{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Montering af tandhjul! "lock super" {{forumTopicSubject}}

Hej!!
Jeg er ved af geare min sv1000s lidt ned, og i den forbindelse står der i min værkstedsmanual at når man sætter det foreste tandhjul på, skal der smøres noget "Thread lock super" på.

Mit spørgsmål er hvad hedder sådanne noget på dansk?, og er det i det hele taget nødvendigt?

Smører i noget "lock super" på, når i har haft tandhjulet af?

På forhånd tak

\Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af tandhjul! "lock super"
  • #1   5. jul 2007 Jeg plejer at give den lidt af det blå "Lock tite". Så vidt jeg husker, siger min manual dog intet derom...

Mvh,

Allan

• #2   5. jul 2007 Det er en kemisk låsevædske som sælges herhjemme bla under navnet Lock Tite. Den fås i forskellige grader og en super kan som regel kun løsnes igen ved hjælp af varme. Det skal bruges for at sikre tandhjulet ikke ryger af i utide.

• #3   5. jul 2007 LOck tite it is!!!! Kunne ikke huske hvad man plejer at kalde det.. Tik tak

Hvordan er det så at få af igen, efter brug af lock tite?

• #4   5. jul 2007 TAk palle.. du var lige et split sekund hurtigere end jeg kunne stille spørgsmålet..

Hvilken "hårdhed" kan i anbefale til dette brug?

• #5   5. jul 2007 Min er også gearet ned - husk på at speedometeret (og muligvis også kilometertælleren) begynder at måle forkert når du skifter tandhjulene. Problemet kan afhælpes ved at montere en SpeedoHealer som kompenserer for gearingen.

• #6   5. jul 2007 Hmmmmm, locktite budre ikke være nødvendigt at bruge til forreste kædehjul. Har ikke oplevet det nødvenfirt på nogle af de MC'er jeg har haft. Der har været andre låseanardninger...

• #7   5. jul 2007 Jacob: JEg har også monteret speedohealer, så det problem skulle være ordnet..

Jesper: Der er vist ikke nogen speciel låseanordning, og er som Hekto skriver, bare en stor møtrik der skrues direkte på udgangsakslen..

"skruesikring" er købt, og klar til montering:-)

• #8   5. jul 2007 Carsten: Der er rigtig nok noget låseblik foran møtrikken, men jeg kan ¤%#&¤&&#/#"@¤"#!&%&# ikke få den af:-(

Hvordan s.... får man den s.... l.... låseblik-dims af?

Nogle gode ideer!!!

Kommentér på:
Montering af tandhjul! "lock super"

Annonce