{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Nogen som har købt sådan en fætter? {{forumTopicSubject}}

Tænkte lige på om der er nogen herinde som kender een der har købt den nye Spyder chopper model fra Regal Raptor?

Jeg går i købstanker, men jeg har endnu ikke set nogen som har een - men de fleste forhandlere jeg har snakket med har skam solgt mange af dem - faktisk inden de overhovedet kom til landet...
Ville da egentlig gerne høre lidt fra en privatmand om cyklen, istedet for forhandlersnak og roadtest fra mc blade man aldrig rigtig ved om man kan stole på.

Morten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen som har købt sådan en fætter?
  • #1   21. okt 2006 Kineserne svinger meget i kvaliteten. Nogle af dem er gode driftstabile MC'er, andre er nogen man skal holde fingrene fra. Regal er et af de bedre. Men jeg ville i stedet vælge en Honda CMX250/450 Rebel. Der er det lettere at finde reservedele, og motorne på de 2 holder evigt.
    En ting ved den Spyder der kan bekymre mig, er at alyfælgene er forkromet, tvivler på det holder længe i vores klima.
    Men cool bike vil jeg mene, men vil stadig gå efter en CMX450 Rebel der har samme look, mere motor og lettere tilgængelige reservedele.

    /
    Jesper


  • #2   21. okt 2006 Jeg har også ret gode erfaringer med Geely(som impotere Regal) .. Jeg har aldrig ventet mere et par dage på reservedele, og der har aldrig været bøvl med at få dem til at skifte noget hvis det var.

    Krom skal man være efter! .. Det har ikke været særlig god kvalitet på geely'erne. Men self også begrænset hvad man kan forvente for de penge smiley ..

    - Jan


  • #3   21. okt 2006 Jesper: det er vist ca. den dyreste kineser ever smiley jeg har også ret på nogle af de maskiner du nævner, men jeg vil have noget nyt, og gerne noget hvor jeg ikke skal ændre meget andet end grips og udstødning før jeg er tilfreds med udseenet, og det har Spyder'eren hvorimod de andre skal have lavet MEGET før de er tæt på målet.
    Det eneste problem jeg umiddelbart kan se ved den Spyder er motoren - som er noget klein, men ok - så koster forsikringen nok heller ikke ligefrem kassen.
    Fælgene er krom, dejligt nok - og bliver de grimme har jeg nok råd til at sende dem en tur til Herning og blive om-forkromet (i værste fald).

    Jan: ja, jeg har dog læst at kromen på RR's maskiner skulle være på højde med dem fra Japan. Men den skal nu også kun køre i godt vejr og eller holde inde i min stue, så det går nok.

    Jeg tænkte også mere på nogle erfaringer fra een som allerede har een og har kørt på den noget tid...


  • #4   21. okt 2006 Den Spyder har har en fed stil med den lange forgaffel, men jeg vil give Jesper ret i, at du sikkert får mere for pengene (både motor- og holdbarhedsmæssigt) med en ældre japansk chopper. CMX'eren er et godt bud, men jeg vil (selvfølgelig) henlede på en Honda CX 500 Custom, som jeg selv kører. Min er fra 1980 og har kørt knap 20000 km og den kostede også de 35.000,- som Spyderen koster. CX'erne er umulige at slide op - det viser sig blandt andet ved at CX Club Danmark er Danmarks største enkeltmærkeklub med over 800 medlemmer, selvom den sidste CX'er blev produceret i 1985. Se billeder i min profil.

  • #5   22. okt 2006 Stilmæssigt er der langt mellem CX500c og CMX450...
    En sjov historie med Rebellen er, at Honda stoppede produktionen af den, fordi Harley truede med at lægge sag an pgr af at design og lyd var tæt på HD's mindre modeller :o)
    Rebellen kan blive max fed:
    (link fjernet)
    http://www.rebelclub.org.uk/images/Non%20Members%20bikes/rebel64.jpg
    (link fjernet)
    http://www.rebelcatalog.com/images/rebel61.jpg

    /
    Jesper


  • #6   29. okt 2006 Ja, men der er også postet en hel del penge i de maskiner (den orange er da rimelig ok) dog mangler de en ting som Spyderen har som standard, nemlig 'hardtail' looket.

    Hvis man lige kunne låne en Rebel 500 motor og smide over, så ville det jo være perfekt smiley


Kommentér på:
Nogen som har købt sådan en fætter?

Annonce