{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

Hvor er det ærgerligt.... {{forumTopicSubject}}

Hvor er det ærgerligt at spilde sin tid!

Jeg har igennem et stykke tid forsøgt at sælge en XT 600 tenere fra 1986 i fin stand.
Jeg har haft utrolig mange henvendelser både på sms, via diverse besked-systemer og så er der vel en 10 stykker der har ringet på den.
Selvfølgelige har der været de obligatoriske skambud, men det ved man jo vil komme - Så det har jeg sådan set taget meget roligt.
Ligeledes har der være folk som, har ringet og hørt på den og åbenbart ikke været interesseret og i den forbindelse lige har "skulle tænke lidt over og vende tilbage senere" som jeg så aldrig har hørt mere fra - det er der jo sådan set heller ikke noget at sige til - sådan vil det være.
Men så der også dem som ringer byder en lav pris, hvor jeg og køber efterfølgende bliver enige om en lidt mindre lav pris og aftaler tid og sted for fremvisning af dyret - men så dukker køber aldrig op og meddeler ligeledes ikke, at han har tænkt sig at udeblive…
Ovenstående er jeg blevet udsat for i den forgangne uge hele to gange.
Det er sku ikke i orden - hvis man har tænkt sig at udeblive fra en aftale så meddeler man det da lige, hvis man ved hvad god skik er….

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det ærgerligt....
  • #1   17. maj 2011 Tjaa, den slags folk findes alle steder, er ikke så lang tid blevet brændt at en person her fra galleriet.

• #2   17. maj 2011 Du kan da vise dyret frem her ... hvad koster den osv og nogle billeder ..

• #3   17. maj 2011 Hvis jeg har en aftale med en om at se på en bil eller lign og jeg bliver forhændret i at komme så skriver jeg altid at jeg ikke kan nå og komme. Hader det selv når man har en aftale med en og personen bliver væk

• #4   17. maj 2011 Hvis der er 10 der har ringet, så er prisen da i den rigtige ende! Ofte kommer der kun beskeder via de sædvanlige kanaler, nogen gange sms, men sjældent opringninger!

• #5   17. maj 2011 Når jeg sælger noget tager jeg ikke imod bud uden de har set dyret .. Er de interesseret kan de komme og kigge, SMS beskeder, lange skriverier osv .. Ja det gider jeg ikke spilde min tid på. Måske er jeg lidt "stiv" men har spildt for meget tid allerede. Da jeg solgte apriliaen sidste år (dba) havde den været til salg herinde også. .., eneste der kom ud af det var håbløse bud, dumme kommentarer, byttes med havetraktorer osv.

Men din pris må være ok når du trods alt får henvendelser - og skal vi så ikke lige se den tenere ... Ellllsker Tenere'er

• #6   17. maj 2011 Jo eg kan da godt sætte den på herinde også - det har jeg haft men det har ikke rigtigt givet noget... sætter den lige på nu...

• #7   18. maj 2011 Overvejende enig med Jan Kænguru-stylten.
    Generelt afviser jeg altid de folk der uden at ha' set dyret tilbyder X kr. Hvis de ikke vil gi' det som jeg forlanger kan de selvfølgelig prøve ved forhandling øje til øje i salgssituationen at presse prisen. Men jeg sætter sgu ikke en mc til salg for X kr for at køber ubeset kan få den til Y kr.
    Iøvrigt er jeg enig i at det er dårlig opførsel ikke at melde tilbage hvis man springer fra en aftale.
    Solgte engang en MZ ubeset til en fyr i århus. Vi var enige om prisen og at han overførte pengene til min bank. Jeg sendte mc'en til århus med fragtmanden. Han fik mc'en jeg fik ingen penge. Det krævede lidt overtalelse ar få ham til at betale, men betalt det fik han smiley

• #8   29. jan 2013 Det er nemlig pisse ærgerligt at spilde sin tid på useriøse folk. først skal man sende ekstra billeder, så spørger de åh-så-pænt om man ikke godt kan reservere motorcyklen til de vil komme at kigge. Og når man så står og venter den aftalte dag, kommer de ikke. Ingen besked, og de tager sjovt nok heller ikke telefonen...

Forbandede idioter der spilder folks tid!! Der er heldigvis ikke mange af dem, godt de fleste er rare folk der kan finde ud af at overholde en aftale eller sige fra så andre ikke skal vente på dem..

• #9   29. jan 2013 Stort set alt hvad jeg køber giver jeg et bud på via mail, hvis sælger så er int. i at handle omkring den pris jeg har budt, ringer jeg efterfølgende til vedkommende. Så hvis sælger er ærlig i sin annonce, køber jeg ubeset, det plejer at virke fint for mig, og spilder hverken egen eller sælgers tid.

• #10   29. jan 2013 Hans T:
    Hvordan kan han overføre penge til din bank og så du ikke har fået dem?
    Det kan ikke lade sig gøre at trække penge tilbage når de først står på en andens konto med mindre at han har kunne overbevise din bankmand til at gøre det - og så er det bankens problem - ikke dit.

Er i øvrigt enig i at skambud og ikke at overholde aftaler er pisse irriterende når man prøver at sælge noget. Har lige selv haft en bil til salg på DBA og har haft nogle henvendelser. Den ene lød interesseret og vi blev enige om en pris da vi talte sammen over telefonen hvor jeg også forklarede præcis hvilken stand bilen stod i.
    Da han så kom og skulle afhente ville han lige pluselig kun betalte 1/3 af den omtalte pris under påskud af nogle fejl der ikke eksistere på bilen. Han måtte selvfølgelig tage tomhændet herfra igen.

• #11   29. jan 2013 .
    GAMMEL TRÅD!
    smiley
    .

• #12   29. jan 2013 Flex : der står : aftalte AT han overførte. (det stolede hans så sikkert på , men manden overførte ikke ) sådan læser jeg det.

• #13   29. jan 2013 Jeg havde et eller andet til salg i Den Blå Avis (jeg husker ikke hvad det var) - en køber skriver, at han gerne vil komme og se på det og vi aftaler tidspunkt og dag. Da dagen så kommer, så kommer der ingen og jeg hører ikke mere før dagen efter, hvor han igen spørger pr. SMS om varen er til salg. Den SMS blev så ikke besvaret....snotskovl.

• #14   29. jan 2013 Michael b: Ja det kan jeg godt se.
    Sådan tolkede jeg det ikke første gang jeg læste det smiley
    Personligt ville jeg så aldrig vælge at sende noget, uden at jeg kunne se at pengene var gået ind på min egen konto smiley

• #15   29. jan 2013 Sådan er vi så forskellige. Jeg valgte at stole på manden. Han var jo så flink og vi var enige om det hele, og summen var ikke det blege.
    I min verden er en aftale en aftale uanset hvad vi snakker om.

• #16   29. jan 2013 hans , enig har ofte sendt og modtaget og efterfølgende betalt , ellers skal ham med overførslen jo stole på varen bliver sendt ,

Kommentér på:
Hvor er det ærgerligt....

Annonce