873 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ang. Skade hos gf! Ang. Skade hos gf!

Hej Allesammen!

Har været så uheldig (læs:DUM smiley ) at lave en skade ved at bakke bagenden af mc´en ind i mine forældres bil hvilket har resulteret i der skal en ny dør til!'

det har Citroën vurderet til at der vil koste et sted mellem 7 og 10 af de store incl. lakering af den nye dør og omkring døren så det hele passer sammen i farve igen eller ihvertfalde få en mere flydene overgang så man ikke så tydeligt ser det!

Men så kommer mit spørgsmål jeg er nu i gruppe 3!

Hvad vil konsekvenserne være hvis jeg melder det hos dem?
kan ikke rigtigt overskue de papirer fra dem!

Kan de smide mig ud på pga. den skade?

Vil det være dyrer at melde end selv at betale?

Håber virkeligt på der er nogen her som ved mere om det end mig og som er klar til at hjælpe mig!

På forhånd mange gange tak for jeres hjælp!

Mvh. Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. Skade hos gf!
  • #1   11. jun 2007 Tror det er nemmere for dig at ringe til selskabet, men der skal en relativ stor skade til ved gf for at det kan betale sig at melde, var i det med min bil, der havde fået en parkeringsskade, det ville komme til at koste omkring 10-12 kg at melde, pga. præmie stigning, og hvor lang tid det tager før man kan falde igen,

• #2   11. jun 2007 Nej de vil næppe smide dig ud, men proceduren er at du stiger i præmie og skal til at betale selvrisiko. Jeg vil sige det sådan... har du kun ansvar og ikke har planer om at få kasko, så lad forsikring betale for hele gildet, hvis du har kasko så kan det godt være at du stiger så meget at det ikke vil kunne betale sig.

• #3   11. jun 2007 Det var ærgeligt at det ikke var en lovlig 30'er knallert du gjorde det med.
    Der er selvrisikoen kun 100 kroner jo og stigningen yderst beskeden.

Hvad øvrigt har jeg desværre ingen erfaringer med.

• #4   12. jun 2007 Spørg lige på et uatoriseret værksted også! Org. er DYRT.
    Evt kunne en dør findes hos en hugger og males billigere.

Nu ved jeg ikke hvilken citron der er, men burde kunne gøres billigere.

Hvor slemt er det - man bakker jo sjældent særlig hurtigt på sin mc :o) Synes det lyder voldsomt med en helt ny dør?

• #5   12. jun 2007 GF er generelt bare for dyrt i sidste ende

• #6   12. jun 2007 var det ikke med din cykel du gjorde det... altså den med træde pedaler... eller måske havde du en dør i hånden for så er det jo din ulykkesforsikring eller indbo der dækker

• #7   12. jun 2007 hehe eller.... sådan er det at have børn!

• #8   12. jun 2007 Undskyld jeg spørger lidt dumt måske, men hvordan kan man bakke så hurtigt ind i en bil, at døren går så meget i stykker at den skal udskiftes? Er der ikke bare kommet en lille bule som kan oprettes?

• #9   12. jun 2007 jeg havde en skade hos gf.. godt nok i bil.. men en skade = to trin op... og fuck min fosikring blev dyr... og når du er steget to trin hos dem kan du ikke skifte selvskab uden at du automatisk er steget 2 trin ved alle andre også...

• #10   12. jun 2007 HAr også hos GF, men ok, er så også priviligeret.
    Er Elite uden stigning ved skade.
    Har også MC'en hos GF, og aner faktisk ikke om jeg risikerer en stigning ved skade. Ved at min ansvars selvrisiko er på 500 kr...

• #11   12. jun 2007 Læs din police igennem, der står helt klart hvad du skal betale i selvrisiko og hvor mange trin du stiger ellers så ring til dem, de er almindelige mennesker som os og kan råde og vejlede dig ( min kæreste arbejder hos GF i Odense i police afdelingen så jeg har gode erfaringer med dem.. Hi Hi )

Men ellers få dog en pris ved en anden som Thomas skriver....så kan det måske billigere at betale selv.

P.s pil lige det bakgear af din cykel..........

• #12   12. jun 2007
    Bare meld det.
    Når skaden er betalt får du en opgørelse på hvad skadeudgiften er, og hvilke konsekvenser det har for din præmie.
    Så kan du evt. vælge selv at betale skaden, og din forsikring fortsætter uændret.
    Du bliver ikke smidt ud på grund af en lille skade, der skal meget mere til.

• #13   12. jun 2007 Vi har også GF.. Har ikke lavet nogen skade men ved at selvrisiko er 500 kroner for os.. Så umiddelbart kn det bedre betale sig at få dem til at betale.. Det er jo også det du betaler dem for hvert år smiley

Kommentér på:
Ang. Skade hos gf!

Annonce