Hvor er det unfair... (lyskryds) Hvor er det unfair... (lyskryds)
Igår aftes - og igen iaftes- har jeg oplevet at måtte holde i en venstresvingsbane i flere minutter uden at få lov at køre, mens lyskrydset har været igennem de andre baner 3-4 gange.
Igår aftes var der 2 baner der gik til venstre - da der kom en bil og holdte ved siden af mig, gik der 5 sekunder - og vi var kørt. Men da det var sent på aftenen, gik der ret lang tid før der kom en bil.
Og her til aften var der kun 1 bane, så jeg kunne jo godt regne ud at jeg ikke kom nogen vegne med at holde der - så var nødt til at tage race ud i krydset når der blev frit bagfra og køre lige over...
Hvad gør i andre? Havde det været midt i myldretiden tror jeg da nok folk havde været træt af at holde bag mig på ubestemt tid (selvom banen overfor mig fik lov at køre, havde jeg stadig rød).
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 44
Ind til de får rettet fejlen, må du køre med lommerne fuld af metal, det hjælper
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jan 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 45
jul 2004
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
jul 2004
Men hvad vil I andre gøre, hvis I kom til at holde i et lyskryds der bare IKKE ville skifte uanset hvad? Køre overfor rødt når chancen byder sig?
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men selv om du holdt der en uge er det stadigt ulovligt
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 448
Jeg må sige at jeg tøffer over for rødt når chancen byder sig. Ellers kommer man jo ingen vejne, og politiet må da vise en vis forståelse for det, for der er simpelthen ikk nok metal eller vægt i en mc.. lys kan den med nød og næppe klare hvis du blænder op..
men jeg prøver lige at finde linket..
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 448
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
jul 2004
er spændt på at se hvad teknisk forvaltning skriver tilbage...
jul 2004
Du har i din mail til Teknisk Forvaltnining af d.d. gjordt opmærksom på to steder, hvor du har oplevet problemer med manglende grønt eller lang ventetid.
Vedr. krydset Strandvejen - Ved Stranden (ved Seaport Funcenter) kan jeg oplyse, at grønt for venstresvingende tænder, når et ventende køretøj påvirker en detektorspole i vejbanen. Vi vil derfor undersøge, om der er en detektorfejl eller lignende og i givet fald snarest få fejlen udbedret.
Krydset Hobrovej - Ny Nibevej hører under Nordjyllands Amt, Vejkontoret. Jeg vil derfor videresende din mail dertil til videre behandling. vedr.
jul 2004
Tak for henvendelsen ang. detectorspoler i omtalte venstresvingsbaner. Vi vil få undersøgt om følsomheden på disse spoler er tilstrækkelig til at detecte en motorcykkel, eller om der er fejl på spolerne. Derudfra vil vi tage beslutning om hvilke forbedringer der skal til for at afhjælpe problemet.
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Mvh. Rune
Hvor er det unfair... (lyskryds)