Uheld i held... {{forumTopicSubject}}
Ja, lidt omvendt ordsprog, desværre.
Fik endelig startet motoren på Huskyen, og skulle selvfølgelig ud og køre. Og jeg var overlykkelig
Så jeg smutter afsted, men allerede inden de første 500m, knækker speedometerkablet, men det gjorde ikke så meget, da det var i stykker og jeg havde prøvet at lave det.
Men afsted med mig, og jeg kørte mod Sorø, og den kørte bare perfekt synes jeg, den trak fint og kørte rent. Jeg tog mig selv i flere gange at ville skifte op i gear, selvom jeg kørte i 6
Men selvom jeg kørte i 6, så trak den bare, det var helt vildt.
Før på min gamle Mito hvis man kørte i 6 gear, ville der gå 100 år før der skete noget
Men så da jeg er lige ved at være i Sorø, er der en bil der er ved at smutte ud foran mig, og jeg geare ned og bremser, og pludselig kan jeg mærke et "snap" (som når et kabel knækker), og jeg mistede alt kraft under mig.
Nå ind til siden, og tjekke kabler, men alle sammen var fine, og så skulle jeg prøve at starte den igen, og her skete det værst tænkelige, den lød af H til, lidt som om den raslede og svingede, så jeg trak den lige det sidste stykke vej op til FI Motorcykler hvor jeg lige fik dem til at lytte til den og hjalp mig lidt tid med lige at undersøge den hurtigt. Men vi kunne ikke finde nogen fejl, men mekanikeren snakkede om alle de ting der kunne være galt, men jeg synes allermest det lyder som noget ved koblingen, tandhjulene der.
Så sidder man med en mærkelig fornemmelse om at have været kørt afsted på ens MC, men man kommer tilbage uden ens MC
Så nu står den hos FI Motorcykler, og nu får de lov til at lave den, jeg gider ikke rigtig rode med den mere, jeg har brugt godt og vel over en måned på at få den køreklar, motoren tog lige et par uger, og så går den ud efter kun 15km.
Så når jeg får den tilbage igen, skulle den gerne være klar til at blive kørt mere end 15km.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
Jeg kan godt forstå du glæder dig. Jeg har fornylig været på en lille tur nær Dianalund og omegn det er nogle dejlige veje i har dernede!
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Men det var altid noget jeg var kommet til Sorø, så jeg bare kunne trække den op til FI Motorcykler.
Men jeg må bare holde humøret oppe, og vente de par uger det tager at få den lavet, men så skulle alt også være lavet korrekt.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Spændende hva der er gået galt?
Nu har du vel husket at hælde en sjat olie på i farten
Nå men sig ikke at jeg ikke prøvede at tale dig fra det i sin tid
Du siger bare til...... næste gang den siger bang.... så skal jeg nok komme og købe den billigt
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 358
Held og lykke med din, håber ikke det er alt for alvorligt.
okt 2005
Jeg synes det lyder som om noget der er løst ved tandhjulene, men ved det ikke, så ja det bliver spændene at få afvide hvad der er galt.
Og jo, der var hældt olie, og kølervæske og alt det på
Jakob, mange tak, håber heller ikke selv det er for alvorligt, men ellers har jeg en ekstra motor fra min crosser
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Håber regningen bliver lille for dig!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Eller er det Husaberg?
Kan da huske et af de 2 mærker var under samme paraply som KTM...
mar 2004
Men tror da ikek husky er dårligere end KTM!
Men KTM ha bare en motor der er masser af power i med stor slidstyrke. LC4 motoren!
De har også nogle med endnu mere power der skal renoveres mere på. Deres racing udgaver fx.
okt 2005
Og jeg tror nu bare jeg har været uheldig, eller lavet en fejl selv da jeg har samlet motoren..
mar 2004
det er også en faktor!
Og man skal have dem med 2 pumper før de holder!
Så de render op !
Og sådan en husky burde da også kunne holde!
maj 2005
Og Husaberg er udbrydere af Husky da de blev solgt til Italien .....
Så man kan vel med lidt tilsnigelse sige at KTMs løsninger er blevet filtreret 2 gange
mar 2004
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
maj 2005
Men ok FI skal jo oxo leve
håber det ikke blir åndsvagt dyrt
okt 2005
Så jeg har kun delene fra cross motoren jeg kan bruge..
mar 2004
okt 2005
Uheld i held...