2.451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

aprilia rsv mille, godt eller bøvl? aprilia rsv mille, godt eller bøvl?

Jeg har altid været lidt vild med aprilias v2'er' og kigger lidt på tuono og rsv mille.

Jeg snakkede den anden dag med en mc mekaniker og han mente ikke at der var andet end bøvl med aprilia.....

en mille fra 2008? er der meget i vejen med dem eller hvordan?
Er der nogle børnesygdomme man skal kigge efter osv?

Hvad har I af erfaringer? håber i kan hjælpe lidt på vej

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aprilia rsv mille, godt eller bøvl?
  • #1   24. jul 2018 Jeg havde en RV Mlle R fra 2001, det er nok en af de fedeste cykler jeg har haft, den fejlede ingenting, jeg kørte på den i 3 år uden problemer

• #2   24. jul 2018 Enretteren og statoren kan gå, da de er store, efter 2007 skulle det ikke være et problem.
    Har kørt 50.000 km, udover stator, er der kun skiftet 2 kædekit og pakdåser i gaflen.
    Man skal kunne lide den store V2èr og kørestillingen.
    Jeg bytter ikke smiley

• #3   24. jul 2018 Preben hvordan er den iforhold til din gamle Zx9r?

• #4   24. jul 2018 Jeg har lige stået i samme situation... jeg stod mellem fireblade, zx9r, Mille, R1, R6... jeg røg hurtigt væk fra 600cc, selvom jeg har haft en cbr 600 før.

Jeg endte simpelthen med Mille. Havde ikke kørt med V motor før, kun prøvet det, og så sidder jeg godt på den. Hentede den i søndag, kørte 300km hjem med 1 stop. Og har i dag kørt i sommerhus på den.

KØB!!!

Zx9r er for efter min mening for kedelig, den er næsten for god!?

R1 - den var jeg også ret vild med, men noget dyrere...

Firebladen har jeg altid elsket, men igen fik en nyere cykel samt V-motor og et design jeg er vild med. Men kunne også have endt med den.

Kan godt lide man kan mærke motorcyklen mere, men det er nok en smagssag.

Ang. motoren har jeg ikke hørt der skulle være noget.. så er der de ting dee bliver nævnt, men har alle cykler ikke et eller andet?

• #5   24. jul 2018 Sådan en sag her, den er så fra 2000 men den er sgu dejlig alligevel smiley

profilbillede
  • #6   24. jul 2018 Jeg har en ombygget Aprilia 1000 RSVR. Den kører fantastisk og har ikke haft noget bøvl oveehovedet.

profilbillede
  • #7   24. jul 2018 Kører de ikke med Rotax motor som laves i Østrig? De laver også motor til flyvemaskiner.

• #8   24. jul 2018 Han nævnte at det var elektronikken. men det lyder ikke som om i har de problemer

• #9   24. jul 2018 har haft min mille fra 01 i 7år nu, har haft en defekt regularor, som det eneste.
    prøv en tur på en, og lad det afgøre om det er noget for dig..

• #11   25. jul 2018 min mille fra 2001 havde problemer når det var fugtigt i vejret.
    Noget med at der trænger fugt ind i et af stikkene under kåben vidst nok.
    ellers er det en vanvittig fed maskine, men jeg ville dog gå efter en fra 2008 eller nyere, da jeg syntes den køre bedre end den gamle mille.
    jeg kunne sagtens finde på at købe en 2008 rsv 1000 factory, hvis ikke det lige var for, at jeg vil have nøgne maskiner nu smiley

• #12   25. jul 2018 Jeg købte en 01 sidste år.
    Har skiftet ensretter(ny fra cbr1000 mosfett type) og starter kobling.
    Men tjek aprilia forum på nettet.
    Der står rigtigt meget.

• #13   25. jul 2018 Har haft en tuono factory fra 08 i et par år ingen prob. overhovedet fin maskiner

• #14   25. jul 2018 #7 Ja det er en Rotax magnesium motor.
    #3 De største forskelle mellem 2003 zx9r og 2007 Tuono , er meget større bundtræk end ZX9, selvom det ikke er dårligt, affjedringen er to klasser bedre på Tuonoen. Tuonoen har et MEGET højt første gear. Der er bedre plads til benene på ZX9, den har også en bagbremse der rent faktisk virker. Tuonoen styrer bedre, men den er vanskellig at køre "aktivt" på, når først man kan presse den og får flow, er den meget sjovere/udfordrende.

• #15   25. jul 2018 Hvis man enten monterer oliekøler kit til statoren, eller skifter til SH847 regulator får man ikke problemer med Statoren. Det skal også siges at stator problemer ikke er unik for RSV det er der mange andre der også har problemer med. På RSV er der desværre også fra ny monteret en mega dårlig regulator

• #16   25. jul 2018 Sindsyg fed mc,kanon køreregenskaber,bundtræk som et godstog.en rækkefirer kan slet slet ikke hamle op med det store mellemområde en V2 motor leverer.Deres motor fra ROTAX,er bundsolid,så god fornøjelse med at slide den op,,,,for det får du satme problemer med,,,,tro mig,den kan tåle nogle solide klø,hvis du husker at at varme den ordentlig op først.Desuden er mc'en skruet sammen af de bedste dele,inden for hvert sit felt!Køb Køb Køb,og nyd den.

• #17   26. jul 2018 Ang. oliekøler Kit til statoren, jeg har et sprit nyt Kit hvis det er og jeg har læst på Aprilia forum at over 25 % har prob. med statoren på et andet tidspunkt

• #19   26. jul 2018 Johan P
    Nu vil jeg nødig gøre nogen sure men den sammenligne kan man desværre ikke bruge til ret meget, sv1000 og RSV er to meget forskellig cykler det enest de har tilfældes er at de begge V2.
    Det svare jo nærmest til at jeg sammen ligner din Thunderacer med en BMW S1000RR ,Kawasaki H2 osv

• #20   26. jul 2018 lad os nu sige at ensretter eller statoren går.... er det en dyr omgang, eller et ok simpelt problem?

• #21   26. jul 2018 Hvis du selv kan lave det er det ikke dyre eller svære at lave end andre cykler.

• #22   26. jul 2018 Jeg mener mere hvor stor en operation det er... Er det at 'skifte ventil bøvlet' eller er det mere at 'skifte et stik bøvlet'?

som jeg lige kan Google mig til, er det ikke et kæmpe projekt.
    Så hvis jeg har forstået det ret er det ikke noget er ruinere mig.

• #23   26. jul 2018 Det kommer nok an på hvem man er. det mest kompliceret er den tid du skal bruger, hvis har lavet lidt motorcykel vil du ikke finde det svært. Alt efter årgang sidder regulatoren forskellig sted.
    Da motor har tørsump og statoren sidder bag ved beholderen skal du lig huske frisk olie, og en pakning til motordækslet.
    Når du skal samle igen er det er fordel at monter gevindstænger eller unbacho uden hovede til at styre motordækslet på plads.

Kommentér på:
aprilia rsv mille, godt eller bøvl?

Annonce