{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

2 dræbt på strandvejen {{forumTopicSubject}}

Kl ca 2130 blev 2 dræbt på strandvejen ud for Bellevue nord for København...

Føre og passeger blev begge dræbt da de kørte ind i siden på en U-vendende taxa.

Vidner til ulykken siger at MC'en gassede voldsomt op og kørte med høj hastighed lige ind i siden på taxa'en. Motorcykeln forsøgte at bremse men havde for meget fart på. Bremsesporet måler ca 50 meter. Politiet, har i skrivende stund, afspæret hele vejen i begge retninger, så de bedre kan efterforske ulykken.

R.I.P.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 dræbt på strandvejen
  • #1   24. maj 2007 Ps:
    Motorcyklen lignede en rød ducati .. men det var svært at se på den afstand .. men rød var den ...

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #2   24. maj 2007 Ved ikke om man bare hører mere om det i år, men det virker godt nok somom der har været usædvanlig mange dødsfald i år. Forfærdeligt!
    R.I.P

• #3   24. maj 2007 jeg tror vi er oppe på 18 i år ...

• #4   24. maj 2007 ;-(

Ikke nu igen. ;-(

• #5   24. maj 2007 Skræmmende!!!
    Der har jeg edermame kørt mange gange...
    Og har også nogle gange oplevet biler (specielt taxaer!) der har lavet uvending lige foran mig...
    Tanker går til de efterladte...
    Pas på derude!!

• #6   24. maj 2007 Ved ikke med jer. men jeg køre med langtlys tændt. Og jeg skal have fat i den mest larmende potte penge kan købe..

Tankerne går til deres familie og kære!!

• #7   24. maj 2007 R.I.P kan kun sige Xenon og atter Xenon, jeg vil sådan set skide på om det blænder modkørende, det er bedre de ser mig

• #8   24. maj 2007 R.I.P
    er som regl også begyndt at køre med langt lys på det sidste

• #9   24. maj 2007 det er desvære det samme hvert år. Det er ugentligt, ja snart daglig man hører om det!
    sq surt

• #11   24. maj 2007 R.I.P...

Lyder ikke smart hvis mc en har gasset voldsomt op og kørt med høj fart ,og så på strandvejen ud for Bellevue.

• #12   24. maj 2007 RIP

• #14   24. maj 2007 Nu igen, Jamen det er efterhånden ligegyldigt om du kun kører 50km i byen eller 80 på landevejen med fjernlyset tændt, der er konstant en eller anden på 4 hjul, der lige kan nå at svinge ud/rundt inden vi er der, har nu været udsat 3 gange i år, 2 gange med lastbil, senest igår med en kvinde bag rattet i byen, hun kunne lige nå at svinge til venstre, jeg måtte op og blokerer på bremserne, trist at der ingen hensyn tages til os, kører altid med langt lys. Da vi ikke ved om mc'en har kørt for stærkt, hvilket vi altid klandes for, er det utrolig trist for de efterladte samt taxachaufføren.Trist at vi/de på 4 hjul ikke snart kan lærer at se forskel på en 45 knallert og en mc, kører selv 35000 km om året på landevejen.

• #15   24. maj 2007 R.I.P

• #16   24. maj 2007 ja nu var det sikkert ikke længe før de gennemtvinger et lovforslag hvor mc'er skal køre 40 km/t i byerne, og så dumme som de er så tror de at det løser problemet....

R.I.P.

• #17   24. maj 2007 RIP x 2

• #18   24. maj 2007 ->Birthe M
    Jeg tror godt vi kan konkludere at mc-isten har kørt for stærkt. Man får ikke 50 meter bremsespor, hvis man har holdt fartgrænsen på de 50-70 km/t, der er omkring Bellevue.

• #19   25. maj 2007 Nej nej nej...! Ikke IGEN!

Det er sørgelig læsning... smiley

Tankerne går til de efterladte...

Rune

• #20   25. maj 2007 Johnny, "18 dræbte er 18 for meget..."

1 dræbte er 1 for meget !!!

Speed Kills, Kill your speed

• #21   25. maj 2007 Det er skræmmende.
    R.I.P.

• #22   25. maj 2007 Rigtig trist! Mine tanker til de efterladte.

Dernæst et spørgsmål:

-Hvis man forsøger at bremse og trækker et bremsespor på 50 m, hvor stærkt har man så kørt????

Et af de grimme tilfælde, hvor bilen nok laver noget ulovligt, men under forudsætning af bare nogenlunde normale medtrafikanter, skulle der jo være masser af plads til at vende!

• #23   25. maj 2007 Skide synd for alle parter og pårørerene...

Desværre vil der ske flere ulykker når vi bliver flere og flere MCister.. Vi er jo steget med vildt mange procent,alene i år er der solgt flere cykler end hele sidste år.. så det ville være mærkelig at der så ikke også ville ske flere ulykker.. Men det er dælme træls og bare ikke fair at de 4hjulede ikke holder lidt mere øje med os.. De ved jo for fanden at vi er der..

• #24   25. maj 2007 R.I.P

• #25   25. maj 2007 R.I.P

• #26   25. maj 2007 R.I.P.

• #27   25. maj 2007 DAMN nu bliver jeg sgu sur!!

R.I.P.....

De 50 meter bremse spor, vent nu med at hænge jer i dem...

Vidner så dem kører ... og de accelreede voldsomt..

Jeg er blevet meldt for voldsom kørsel i den gade jeg bor, af en ældre man der mente, baseret på larm og dårligt syn, at jeg havde kørt ca. 100..

JEG GIK 40 i første, og havde 3 vidner..

Pointe er at folk nogle gange undervuderer vores hastighed, andre gange overvuderer de drastisk pga. lyd og indtryk..

Taxa'en laver en (måske) ulovlig vending, de kommer (måske) for stærkt..
    De dør, men begge laver (måske) noget ulovligt.. det er det der er essencen. vi ER meget udsatte, og folk vil skide os et stykke (det er nok bare en af de skide 45 knallerter der kommer!!)

50 meter bremse spor??? jeg var med til at måle efter en ulykke med en meget urutineret mc kører. (han havde ikke kort endnu, skulle til prøve dagen efter. total idiot, men det er en anden sag...) han kom på amagerbrogade med 80 stykker tror jeg da en dame bremsede. han slog smudt med blokeret BAGHJUL gennem hans kammerater han fulgtes med, og topederede bilen...
    Han lavede over 60 meter bremse spor !!!!

urutineret fører, ny cykel, skod dæk, dårlig asfalt idiot bag styret.......

Pointe jeg kender ikke dem der blev slået ihjel, kender ikke hvor rutineret føren var. men hved jeg ikke giver en skid for vidners forklaring, mange aner ikke hvad de taler om.

MEN jeg føler med familierne, og hader taxa føren. uanset hvad de kommer med, er det i min temologi HAM der blokerer vejen......... HAN MÅ IKKE krydse vejen medmindre han er sikker på der er frit.. OG DET VAR DER IKKE!!

End of story!!!

/Jesper

• #28   25. maj 2007 M O T O - det skal så lige siges at Taxaen ikke holdt uden for Bellevue Tatret - den holdte længere nede af gaden mod kbh .. nede vi de hvide ejendomme .. MC'en havde acc. fra Bellevue Tatret og der ned .. 150 - 170 m

• #29   25. maj 2007 R.I.P

• #30   25. maj 2007 R.I.P

• #31   26. maj 2007 Det sætter tingende lidt i perspektiv, jeg er ny på mc´en og ja, jeg ved godt jeg slet ikke har den erfaring som mange andre. Men burde vi motorcyklister måske ikke kigge lidt ind i os selv, spørge os selv! havde den fører der sad på den mc ikke skulle spille lidt smart over for de måske 100 mennesker der stod inde ved teatret i pausen. Så havde det nok ikke været sket? vi er stadig de bløde trafikanter. Der er altså os der kommer til skade. Selvom det kunne tyde på at taxaen har lavet en trafikforsegelse, var det stadig med en klump i halsen Jeg/vi kørte derfra.

Endvidre gør det det ikke bedre at at det kærestepar efterlader 2 børn, dette er oplyst fra mediernes side.

Med denne tragiske hændelse, så burde vi måske tænke os om 2 gange inden vi, drejer på håndtaget den ekstra omgang.

Mine tanker går til de 2 efterladte børn.
    R.I.P

Kommentér på:
2 dræbt på strandvejen

Annonce