Købe mc før kortet er i hus? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Hvor mange af Jer har købt mc før kortet er i hus? Jeg vil helst prøve lidt forskelligt inden jeg køber, men så alligevel føler jeg mig ret sikker på at jeg vil købe Ducati Monster. Da jeg er ret kræsen med hvordan den skal se ud bliver jeg nok nødt til at hente en i udlandet og det tager jo noget tid!
Jeg er snart færdig med kortet (2-4uger, afhængigt af ventetiden til køreprøve) og når det er i hus bliver jeg fuldstændig umulig at være i nærheden hvis ikke jeg har en mc i garagen! Jeg kender nogle stykker der har mc og har overvejet at prøve deres i nogle øde industriområder eller lignende (man kan selvgølgelig ikke fyre den helt af, men det skal man nok også bare lade være med hvis man kører uden kort).
Men hvad siger I? Kan det godt forsvares at købe før tid?
Hilsen Morten
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 435
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 61
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 25
nov 2006
Følger: 168 Følgere: 157 MC-er: 2 Emner: 151 Svar: 1.574
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 221
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 362
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 182
Jeg købte min Monster før min første køretime.... når man først forelsker sig i sådan én, er det ikke andet at gøre
Og - nej, jeg har ikke fortrudt et sekund, så.... det kan du roligt gøre! Meeeen, det der med at køre, inden man får kortet - ja, det er sgu noget snavs!!
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Jeg forstår dog ikke hvad du vil med en Monster når der er så mange nyere og billigere alternativer. (både pris vs årgang, men også forsikring...)
Men det er jo smag / behag.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Og prøvetur - det skal der trods alt et kørekort til.
Konklusionen er at JEG synes du bør vente til du på lovlig vis kan prøve flere forskellige, og så beslutte dig der.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 476
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 231
Tror måske jeg køber før tid, men ved det ikke helt.
Hvis jeg henter en i udlandet er der jo ventetid på at få den indregistreret osv, så derfor er jeg lidt ivrig.
Selvom jeg ikke har kørt en monster er jeg ret sikker på det skal være den og det er min kæreste også.
Har lige været på ferie i Italien, hvor der tilfældigvis var en Ducati Hypertour - der var jeg ikke et sekund i tvivl...
Til Sajmon.
Jeg vil have en Monster fordi det er en Ducati og fordi der ikke kører ret mange af dem herhjemme - det gør der til gengæld af de billigere alternativer.
Siden det nu er en stor investering vil jeg netop også gerne prøve flere forskellige og så beslutte mig derefter - det er vist mest pga. min samvittighed. Det er 99.8% sikkert at det bliver en Monster.
Til Anna M A.
Hvis jeg vidste at jeg bare skulle købe en herhjemme ville jeg heller ikke være i tvivl om at jeg skulle vente. Men nu ender det jo nok med at jeg henter en i udlandet, så derfor overvejer jeg at snyde lidt - i trafiktomme områder.
Jeg overvejer en Monster 620/695 eller en SV650/1000, men jeg synes bare der kører for mange SV'er, så derfor er Ducati'en nr. 1. Hvis jeg først har handlet skal jeg skam nok lade den stå til pappet er i hus, men tvivler på den når at komme hjem og blive klar til at køre inden pappet er i hus.
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 231
Købe mc før kortet er i hus?