{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Købe mc før kortet er i hus? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvor mange af Jer har købt mc før kortet er i hus? Jeg vil helst prøve lidt forskelligt inden jeg køber, men så alligevel føler jeg mig ret sikker på at jeg vil købe Ducati Monster. Da jeg er ret kræsen med hvordan den skal se ud bliver jeg nok nødt til at hente en i udlandet og det tager jo noget tid!

Jeg er snart færdig med kortet (2-4uger, afhængigt af ventetiden til køreprøve) og når det er i hus bliver jeg fuldstændig umulig at være i nærheden hvis ikke jeg har en mc i garagen! Jeg kender nogle stykker der har mc og har overvejet at prøve deres i nogle øde industriområder eller lignende (man kan selvgølgelig ikke fyre den helt af, men det skal man nok også bare lade være med hvis man kører uden kort).

Men hvad siger I? Kan det godt forsvares at købe før tid?

Hilsen Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe mc før kortet er i hus?
  • #1   28. maj 2007 Jeg ville ikke købe noget jeg ikke havde prøvet... Men det er jo bare mig smiley

• #2   28. maj 2007 Jeg havde muligheden for at prøve min et par gange på en flyveplads, da jeg ikke havde kortet.. Men ville aldrig købe noget jeg ikke havde prøvet i hvert fald..

• #3   28. maj 2007 Det kan godt forsvares at købe før tid, det har jeg da gjort. MEN det kan ikke forsvares at køre før tid. Så du må lade den stå til kortet er hjemme, det er fandeme svært, men det er bedre end at blive taget af polisen.

• #4   28. maj 2007 Jeg købte også min inden jeg fik kortet. Måtte jo bare gå og pusle med den indtil og lave det som man gerne ville have lavet om på den.... Men den skulle da også startes hver gang den blev pakket frem. hehehehe

• #5   28. maj 2007 Jeg købte 5 mdr før jeg fik kort... Men har også gjort et godt køb, da jeg er budt 10000 mere end jeg selv har givet smiley

• #6   28. maj 2007 købte min 3 mdr før, og er meget glad for den.prøvede kun at sidde på den. 198 cm høj og jeg kunne være der.

• #7   28. maj 2007 Jeg købte også min før jeg fik kortet, og min næste store mc bliver også købt før det store kort smiley

• #8   28. maj 2007 Tjae,

Jeg købte min Monster før min første køretime.... når man først forelsker sig i sådan én, er det ikke andet at gøre smiley

Og - nej, jeg har ikke fortrudt et sekund, så.... det kan du roligt gøre! Meeeen, det der med at køre, inden man får kortet - ja, det er sgu noget snavs!!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #10   29. maj 2007 Jeg kan ikke se noget galt i det så længe du kan lade den stå.

Jeg forstår dog ikke hvad du vil med en Monster når der er så mange nyere og billigere alternativer. (både pris vs årgang, men også forsikring...)
    Men det er jo smag / behag.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #11   29. maj 2007 Ikke for at nedgøre en Duc - men jeg synes man bør prøve så mange forskellige maskiner som muligt, for at se om ens drengedrøm nu også kan leve op til forventningerne.

Og prøvetur - det skal der trods alt et kørekort til.

Konklusionen er at JEG synes du bør vente til du på lovlig vis kan prøve flere forskellige, og så beslutte dig der.

• #12   29. maj 2007 Hav tålmod og vent til du har pappet - Du kan alligevel hurtigt få prøvet nogle maskiner efterfølgende. Jeg handlede selv ca. 10-12 dage efter pappet var i hus, efter at have prøvet 3 maskiner.

• #13   29. maj 2007 Tak for alle jeres svar.

Tror måske jeg køber før tid, men ved det ikke helt.
    Hvis jeg henter en i udlandet er der jo ventetid på at få den indregistreret osv, så derfor er jeg lidt ivrig.
    Selvom jeg ikke har kørt en monster er jeg ret sikker på det skal være den og det er min kæreste også.
    Har lige været på ferie i Italien, hvor der tilfældigvis var en Ducati Hypertour - der var jeg ikke et sekund i tvivl...

Til Sajmon.
    Jeg vil have en Monster fordi det er en Ducati og fordi der ikke kører ret mange af dem herhjemme - det gør der til gengæld af de billigere alternativer.
    Siden det nu er en stor investering vil jeg netop også gerne prøve flere forskellige og så beslutte mig derefter - det er vist mest pga. min samvittighed. Det er 99.8% sikkert at det bliver en Monster.

Til Anna M A.
    Hvis jeg vidste at jeg bare skulle købe en herhjemme ville jeg heller ikke være i tvivl om at jeg skulle vente. Men nu ender det jo nok med at jeg henter en i udlandet, så derfor overvejer jeg at snyde lidt - i trafiktomme områder.

Jeg overvejer en Monster 620/695 eller en SV650/1000, men jeg synes bare der kører for mange SV'er, så derfor er Ducati'en nr. 1. Hvis jeg først har handlet skal jeg skam nok lade den stå til pappet er i hus, men tvivler på den når at komme hjem og blive klar til at køre inden pappet er i hus.

• #14   29. maj 2007 Hvis det skulle være en SV skulle det nok være en 1000'er - jeg er totalt vild med en udstødning på hver side! Men jeg tøver lidt pga. den er stor at starte på og så kører der mange af dem - derfor en monster.

Kommentér på:
Købe mc før kortet er i hus?

Annonce