{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Uheld i held... {{forumTopicSubject}}

Ja, lidt omvendt ordsprog, desværre.

Fik endelig startet motoren på Huskyen, og skulle selvfølgelig ud og køre. Og jeg var overlykkelig smiley

Så jeg smutter afsted, men allerede inden de første 500m, knækker speedometerkablet, men det gjorde ikke så meget, da det var i stykker og jeg havde prøvet at lave det.

Men afsted med mig, og jeg kørte mod Sorø, og den kørte bare perfekt synes jeg, den trak fint og kørte rent. Jeg tog mig selv i flere gange at ville skifte op i gear, selvom jeg kørte i 6 smiley
Men selvom jeg kørte i 6, så trak den bare, det var helt vildt.
Før på min gamle Mito hvis man kørte i 6 gear, ville der gå 100 år før der skete noget smiley

Men så da jeg er lige ved at være i Sorø, er der en bil der er ved at smutte ud foran mig, og jeg geare ned og bremser, og pludselig kan jeg mærke et "snap" (som når et kabel knækker), og jeg mistede alt kraft under mig.

Nå ind til siden, og tjekke kabler, men alle sammen var fine, og så skulle jeg prøve at starte den igen, og her skete det værst tænkelige, den lød af H til, lidt som om den raslede og svingede, så jeg trak den lige det sidste stykke vej op til FI Motorcykler hvor jeg lige fik dem til at lytte til den og hjalp mig lidt tid med lige at undersøge den hurtigt. Men vi kunne ikke finde nogen fejl, men mekanikeren snakkede om alle de ting der kunne være galt, men jeg synes allermest det lyder som noget ved koblingen, tandhjulene der.

Så sidder man med en mærkelig fornemmelse om at have været kørt afsted på ens MC, men man kommer tilbage uden ens MC smiley

Så nu står den hos FI Motorcykler, og nu får de lov til at lave den, jeg gider ikke rigtig rode med den mere, jeg har brugt godt og vel over en måned på at få den køreklar, motoren tog lige et par uger, og så går den ud efter kun 15km.

Så når jeg får den tilbage igen, skulle den gerne være klar til at blive kørt mere end 15km. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheld i held...
  • #1   23. maj 2007 nedtur Plambech..

Jeg kan godt forstå du glæder dig. Jeg har fornylig været på en lille tur nær Dianalund og omegn det er nogle dejlige veje i har dernede!

smiley

• #2   23. maj 2007 Ja, der er nogle rigtig fede veje at køre på, jeg havde bare ikke lige regnet med min første tur skulle ende sådan smiley

Men det var altid noget jeg var kommet til Sorø, så jeg bare kunne trække den op til FI Motorcykler.

Men jeg må bare holde humøret oppe, og vente de par uger det tager at få den lavet, men så skulle alt også være lavet korrekt.

• #3   23. maj 2007 Sur røv smiley

Spændende hva der er gået galt?
    Nu har du vel husket at hælde en sjat olie på i farten smiley

Nå men sig ikke at jeg ikke prøvede at tale dig fra det i sin tid smiley

Du siger bare til...... næste gang den siger bang.... så skal jeg nok komme og købe den billigt smiley

• #4   23. maj 2007 har selv haft en 610er husky, den var dælme et dyrt bekendtskab... men den trak bare helt vildt, og jeg grinede altid efter køretur.... men det gjorde ondt i tegnebogen da den eksploderede i motoren....

Held og lykke med din, håber ikke det er alt for alvorligt.

• #5   23. maj 2007 Peter s, ja ved godt du prøvede at tale mig fra det, men det korte stykke tid jeg kørte var virkelig fedt, det kan ikke sammenlignes med hvad jeg ellers har prøvet, dog er det heller ikke så meget endnu smiley

Jeg synes det lyder som om noget der er løst ved tandhjulene, men ved det ikke, så ja det bliver spændene at få afvide hvad der er galt.

Og jo, der var hældt olie, og kølervæske og alt det på smiley

Jakob, mange tak, håber heller ikke selv det er for alvorligt, men ellers har jeg en ekstra motor fra min crosser smiley

• #6   23. maj 2007 kom over og prøv min KTM smiley De har ry for at holde bedre! og er mindst lige så sjove smiley

Håber regningen bliver lille for dig!

• #7   23. maj 2007 Sebastian: Er der ikke noget med, at Husqvarna er prøveklud for KTM. Så det der virker på Husky'erne bliver ført over på KTM, og hvis det ikke er godt nok venter de?
    Eller er det Husaberg?
    Kan da huske et af de 2 mærker var under samme paraply som KTM...

• #8   23. maj 2007 Aner det ikke.
    Men tror da ikek husky er dårligere end KTM!

Men KTM ha bare en motor der er masser af power i med stor slidstyrke. LC4 motoren!
    De har også nogle med endnu mere power der skal renoveres mere på. Deres racing udgaver fx.

• #9   23. maj 2007 Sebastian, synes da også at KTM er langt federe, men de koster så også næsten dobbelt så meget som jeg har givet for min.

Og jeg tror nu bare jeg har været uheldig, eller lavet en fejl selv da jeg har samlet motoren..

• #10   23. maj 2007 Plambech! jeps
    det er også en faktor!
    Og man skal have dem med 2 pumper før de holder!
    Så de render op ! smiley

Og sådan en husky burde da også kunne holde!

• #11   23. maj 2007 Jesper det er Husaberg der er prøveklud for KTM smiley

Og Husaberg er udbrydere af Husky da de blev solgt til Italien .....
    Så man kan vel med lidt tilsnigelse sige at KTMs løsninger er blevet filtreret 2 gange smiley

• #12   23. maj 2007 deres lc4 motor er ihvertfald nok en af de mest gennemtestede motorer smiley

• #13   23. maj 2007 Peter S: Ja menter nok der var noget om det. Om det er Husaberg eller Husqvarna kommer ud på et. Begge er mærker der stammer fra sverige

• #14   24. maj 2007 plambech hvis jeg havde været dig havde jeg sq smidt crossermotoren i og selv stille og roligt åbnet den anden.....
    Men ok FI skal jo oxo leve smiley
    håber det ikke blir åndsvagt dyrt smiley

• #15   24. maj 2007 Peter S, det var også min mening til at starte med, men jeg kan ikke få svinghjulet af cross motoren, så kan ikke rigtig bruge den.

Så jeg har kun delene fra cross motoren jeg kan bruge..

• #16   24. maj 2007 sådan en motor er nem at gå til, så burde ikke koste det vilde i tid!

• #17   24. maj 2007 Ja, der er nu ikke så meget i den, men jeg ventede 2-3 uger på at få min motor fra en af mine venner som ville samle den, og så fandt jeg ud af det var det forkerte topstykke der sad på, så var jeg nød til selv at skille den ad og samle den igen, som ikke er helt nemt når det er første gang med en mc motor. Så jeg har brugt yderligere 2-3 uger på at samle den.. Så nu er jeg bare kørt død i det, og har ikke lyst til at rode mere med den lige pt, nu skal den bare køre.

Kommentér på:
Uheld i held...

Annonce