1.527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Er jeg mon for stor :) Er jeg mon for stor :)

hey !
Jeg har tænkt på at købe en kawa er6 f som min første bliver nødt til at starte der omkring pga forsikring men ved ik om den lige er lille nok er 1.85 ca og har en kampvægt på omkring 110 kg smiley
nogle der har prøvet denne cykel ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg mon for stor :)
  • #1   27. maj 2007 Kan desværre ikke hjælpe med Kawa'en, men Suzuki Bandit kan du og andre "voksne" mennesker sagtens sidde på uden at føle de kører pocketbike smiley Det er også en udemærket cykel til at starte på, som er til at betale...

• #2   27. maj 2007 Det samme gælder SV 650...

• #4   27. maj 2007 ellers er der også v-strom. Masser af plads, rigeligt med krafter og så er det samme prisleje.

Skriv evt hvis du har spørgsmål

/risum

• #6   27. maj 2007 Kan på ingen måde genkende hvad Glenn B siger.
    Har prøvet er6´eren og synes det er en kanon cykel.
    Meget bedre end Banditten og selvfølgelig Gs´eren.
    Ville med glæde skifte SV´eren ude med en er6.

• #7   27. maj 2007 Jeg er 195 og har kørt på en GS500 i halvandet år. Den er uden tvivl for lille, men det gik da an. Jeg er sikker på jeg havde siddet - relativt set - som en drøm på GS'eren / en ER-5 hvis jeg havde været 10 cm kortere.

• #8   27. maj 2007 Tag ud og prøv den....

• #9   27. maj 2007 har hørt fra flere den skulle være god at køre på.

• #10   27. maj 2007 jeg er 184 og ca 115kg tør.....snes man sidder fint på den og det er en sjov cykel at køre på, dog vil en lille nedgearing gøre den noget sjovere for folk i vores (den rigtige) vægtklasse.

Har også prøvet GSR600 og den tiltaler mig mere, nok mest pga motor

• #11   27. maj 2007 ->Glenn B
    "den er alt for dyr i forhold til at du kun får en gammeldags paraleltwin" - Det er da, undskyld udtrykket, en omgang forbandet vrøvl. Ja, det er en paraleltwin, men det er en helt nyudviklet motor, som har høstet mange roser af diverse anmeldere.

• #12   27. maj 2007 Glenn: Den motor der sidder på en ER6 er nyere end den på din SV1000. Så gammeldags kan man nu ikke kalde den..... Vel.

Er6 er klart en bedre MC end SV650. Banditten har flere heste på toppen, men ikke det seje træk som er i en twin motor.

• #13   27. maj 2007 Glenn: Det du siger der, svarer til at en 07 ZX10r motor er bygget på samme måde som en 1984 GPZ900 motor, bare med en anden tuningsgrad....
    En ER6 motor og en ældre parallel-twin har ikke mere til fælles end en ZX10r motor har med en GPZ900 motor.
    Der er meget mere end bare tuningsgraden til forskel.

• #15   27. maj 2007 ->Glenn
    Du har til din mening og syn på, hvad der skal for at man kan kalde en motor ny. Men intet desto mindre, så har ER6'eren fået mange roser for både motor og køreegenskaber - man kan blandt andet læse Peter "jeg hader larmepotter" Rahbeks anmeldelse:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40299

Jeg vil så til gengæld også til enhver tid anbefale en 2-cylindret maskine. Godt nok lidt færre heste, men til gengæld mere moment, der gør en mc mere hverdagsvenlig, når man ikke behøver at skifte gear konstant i f.eks. bykørsel.
    Den eneste motor, jeg ikke har været tilfreds med, 600'eren på min GSXF - den skulle over 5500 for at den overhovedet ville noget som helst.

• #16   27. maj 2007 Jamen Glenn, så find din egen favoritanmelder eller en aden du respekterer, der har prøvet den lille kawa og se om de ikke syntes om den. Sjovt nok er det ikke alle, der ønsker en sv1000 mit geil.

• #18   27. maj 2007 Nej Glenn. Du er galt på den. ER6 motoren er IKKE en viderudvikling af ER5/GPZ500 motoren. Den er HELT ny. Det eneste som kan være fælles på de 2 motore er måske tændrørshætterne...
    Man ja ja. Du kører jo bare på en omlakere harley med alustel og vandkøling...

• #20   27. maj 2007 Glenn: ER6 koster det samme som SV650 og Cagiva 650 og er billigere end Monster 695...
    En SV motor er ikke dyere eller mere besværlig at lave end ER6 motoren.
    Imponerende så meget du kan prale af din manglende viden...

• #22   27. maj 2007 ->Glenn
    Kan det ikke gøre lige meget, at motoren er billigere at producere frem for en v2, hvis den bare er god?
    Faktum er, at mc-journalister (hvilke du finder seriøse, ved jeg ikke) roser denne motorcykel og også motoren.
    Jeg har ikke selv prøvet ER6, men Versys med samme motor (dog lidt færre hk) og fandt den særdeles fornøjelig. Motoren, mener jeg, er på fuld højde med V2'eren i min Strom. Samtidig var den langt mere sportslig end min. Jeg foretrækker nu komforten på Strom'en.

• #23   27. maj 2007 Ja Glenn, manglende viden, du kender jo alt til det, hvilket du også har bevist ved andre lejligheder. For så store fabrikker som Suzuki og Kawasaki Heavy Industries, er omkostningerne ved en SV650 motor og en ER6 motor ganske ens. Dog vil jeg gætte på, at der PT bliver tjent mere på en SV motor da den har lagt udviklingsomkostningerne længere bag sig.
    Og så lige sidst søm til kisten. Det er ikke en parallel-twin der sidder i en ER6.... (men det vidste du jo egentligt godt, for du besidder jo ikke manglende viden om på dette emne :o))

• #25   28. maj 2007 Yes Glenn, og SV1000 er en af de MC der blev solgt flest af....

• #26   28. maj 2007 -> Glenn
    Wow, det argument kan jeg ikke gøre noget imod. Du er jo simpelthen en diskussionens mester;-) Hvem er med i børnehaven her? Men ordsproget ryger desværre tilbage på dig (og mig), da Suzuki nok er lidt mere udbredt end Italienerne...
    Du har stadig ikke svaret på hvilke mc-journalister (og/eller mc-site), du respekterer, nu hvor Rahbek er på din blackliste?

Kommentér på:
Er jeg mon for stor :)

Annonce