Harley davidson {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan fortælle mig og en Sportster og en Almindelig Harley.. Fordele og ulemper
Er der nogen der kan fortælle mig og en Sportster og en Almindelig Harley.. Fordele og ulemper
Spar penge på din forsikring
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Sportsteren har været på programmet siden 1957, så det er vel også en almindelig Harley.
Største fordel ved en Sportster er, at man ikke skal være bange for sving når man kører på sådan en.
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
I sidste ende er det op til dit temperament og hvad du vil bruge den til og er du ligeglad med den lidt underlige indstilling med at det er en pige cykel (jeg kender en pige der kører hayabusa, er det så også en pige cykel?? ;-p) så kan jeg kun anbefale den
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Men kunne forestille mig den største forskel måske er forsikringen..
(Afhængig af din alder og antal MC’er du har i forvejen, selvfølgelig )
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 109
og det er rent vrøvl sportster er en sportscykel og de store harley som 1340-1450 og så videre er flydere.
ps. har selv kørt harley i 12 år.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
mar 2016
Det gode ved image er, at det ikke taber i værdi. Så når du køber en gammel harley der måske er halvslidt, skal du kun betale 50% af cyklens pris men hele prisen for det medfølgende image. Dvs din pris ender på 75% af nyprisen (50% af 50% + 50%)
Det image der følger med en big twin (rigtig harley) er anderledes end det image der følger med sportsteren. Der er ikke helt enighed om hvordan man skal beskrive de to images, men mon ikke de fleste er enige om en Big Twin er for den ægte HD biker der kører med æggeskal, lædervest og helst T-shirt uden ærmer. Beklædning med beskyttelse består af kæde i tegnebogen og beskyttende tattoos op ad de bare arme, såkaldte sleeves.
Sportsteren anses enten er for piger (883cc) pga den lave sædehøjde eller for folk der gerne vil fremad lidt hurtigere end en Big Twin (1200cc) men samtidig være en del af klubben. Sidstnævnte kan både være mænd og kvinder og som regel tillader man ejerne af disse maskiner at køre med fullface hjelm og endda beskyttelse i dragten, dog helst en bandit hjelm og en brynje under en skovmandsskjorte så det ikke bliver alt for pinligt
Derfor er det vigtigt du først vælger hvad image du ønsker at vise omverdenen, så kan du bedre tage stilling til hvilken cykel du skal købe.
Tænk over den
feb 2010
Følger: 1 Svar: 10
Sikke noget forvrøvlet vås du fyrre af. Lad venligst være med at prøve at bilde andre som spørger om forskellen på en Sportster og en " rigtig Harley er, så demonstrere du virkelig din uvidenhed.
Til Claus J
Forskellen på de 2 HDer er vægten , akselafstanden og kørecomforten, er du over 185 cm og over 90 kg vil Sportsteren som også er en rigtig Harley, hurtig virke for lille, men kan godt være en god begynder Harley . På Lørdag 29-9 er der Åben Hus hos CAPs Harley-Davidson i København og Århus hvor der er demo riders for gæster, så kik forbi et af stederne få syn for sagen. HD hilsen Niels
mar 2016
Måske du skulle skrive lidt flere indlæg end de 10 du har skrevet hidtil når du ved så meget?
ps - ironi og humor kan forekomme i mine to sidste indlæg
Harley davidson