{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.876 visninger | Oprettet:

Prøveplader i Tyskland? {{forumTopicSubject}}

Efter endelig at autograferet slutsedlen på en tysk Ducati, har jeg fået arrangeret tramsport til det Nordtyske. Af praktiske årsager er Nordtyskland (et sted mellem Flensborg og Hamborg) det nærmeste cyklen umiddelbart kan komme ... Men den skal jo videre til mig i DK, og så er spørgsmålet:

Hvordan ser Ordensmagten på kørsel med danske prøveplader i Tyskland? Næppe med velvilje, antager jeg. Det er sikkert ikke bedre, at låne tyske prøveplader, og køre hjem på dem. Så mon ikke der skal kombineres, med et sæt tyske i Tyskland og et sæt danske i DK. Men hvordan får man fat i prøveplader i Preussen? Kan man få f.eks. en selvklæbende sag, som man selv kan smide væk efter endt brug, eller skal man retur hvor de er hentet, for at aflevere?

... eller skal jeg bare finde en varevogn, og hælde maskinen ind bag i den, og så trille den hjem over grænsen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader i Tyskland?
  • #1   30. maj 2007 Du skal have tyske prøveplader på til grænsen og danske fra grænsen. Prøv at spørge sælger om han ikke kan levere den med prøvepladen på, mod at du så betaler hans omkostninger.

  • #2   30. maj 2007 Hej

    Få fat i en trailer eller en kassevogn, det er langt det nemmeste, og det billigste. Skal du havehave fat i nogle tyske prøveplader, så skal du henvende dig enten hved et tysk motorkontor eller hos forhandleren du har købt den. Der er fks et eksempel et motorkontor i Flensborg. For at få udleveret et sæt Tyske prøveplader, som du køber og efterfølgende kan beholde, skal du medbringe tyskregattest et forsikringsbevis og evt maskinen for at de ved selvsyn kan kontrolere stelnr. Der findes to slags prøveplader, som kaldes kurzzeitkennzeichen, det ene til kørsel i Tyskland og et andet til kørsel til udlandet. Gælder også i DK, Men som dansker må du jo ikke køre et udlansk registreret køretøj iflg told og skat, Dvs du skal have danske prøveplader fra grænsen. Ydermere er forsikringsbeviset forholdshvis dyrt, hvis du ikke forsikrer cyklen efterfølgende hos det tyske fosikringsselskab.
    Hvis cyklen er i Nordtyskland, så tag kassevognen.
    Tager du Danske prøveplader og kører med dem i Tyskland og bliver stoppet , så gud nåde trøst dig vel, så er det sagt.
    Hvis svaret ikke er fyldestgørende er du velkommen til at ringe til mig på 76 40 19 56 mvh


  • #3   30. maj 2007 ......et sæt tyske prøve-nummerplader koster ca. 1000,- dkr. ("købogsmidvæksæt")
    De købes på det lokale kommunekontor.
    Husk at få afmeldt motorcyklen, inden du ta´r den med hjem ellers får ejeren et pokkers postyr - de kan ikke afmelde cyklen uden de originale papirer. (ikke som herhjemme, hvor vi kan smide pladen ind på motorkontoret uden papirerne)
    ...så det letteste vil nok være, at få ejeren til at afmelde den i forvejen og så hente den i en varebil !!
    Held og lykke med den italienske !!!!!


  • #4   30. maj 2007 mener nu at en tysk fem dages plade koster 80€ ~ 600kr. Og de tyske kommunekontorer har heller ikk åben hele dagen...

  • #5   30. maj 2007 Tag dog en varevogn, i med mc'en og fyld så efter med øl og vand, så får du jo lidt for turen smiley
    (selvfølgelg kun til eget brug)

    Basse


Kommentér på:
Prøveplader i Tyskland?

Annonce