{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Lige endnu een om afgift, sorry! {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lignende spørgsmål da jeg netop har købt en maskine her i danmark uden afgift, dvs. den er under 1 år (godt 500km) og gælder som værende fabriksny.

Den er altså betalt import told og moms af den samt den selvfølgelig er synet.

Jeg mangler altså at betale afgift + indregistrering.

Jeg har:

- Slutseddel
- Synspapirer
- Datacertifikat fra færdselsstyrelsen
- SKATs certifikat for fabriksnyt køretøj
- Forsikringsbevis
- Servicebog
- Anmeldelse om afgiftberigtigelse af køretøj
- Anmeldelse til registering af motorkøretøj.

Regner jeg rigtigt hvis jeg siger afgift er udregnet med 105% af prisen mellem 8300 og 23.300, og 180% af resten.

15.500,- (købspris) - 8300 * 1,05 = 7.560,- ?

Nogen som ved om jeg kan klare det hele i HERNING ?
Og er det nødvendigt jeg har cyklen med (har fotos) ?

Ville gerne undvære prøvepladerne og få det hele klaret onsdag på een gang så at jeg har de rigtige plader med mig hjem igen om muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige endnu een om afgift, sorry!
  • #1   18. jun 2007 Da den ikk er ældre, så er der fuld skrald på afgiften...som du beskriver. Det du måske har tjent lidt guld på, er hvis du har købt den til under den pris som er fastsat fra forhandleren - altså det samme som en ny...

  • #2   18. jun 2007 Jo tak drenge, men hvis jeg spørger i Herning om den skal med, så siger de ja - uanset om det er nødvendigt eller ej er jeg ganske sikker på...
    Er der nogen som har fået noget lignende gjort UDEN at have cyklen med... Måske bare fotos at eventuelle skader samt forhandlerens salgsaftale om at den er totalt defekt alle steder og derfor er til en lavere pris.

    Gider sku ikke til at køre til Herning, leje prøveplader, så hjem igen bare for så at kører cyklen tilbage og så skiftet til de rigtige plader - hvis jeg ellers kan undgå det...


  • #3   18. jun 2007 ja de koster ikke meget i afg sådan en kina kværn så du har nok regnet rigtigt

  • #4   18. jun 2007 Sidste år tog jeg to maskiner hjem fra Holland,- dem fik jeg toldsynet i den lokale synshal samtidig med at de blev ordinær synet og medbragte så bare toldsynserklæringerne til SKAT. Efter at de havde afgiftsberigtiget motorcyklerne (og jeg havde lagt en temmelig stor check) vandrede jeg direkte over på motorkontoret og fik plader på 10 minutter..

  • #5   18. jun 2007 Problemet er jo bare, at hvis du vil klage over den afgift du skal betale, så skal du jo alligevel ha' din cykel med. . . og så skal du køre 2 gange til Herning !

Kommentér på:
Lige endnu een om afgift, sorry!

Annonce