{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Sygdom = ingen MC ture {{forumTopicSubject}}

Hej

I dag har jeg så fået diagnosen der desværre betyder, at jeg højst sandsynligt ikke kommer ud og trille på min elskede Honda mere i år.

Diagnosen var en kæmpe discos prolaps ved den nederste lændehvirvel og det betyder, at der går måneder, som lægen sagde det, inden jeg igen har et liv og kan fungere normalt.

Har nu gået sygemeldt i 1,5 måned og endelig begyndte det at føles som lidt fremgang, så meget at jeg i sidste uge bestilte nye Sidi Støvler, men de kommer nok ikke i brug i år alligevel.

Derfor vil jeg høre om jeg kan slippe billigere i forsikring og vægtafgift uden at jeg afleverer pladerne på motorkontoret og derved afmelder cyklen helt.
Har læst i min police at jeg ikke kan aflevere pladen til forsikringsselskabet, GF, fordi jeg har kaskoforsikring, men at det var muligt hvis man kun havde ansvarsforsikring.
Synes ikke rigtig jeg kan finde nogen muligheder, men er heller ikke den bedste til forsikrings sprog.

Kender I en måde at få sin forsikring i stilstand eller lignende så den bliver billigere?

Jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygdom = ingen MC ture
  • #1   5. jul 2007 betal da policen og optjen det år som skadefri kørsel

• #2   5. jul 2007 hmmm...den eneste mulighed så vidt jeg ved, er stilstand.....men det kræver at den står hos en forhandler og at den er til salg....tror jeg nok.

Men du burde da stadig ku aflevere din plade selvom du har kasko på.

Ellers god bedring med helbredet, ked af at du skal bruge sommeren på sygdom.

• #4   5. jul 2007
    Ring til GF, og forklar dem situationen.
    Det er jo mennesker der træffer beslutningerne, og det vil da være mærkeligt, hvis de ikke vil modtage pladen, og dække den på samme måde som den er dækket om vinteren til reduceret præmie.

God bedring med ryggen.

• #5   5. jul 2007 Jeg føler med dig. Jeg var selv i gennem det for 1.5 år siden.
    Jeg solgte den gamle maskine, en GSX750 fra 82, den var simpelthen for tung at bakse rundt og købte en nyere/lettere cykel.
    I dag er jeg næsten kommet helt over det uden en operation, selvfølgelig skal jeg passe på, og tænke mig lidt om, når man laver noget men jeg klager ikke.

God bedring og kedelig måde at bruge sommeren på. Det gør altså niller-naller sådan noget.

• #6   6. jul 2007 en mulighed kunne måske være at afmelde kasko, og kun lade den stå med ansvar - hvis du har sikre parkeringsforhold burde det jo ikke være noget problem, hvis cyklen ikke skal ud at køre...

• #7   6. jul 2007 Hej

Tak for alle jeres forslag og positive tanker.

Fik ikke fat i GF i dag, så jeg må prøve på mandag.

Helle:
    Jeg har gået til fysioterapeut i mere end tre måneder og jeg går ud fra at det er derfor jeg har fået det bedre. Min speciallæge var nemlig i tvivl - normalt ville han sende mig til operation med det samme, men han var meget i tvivl i min situation.
    Så han ville overlade beslutningen til lægerne på Århus kommunehospital og selvfølgelig mig selv.
    Nu venter jeg så på indkaldelse til undersøgelse i Århus.

Jan

• #8   6. jul 2007 Hej Helle

Jeg laver såkaldte Mackenzie øvelser, og min prolaps sidder i lænden, den allernederste discos overhovedet.
    Øvelserne er udelukkende for at "helbrede" min prolaps ad naturens veje, hvis man kan sige det.

Når du siger træning, mener du så generel træning? Løb, cykling, styrketræning, osv.?

Jan

• #9   6. jul 2007 Ville egentlig ikke blande mig, men....

Styrketræning, og motion i det hele taget, er altid godt, når selvfølgelig det gøres rigtigt.
    Efter skader skal man naturligvis tænke sig om en ekstra gang - dette gør sig særligt gældende ved problemer med knæ og skuldre, da man her har særlig risiko for at komme ud i en skadelig belastning uden "advarsel".

For ryggens vedkommende er det ikke så svært:

Gør det ondt når du træner, så stop!!

Er du øm i længere tid efter træningen, har du trænet forkert eller for meget/tungt/længe - skær først og fremmest ned på belastningen.

Bliver du ikke øm, og gør det ikke ondt når du træner, gør du ingen skade!

Når dette er sagt, er det jo heller ikke sikkert du gør den store gavn/træner optimalt i forhold til din specifikke situation.
    Den bedste til at evjlede dig i træningen (også i evt. træning i motionscenter eller lign. fremover) vil sansynligvis være din fysioterapeut, da han/hun har et grundigt kendskab til din særlige situation.
    (Iøvrigt er McKenzie øvelserne også rigtig gode som forebyggelse af flere problemer senere; de fleste af dem kan progredieres med belastning i form af vægte eller elastikker, og kan således også bruges til decideret styrketræning.)

Under alle omstændigheder er fysioterapeuten den mest kompetente til at bedømme og vejlede om netop denne del af behandlingen, hvilket de fleste kompetente læger vil være enige i.

MVH Mikkel (fysioterapeut)

Kommentér på:
Sygdom = ingen MC ture

Annonce