Hvor er det ærgerligt.... {{forumTopicSubject}}
Hvor er det ærgerligt at spilde sin tid!
Jeg har igennem et stykke tid forsøgt at sælge en XT 600 tenere fra 1986 i fin stand.
Jeg har haft utrolig mange henvendelser både på sms, via diverse besked-systemer og så er der vel en 10 stykker der har ringet på den.
Selvfølgelige har der været de obligatoriske skambud, men det ved man jo vil komme - Så det har jeg sådan set taget meget roligt.
Ligeledes har der være folk som, har ringet og hørt på den og åbenbart ikke været interesseret og i den forbindelse lige har "skulle tænke lidt over og vende tilbage senere" som jeg så aldrig har hørt mere fra - det er der jo sådan set heller ikke noget at sige til - sådan vil det være.
Men så der også dem som ringer byder en lav pris, hvor jeg og køber efterfølgende bliver enige om en lidt mindre lav pris og aftaler tid og sted for fremvisning af dyret - men så dukker køber aldrig op og meddeler ligeledes ikke, at han har tænkt sig at udeblive…
Ovenstående er jeg blevet udsat for i den forgangne uge hele to gange.
Det er sku ikke i orden - hvis man har tænkt sig at udeblive fra en aftale så meddeler man det da lige, hvis man ved hvad god skik er….
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 657
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
dec 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 293
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Men din pris må være ok når du trods alt får henvendelser - og skal vi så ikke lige se den tenere ... Ellllsker Tenere'er
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 137
Generelt afviser jeg altid de folk der uden at ha' set dyret tilbyder X kr. Hvis de ikke vil gi' det som jeg forlanger kan de selvfølgelig prøve ved forhandling øje til øje i salgssituationen at presse prisen. Men jeg sætter sgu ikke en mc til salg for X kr for at køber ubeset kan få den til Y kr.
Iøvrigt er jeg enig i at det er dårlig opførsel ikke at melde tilbage hvis man springer fra en aftale.
Solgte engang en MZ ubeset til en fyr i århus. Vi var enige om prisen og at han overførte pengene til min bank. Jeg sendte mc'en til århus med fragtmanden. Han fik mc'en jeg fik ingen penge. Det krævede lidt overtalelse ar få ham til at betale, men betalt det fik han
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
Forbandede idioter der spilder folks tid!! Der er heldigvis ikke mange af dem, godt de fleste er rare folk der kan finde ud af at overholde en aftale eller sige fra så andre ikke skal vente på dem..
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Hvordan kan han overføre penge til din bank og så du ikke har fået dem?
Det kan ikke lade sig gøre at trække penge tilbage når de først står på en andens konto med mindre at han har kunne overbevise din bankmand til at gøre det - og så er det bankens problem - ikke dit.
Er i øvrigt enig i at skambud og ikke at overholde aftaler er pisse irriterende når man prøver at sælge noget. Har lige selv haft en bil til salg på DBA og har haft nogle henvendelser. Den ene lød interesseret og vi blev enige om en pris da vi talte sammen over telefonen hvor jeg også forklarede præcis hvilken stand bilen stod i.
Da han så kom og skulle afhente ville han lige pluselig kun betalte 1/3 af den omtalte pris under påskud af nogle fejl der ikke eksistere på bilen. Han måtte selvfølgelig tage tomhændet herfra igen.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 379
GAMMEL TRÅD!
.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Sådan tolkede jeg det ikke første gang jeg læste det
Personligt ville jeg så aldrig vælge at sende noget, uden at jeg kunne se at pengene var gået ind på min egen konto
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 137
I min verden er en aftale en aftale uanset hvad vi snakker om.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
Hvor er det ærgerligt....