1.174 visninger
|
Oprettet:
Yamaha motorskift. {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der nogen herinde der har prøvet at skifte motor på en FJ 1100.
Motor skift er på en Fj 1100 Til en XJR 1200 motor , og hvad gjorde i med tænding og bøvlet med at få motoren til at passe i stellet.
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
Er du medlem af Fj-klubben. Jeg ved der er et par stykker, som har skiftet motorer.
Blandt andet ved jeg at Jens Hoffmann, har sat en anden motor på sin FJ 1100. Husker dog ikke om det er samme motor han har sat på, som du påtænker.
Prøv evt. at finde ham på FB, og send ham en besked.
Han ved helt sikkert hvem der ellers har skiftet.
Mvh. Allan Madsen.
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Tak for svar , jeg fandt en xjr 1200 motor ved mc huset ved herning som påstod den passer lige på som den så ikke helt gjorde , den skulle efter signe kun have kørt 980 km fra ny , men det har jeg jo kun hans ord for.
Jeg har som sådan fået motoren puttet i stellet efter lidt ombygning på motoren.
Når den så startes det gør det fint , bliver hurtig varm og begynder så at banke/ klapre.
Den nye motor køre med fj 1100 tænding , og har så fundet ud af at det ikke passer på en XJR 1200.
Jeg gav ski da en hamper pris for motoren og nu vil forhandleren sku have penge for det tændingssystem der sad på den cykel motoren kom fra , det synes jeg ikke er rimeligt.
Jeg er så færdig med at handle hos mc huset nu, jeg gider ikke bruge min tid der oppe mere.
Så jeg har købt mig en Vmax ved mc syd rigtig god behandling og en feeeeeee maskine.
og jeg er på fj klubben.
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
Du har ikke sat dig ordentligt ind i tingene, og nu er det en andens skyld...…..
Jeg skrev mit svar for at hjælpe dig, da jeg opfattede dit indlæg som om du havde tænkt dig at skifte motor - men ikke var sikker på hvordan man gjorde.
Det vil jeg gerne hjælpe med.
Så viser det sig at du allerede har prøvet, og nu vil bruge tråden til at svine et navngivet firma til.
Det vil jeg ikke hjælpe med.
Du skriver at du har givet en hamper pris for motoren...…… Hvor meget er det...… Og hvorfor...….. Du har vel ikke givet mere for den, end du synes var nødvendigt...…
Hvis du har, er det vel også din fejl. Ikke andres...
Nu har vi andre jo ikke overværet handlen, og ved ikke hvad du er blevet lovet.
Men det lyder som om du kommer til at betale lidt lærepenge..
Grunden til at motoren kører skidt er jo ikke nødvendigvis fordi den er dårlig.
Den mangler nok diverse signaler fra følere osv. for at køre rent... Mon ikke den kører i en form for "limb mode", uden.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
jan 2010
Han har solgt mange af de motor siger han .
Jeg skal ikke svine nogen til , men jeg er nok for godtroende .
12000 kr for en motor er vel en hamber pris.
Problemet er jo at manden vil til at have penge for alt det tændings dele der høre til motoren.
Også ville jeg såmænd bare høre om der var nogen her der har prøvet at lave det med den oprindelige tænding.
Har nu heller ikke sagt at motoren skulle fejle noget.
Det er bare den behandling som jeg har fået jeg er rimelig utilfreds med.
så er der kun en kontakt på karburatorene som er ekstra .
Der er ikke andre føler på motoren. Det er kun tændingen der er anderledes.
Og sætte sig ind i tingene er jo ikke nemt når det ikke er til at finde nogen der selv har lavet stuntet .
jan 2010
Køber så en 1200 motor ved samme forhandler kommer hjem med motoren får den hængt løs i stellet og den kan selfølgelig ikke dreje helt rundt 2 bøjet ventiler.
Op med den motor igen og får så tilbudt en anden motor som kommer fra en xjr 1200 som jeg får at vide er samme ydelse , så derfor. Når nu motoren efter hvad er oplyst kun har kørt 980 km burde den kunne komme til at yde som 1100 .
Xjr motoren er droslet i indsugningsgummi og dyset efter dette og tænding er anderledes og udstødning.
Yamaha motorskift.