på, at dit relæ er udbrændt, det holder ikke evigt.

• #9   10. jul 2007 Tak allesammen! Jeg har vist nok at give mig til i morgen! Tak!

Kommentér på:
Vil ikke elstarte!

Annonce