{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Udskiftning af mc, kåbe til naked {{forumTopicSubject}}

hej alle...

som flittig bruger af dette forum, syntes jeg det er kanon at man kan finde en masse oplysninger om alt.....
en ting jeg ikke har kunne finde, helt, ihvertifald, er forskelle på kåbe og naked bikes.... eller måske kunne jeg bare ikke finde det argument der afgør at jeg køber en naked eller ej :-D......
når det så er sagt, så søger jeg folks erfaring hvis de evt er gået fra en kåbe mc til en naked......
jeg var selv meget imod naked indtil jeg prøvede en.... en meget meget anderledes køre oplevelse..men en fed en,...
min bekymring er at jeg kommer til at savne en kåbe, dog skal det siges at jeg gerne vil væk fra motorvejs kørsel og ud i det grønne noget mere....plus at jeg gerne vil "holdes" lidt i snor ang de meget høje hastigeher....:-D for min egen skyld......
Håber det er forståeligt.....

ses på vejen, kør sikkert..




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af mc, kåbe til naked
  • #1   11. jun 2007 Hey Allan

    Efter at have læst dine ønsker, er vejen frem for dig en NAKED bike, jeg taler af egen erfaring.

    Basse


  • #2   11. jun 2007 ...jamen som du beskriver det er en naked bike da meget smart... smiley

    Jeg synes selv at naked bikes er rigtig fede at se på + at køre. Specielt i det vejr vi har nu... Det er en fed fornemmelse med luft til benene og kroppen... De to første cykler jeg havde var nøgne...

    I dag kører jeg kåbe hvilket jeg synes passer bedst til min kørestil idag... lidt mere fart, og lidt mere læ + ok til regnvejr / blæst og kulde eller lidt længere ture



  • #3   11. jun 2007 Altså, hvis du som du selv skriver: "gerne vil væk fra motorvejs kørsel og ud i det grønne noget mere....plus at jeg gerne vil "holdes" lidt i snor ang de meget høje hastigeher..." - så kan der vel næppe være tvivl om at det er en naked mc du skal have?

    Ellers så overvej evt. en mc med V-motor. De er efter min erfaring noget lettere at holde farten nede på, da de ikke skal have så mange omdrejninger før der sker noget!


  • #4   11. jun 2007 ok...ang v motor..har kigget på dem... men jeg tror jeg vil hælde mig til en naked denne gang.. har jo haft to kåbe cykler nu,tror jeg skal prøve en naked, for at evt kunne udelukke den(naked) til en næste cykel..Hvis den da er "ikke mig"... men følelsen fra den z750 jeg prøvede hos stevens mcshop på amager, var rigtig god... hvde sgu lyst til bare at køre langt væk på den... men men benzin lampen blinkede:-D

  • #5   11. jun 2007 Der er også lidt læsning her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=43573

    smiley

    CB


  • #6   11. jun 2007 godt set cb...
    men nu men faktisk afprøvning af mc´en i tankerne, vil jeg vide mere præcist om jeg evt blev lidt "blå øjnet", måske for meget facineret af konceptet til at se de virkelige ting ved en naked bike...

    men igen godt set.. TOUCHÈ


  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 97
    #7   11. jun 2007 der er osse motards/knoldhopper, men der er udvalget nok ikke så stort som naked cykler.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.887
    #8   11. jun 2007 Du skal være velkommen til at prøve min SV'er - vi kan evt rulle en tur onsdag eftermiddag..

    Den er nøgen og har V2 af den sprøde slags. smiley

    Fed kørestilling - godt bund og mellemtræk - sprød lyd - ikke motiverende til kørekortsdestruerende motorvejshastigheder.


  • #9   11. jun 2007 Ja ja, det var nu også bare skrevet med et glimt i øjet. No hard feelings

    CB


  • #10   11. jun 2007 sajmon: jeg syntes din mc er fed..jeg hælder en smule mere til kawa dog.... mest på grund af fronten på den z1000 jeg har kig på..... men du må kende en del til fordele ulemper ved kørsel... den er fra 2005..har du haft lige siden??

  • Henrik x
    Henrik x Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 28
    #11   11. jun 2007 Naked er kun for folk, der ikke har råd til kåbe. Bare min menig.

  • #12   11. jun 2007 søg på google.dk NAKED :=)

  • #13   11. jun 2007 Med 58 motorcykler bag mig, så er jeg osse nået til de nøgne. Se min profil over de sidste modeller. Gik fra en spritny SV 1000 med fuldkåbe (og kunne ikke beherske farten - kørte ALT for stærkt) over til en Honda 900 Hornet til VFR 750 "streetbike" - Honda X-4 - Honda CB 1300 - VFR 750 årg. -96 med kåbe, som jeg igen satte farten op på - tilbage til X-4 ´ren, som er den ultimative nakenbike jeg har kørt på. Må desværre sælge den, grundet dårlig ryg. Nakenbikes gi´r en helt anden....og for mig endnu sjovere kørestil, hvor toppen af farten bli´r fjernet.
    Du er velkommen til at købe mig X-4....den bli´r du bestemt ikke skuffet over. Især når du er vant til moment og hestekræfter.
    God jagt......og fornøjelse !!
    ;O)


  • #14   11. jun 2007 kristian: der har jeg været.. jeg var nu mere interesseret i folk egne erfaringer... for måske at finde ud af om der var andre der lige som mig,gik fra en cykel til en anden. og hvilke overvejelser folk havde gjort sig ved deres køb... for at finde sammenlignings pkt mellem dem og mig... håber ikke det er volapyk

    fortsat god dag



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.887
    #15   11. jun 2007 Henning X - At sige sådan der, er i mine øjne en retarderet måde at afvise andres holdninger på. Det er bare min mening...

    Jeg købte en naked mest af ovenstående årsager, men også fordi jeg slet ikke bryder mig om udseendet på ret mange kåbecykler, og så det faktum at en kåbecykel gerne har en mere foroverbøjet kørestilling, som jo bekendt er hårdere for ens håndled - og mine er ikke hvad de har været.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.887
    #16   11. jun 2007 Jeg købte min et år gammel, men har sidste sæson prøvet 30+ motorcykler - både med og uden kåbe og i forskellige motorstørrelser.

    Jeg faldt for SV'eren prompte ved første køretur. smiley


  • #17   11. jun 2007 marius: tusind tak for tilbuddet, men må takke nej tak.... er ligt hooked på en z 1000 ..pga momentet...
    men du må vide en masse... har du kørt langt? konen bagpå? ulemper fordele???

    henning: du har naturligvis ret til din mening.. men kunne du evt videre bygge på din argumentation


  • #18   11. jun 2007 Allan.....Hvis du har tid, så ring til mig på 20853249, så får du lige en del erfaringer fra det virkelige liv. Kørte sidste år 18000 km på 5 forskellige maskiner, så jeg har lidt erfaring med lidt af hvert.
    Kawasaki´en har da slet ikke det samme moment som Honda´en !!....langt fra.
    ;O)


  • #19   11. jun 2007 marius... jeg sidder lige med lidt arb... men hvis du kunne finde tid til at smide en pm eller en mail..så ville jeg sætte utrolig stor pris på det....tak igen

  • #20   11. jun 2007 Hennig X, er folk som har oprettet profil men ikke mc her på Mc-galleriet, dem som ikke har råd til en MC ?

    Det er svar som dine de bruger ovre på scooter-galleriet.

    Basse


  • #21   11. jun 2007 CB: never any hard feelings..... kan altid klare en sjov lille joke...

    basse: tak:-D


  • #22   11. jun 2007 Det er et svært valg jeg elsker begge dele.. Savnede dog lidt mere power i min z750 den gang.

  • #23   11. jun 2007 josip: nå det er din z750 der står hos steven....????
    må jeg høre hvad din hverdag var, da du havde din z750?


  • #24   11. jun 2007 umiddelbart kan NAKED dække dit behov. med mindre du har en tendens til at skyde den af på de lige stærkninger. jeg var glad for min lille kvartkåbe når det blæste. syns fuldkåbe er fint til lange ture specilet når det blæser. omvendt tager fuldkåben lidt af oplevelsen væk idet man ikke mærker naturens rusken på samme måde.

    jeg foretrælkker en lille kåbe.

    mvh martin


Kommentér på:
Udskiftning af mc, kåbe til naked

Annonce