1.152 visninger
|
Oprettet:
ang. forsikring og alder {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg er nitten år. Jeg vil lige høre hvad en kasko forsikring koster til en Suzuki gsxr 600 2007 / Yamaha r6 2007 / Kawasaki zx6r eller en cykel af samme grad som disse, da jeg lige har siddet og snakket lidt med min far om det. Jeg vil gerne vide hvad en kasko koster for hhv. mig, og for min gamle far, som er elite billist.
Altså det handler om, at vi snakker om måske at købe en motorcykel til mig i min fars eller mors navn, sådan så kaskoen bliver billigere.
På forhånd tak.
Mvh Magnus
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
I dit eget navn: glem det!
I din fars navn: Ring til selskaberne, det er jo den eneste måde du kan få det oplyst på
Ville måske også starte på en lidt mindre cykel. Jeg tør ihvertfald ikke starte på nogle af dem du nævner. Så ville jeg højst sandsynligt ligge i en kiste inden for et par timer Men bare min mening.
Cheers
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 43 MC-er: 1 Emner: 108 Svar: 1.308
ingen som har et bud ?
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Må dog indrømme, at jeg også startede med at kigge på dem du nævner. Men jeg er da blevet lidt klogere nu, og har rettet øjnene efter noget lidt mere fornuftigt. Og så må jeg jo vente med de andre, til erfaringen (og forsikringen) rækker til det.
Og mht forsikringen i din fars navn:
Har engang fået at vide af en fra en anset i et forsikringsselskab, at de oftest kun udbetaler fx 1/4 af skadesomkostningerne, hvis det er sønnike der kører i bilen/mc, men den er registreret i fars navn. Men kan ikke huske om det kun galdt, hvis man ikke boede hjemme.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
1. Det er forsikringsfusk og dermed strafbart (de slår efterhånden ret hårdt ned på det!)
2. Hvis den alligevel skal drosles, hvorfor så ikke købe en mindre cykel til at starte med? Så er det heller ikke så dyrt, hvis du vælter...
3. Hvis du vælger at fjerne droslingen, risikerer du at forsikringen sender hele regningen til dig, da du har kørt på en maskine du reelt set ikke har kørekort til - og det bliver hurtigt mega dyrt, hvis du kommer til at lave skader på andre!
4 Ja det er surt!
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Jeg startede selv på en GS500. (Ja, om lidt kommer der ramaskrig) - Er selv glad for jeg gjorde det. Da jeg ellers ku ha været en del af de statistikker der er i år.
Derudover så koster de en krig i forsikring. (Droslet eller ej - Mener ikke de tager hensyn til det).
Nej, start hellere småt, og arbejd dig så derop af.. Eller kør med ansvar hos GF - Og vær opmærksom på at sker der noget - Så vil det koste lidt at få fikset din kværn - Det værste i dette tilfælde (Når du kører med ansvar alene) er tyveri.
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 66
Stik hovedet ind hos en forhandler.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 505
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 22
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
ang. forsikring og alder